Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: skinner » 09 mar 2014, 23:18

Jedna masa jest przy saniach silnikowych za nadkolem plastykowym, druga jest kolo amortyzatora tak jak mówisz, sprawdzę jeszcze tą na podszybiu.

Ale na tym też zakończę bo nie mam tu ani części ani sprzętu. W poniedziałek samochód zlawetuję do Polski i tam na miejscu do warsztatu jakiegoś wrzucę, niech się tym zajmą, bo to jest ponad moje siły i możliwości.

Błędy jakie się pojawiają po 30 sekundach kręcenia rozrusznikiem to:
P0268 - wtryskiwacz cylinder 3
P0274 - wtryskiwacz cylinder 5
P2148 - Sterowanie wtryskiwaczy grupa 1
P2151 - Sterowanie wtryskiwaczy grupa 2
P0262 - wtryskiwacz cylinder 1
P0265 - wtryskiwacz cylinder 2
wszystkie z dopiskiem, "nieprawidłowy sygnał"

Rozmawiałem właśnie z kolegą Belialem na temat tego że może być wtrysk uwalony... ale przez co aż tyle komunikatów?

Wybebeszyłem wiązki przewodów no i ktoś je naprawiał ale są w doskonałym stanie, a ktoś kto je naprawiał mocno przyłożył się do pracy i jest to zrobione na naprawdę wysokim poziomie - fachowo.

Albo rąbnięte kable gdzieś indziej, albo ecu padło, w co jakoś ciężko mi uwierzyć bo we włoskich mało słyszałem o uszkodzonym ecu.. no chyba że jakieś zwarcie do +12V

belial666

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: belial666 » 09 mar 2014, 23:37

skinner pisze:Jedna masa jest przy saniach silnikowych za nadkolem plastykowym, druga jest kolo amortyzatora tak jak mówisz, sprawdzę jeszcze tą na podszybiu.

Ale na tym też zakończę bo nie mam tu ani części ani sprzętu. W poniedziałek samochód zlawetuję do Polski i tam na miejscu do warsztatu jakiegoś wrzucę, niech się tym zajmą, bo to jest ponad moje siły i możliwości.

Błędy jakie się pojawiają po 30 sekundach kręcenia rozrusznikiem to:
P0268 - wtryskiwacz cylinder 3
P0274 - wtryskiwacz cylinder 5
P2148 - Sterowanie wtryskiwaczy grupa 1
P2151 - Sterowanie wtryskiwaczy grupa 2
P0262 - wtryskiwacz cylinder 1
P0265 - wtryskiwacz cylinder 2
wszystkie z dopiskiem, "nieprawidłowy sygnał"

Rozmawiałem właśnie z kolegą Belialem na temat tego że może być wtrysk uwalony... ale przez co aż tyle komunikatów?

Wybebeszyłem wiązki przewodów no i ktoś je naprawiał ale są w doskonałym stanie, a ktoś kto je naprawiał mocno przyłożył się do pracy i jest to zrobione na naprawdę wysokim poziomie - fachowo.

Albo rąbnięte kable gdzieś indziej, albo ecu padło, w co jakoś ciężko mi uwierzyć bo we włoskich mało słyszałem o uszkodzonym ecu.. no chyba że jakieś zwarcie do +12V
To ty jeszcze jesteś w innym kraju na dodatek,a samostartem próbę rozruchu robiłeś?( to pomaga byłem w takiej sytuacji jak ty, u mnie się wtrysk zaciął)
Chodzi tylko o odpalenie potem sam sobie będzie zasysał paliwo o ile z pompą CR jest wszystko Ok
Jak dojdziesz usterki to koniecznie napisz

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: LUKIThesis » 10 mar 2014, 13:53

Sterownik niestety jest umiejscowiony w kiepskim miejscu. To, że nie ma uszkodzeń na zewnątrz nie wyklucza tego, że w do środka dostała się wodą lub sól i zrobiła bałagan .

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: skinner » 10 mar 2014, 17:56

Sterownik jest tak zamontowany że najlepszą opcją jest wziąć wiertło 14mm i przewiercić przez zderzak i przez te bebechy co tam są otwór na klucz nasadowy i dopiero go odkręcić... dwie sztuki takich otworów. Śruby są zardzewiałe bo ich nigdy nikt nie odkręcał że z wszelkimi nakrętkami itp itd stanowią jedną całość. Dlatego po próbach odkręcenia śruby odstąpiłem od dalszych czynności.
W mekonomenie ani w meca nie można dostać takiego czegoś jak regulator ciśnienia, w ogóle w Norwegii Lancia to jest jak u nas... McLaren... Nawet nie ma autoryzowanego serwisu Lancia... Z resztą Norwedzy to są tacy że jak chcesz olej kupić sprzedawca się pyta o markę i model auta i vin, a tego auta tu w ogóle nie ma w katalogach to od razu Ci mówią że oleju do tego auta nie ma i tyle. Oczywiście regulator załatwiałem po numerze części żeby mieć pewność że dokładnie o tą część chodzi. W czwartek wieczorem będę miał regulator ciśnienia z Polski, a jak to nie pomoże to auto jedzie na lawecie do kraju a potem jak mi przejdzie złość na to wszystko to może je naprawie. Jak magik go odpali i powie co było nie tak to podzielę się informacją z tego względu że może komuś coś podobnego się przydarzyć, a jak moje doświadczenia mają komuś zaoszczędzić nerwów to bardzo mnie to ucieszy.

Kolega Belial podesłał mi lekturę i trop prowadzi do regulatora ciśnienia, łudzę się jeszcze nadzieją że to jest to...

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: szajbus » 10 mar 2014, 21:24

A to w Norwegii nie ma, Alfy Romeo i Fiata ?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2014, 21:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: skinner » 11 mar 2014, 0:14

Tak, Alfa Romeo i Fiat jest w Norwegii. Na całą Norge w sprzedaży używanych jest w tej chwili 311 AR, 698 Fiatów i 12 Lancii z czego 5 Delt Integrale, 3 Kappy, 2 Themy 1988 - 1993 i 2 Fulvie.

Widać że nie czytałeś ze zrozumieniem.

Może prościej.

Tak jak się " nastawia " wodę na " kawę " lub "herbatę". Wodą nastawioną na kawę nie zaparzysz herbaty i odwrotnie... Norwegia.

Podobnie jest z Alfą Romeo i Lancią. To jest zupełnie inna bajka... Lancia? Co to za marka? W Polsce w niejednym autokomisie jest większy wybór marek i modeli niż w Norwegii na takim a'la "autoscout". Ale Lancia uwagę przyciąga; pod sklepem jak babka z piskiem opon się zatrzymała, wyskoczyła ze swojej BMW X6 i zaczęła robić zdjęcia, to mi kopara opadła a swoim zachowaniem zwróciła uwagę wszystkich ludzi w promieniu 50 metrów... Oglądają ten samochód różni ludzie, którzy po obejrzeniu wsiadają do samochodów pokroju Bentley Continental GT, Tesla Model S i wiele wiele innych ciekawych... Miny jak dowiadują się że te auta są produkowane od 2002 roku bezcenne... Jak by w teleturnieju było logo Lancii i pytanie co to za marka to by nikt nie odpowiedział. No poza tymi ludźmi którzy posiadają na sprzedaż na takim naszym allegro te samochody...

I nie przesadzam, bo bywa że Norweg zatrzymuje busa załadowanego pod sam dach i tłumaczy Ci że " masz za mało powietrza w oponie i musisz dopompować, bo na dole jest mało ale u góry jest dobrze ".
Można by było kilka przykładów podać.

Na serwisie ASO koncernu jest tylko logo Fiata i Alfy Romeo. Może kiedyś się pojawi i Lancii... Tak jak u Nas może niedługo pojawi się nowe logo z akcentem Chryslera... Jak chcesz kupić część przez ASO to musisz podać VIN. I tu się temat urywa... Bo jak pewnie każdy się domyśla, win Lancii nie zaczyna się od liter ZAR lub ZFA...

Znam gramatykę i ortografię dobrze, więc luz, bez paniki.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: szajbus » 11 mar 2014, 10:09

czytałem własnie dlatego należy szukać cześci od Fiatów lub AR a nie Lancii silniki 175 / 185 hp montowali w AR więc czasem może się trafić a i tak taniej wyjdzie zakup w PL z wysyłką za granice ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”