Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Składam Deltę GT. Generalny remont wszystkiego. Doszło do pierwszego odpalenia. Były drobne kłopoty ale udało się. Niestety nie wkręca się na odpowiednio wysokie obroty. Otóż po ustawieniu zapłonu silnik na wolnych obrotach chodzi przyzwoicie. Ale po dodaniu gazu dochodzi do 3,5 tyś i znów opada na wolne. Sekunda na wolnych, wtrysk zaczyna działać i ponownie rośnie do 3,5. I tak w koło Macieju. Dodam, że zmieniłem MAP sensor, cały wtrysk z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy oraz kompa ale nic to nie dało. Po każdej podmiance było to samo. Zastanawiam się jeszcze nad rozdzielaczem, tam jest też czujnik chyba coś w stylu czujnika położenia wału. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły na temat przyczyny bardzo chętnie przeanalizuję.
Lancia delta 1992 na jednopunkcie. 1600, dwa wałki. Wtrysk weber.
Lancia delta 1992 na jednopunkcie. 1600, dwa wałki. Wtrysk weber.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
A po odpięciu silniczka krokowego jak się zachowuje?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Po odpieciu jest bez zmian. zmienilem tez rozdzielacz z czujnikiem i bez zmian. Nadal odcina napiecie wtrysku przy 3500.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Sonda lambda lubi dawać podobne objawy. Warto odpiąć i zobaczyć jak się zachowa. Nie wiem jak z deltą, ale identyczny objaw mieliśmy z ojcem w themie 3,0 i winowajcą była właśnie sonda lambda.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Sonda Lambda też nic nie zmieniła.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łęg Tarnowski
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
rozrząd napewno ok? pompa paliwa jakie ciś ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Cholera sam zachodzę w głowę i zastanawiam się czy oby na pewno rozrząd ustawiłem dobrze. W weekend go sprawdzę. Co do ciśnienia paliwa to około 1 bara. Odrobinę mało, jeśli teoretycznie ma być około 1,5.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
silnik opanowany?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Sprawdziłem wreszcie rozrząd. Wszystko gra jak należy. A wtrysk nadal odcina przy 3500.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
w takim razie wymień jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu ten w aparacie zapłonowym,a przed remontem było ok?.....w aparacie występowały dwa rodzaje krzywek do impulsów na jednopunkcie miały dwie krzywki a na pełnym wtrysku cztery krzywki,Ty przy SPI masz mieć dwie i koniecznie podmień ten czujnik i dobrze ustaw przerwe
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Przed remontem kręcił się jak należy. Sprawdzałem moim amatorskim okiem i niby czujnik położenia wałka jest git. Tym bardziej, że wykukałem drugi cały rozdzielacz założyłem i również klops. Z podpowiedzi wynika, ze mam nieodpowiedni rozdzielacz. Mam na czterech krzywkach. Co lepsze przewieziony rozdzielacz od delta81 też ma cztery. i teraz pytanie czy to nieporozumienie czy może jakaś nietypowa seria. Tak czy siak czujnik powinien mieć przerwę około 0,5-0,8mm?
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Podmieniłem pompy. 3 atm. ciśnienia paliwa nic nie zmieniło.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
jeszcze dzisiaj sprawdzę w delcie takiej jak ty masz ile tam jest tych krzywek,ja na pewno kiedyś miałem dwie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
- Lokalizacja: Warka
Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm
Jasne. czekam na wynik
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.