Strona 1 z 1

Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 19 sty 2014, 12:04
autor: james89
Witajcie,

mam pytanie dotyczące przednich hamulców. Obecnie w moim siedzą wentylowane 257, na zacisku jednotłoczkowym.
Chcę założyć coś większego, ale żeby nadal można było włożyć obecną felgę, czyli 15".
Mam zaciski 4-ro tłoczkowe brembo i kombinuję je połączyć z tarczami 284.
Czy ktoś już coś takiego przerabiał? Jedyny problem to połączenie zacisk, zwrotnica. Dorabia ktoś takie jarzma?
Może proponujecie jakiś inny zestaw?

Za wszelką pomoc dziękuję,
pozdrawiam,
james89

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 25 sty 2014, 20:12
autor: Swiety
dystanse (przejściówki) pod zaciski, oraz trzeba dobrać tarcze z odpowiednik ET

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 25 sty 2014, 21:26
autor: topcio
Idź na całość :link:

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 26 sty 2014, 20:00
autor: bryś
Wykonalne, ale musisz miec zaciski z Lancii Evo, inne nie wchodzą na 15" felge
Wiec koszt 3-4k, lepiej kup sobie większe felgi.

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 28 sty 2014, 10:35
autor: james89
topcio1 pisze:Idź na całość :link:
apropo idz na całość. Domyślam się, że w Integrale są inne zwrotnice, bo gdzieś doczytałem, że jest inny rozstaw śrub na jarzma w zwrotnicach. Czy mam rację?

bryś, jesteś pewien, że tylko z EVO?
Bo jeśli tak to nawet nie będę próbował, trzeba będzie większe felgi.
Mam zaciski chyba z AR 166

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 29 sty 2014, 22:59
autor: bryś
ja mam z evo dziwny patent na jedna sruba oryginal a na drugiej adapter , tylko tarcze 305 mm musialem 10mm stoczyc .
Turbo mam za duze i musialem zalozyc dodatkowy zbiornik do serwa.
Natomiast przednie hamulce kompletne poszly do tylu z recznym hydraulicznym i regulatorem sily hamowania w kabinie .
0golnie zabawa z hamulcami kosztowala 3000 zl i nie ma rewelacji ,jest troche lepiej .Wiecej napewno daja dobre amortyzatory , jeszcze nie spotkalem Lancii, ktora by miala w Polsce sprawne zawieszenie . Polecam czeska firme HR 10000 zl lub oryginal Koni gelb nowe nie do dostania, trzeba kupic uŻywane i wymienic wklady 4000 zl , (wszystkie chińskie gwinty sa do dupy )
Nie mam polskich liter sorry

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 30 sty 2014, 20:41
autor: Swiety
Z AR 166... to musisz sobie załatwić 16'', ale wtedy jest problem z upchaniem ich do "wąskiej" Delty.

Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 30 sty 2014, 21:18
autor: james89
Swiety pisze:Z AR 166... to musisz sobie załatwić 16'', ale wtedy jest problem z upchaniem ich do "wąskiej" Delty.

Tak się zastanawiam, po co wymieniać hamulce na brembo w Delcie 1.6 turbo. Delta ma dobre hample. Trzeba zakupić dobre klocki i tarcze. No chyba, że dla szpanu
Widocznie jest powód ku temu, żeby zmieniać te małe tarczki i zaciski. I na pewno nie robię tego dla szpanu.
Dla mnie nie hamują wystarczająco.

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 06 lut 2014, 9:49
autor: dj_o
Nie ma żadnego kłopotu z założeniem czterotłoczkowych Brembo pod 15".
Wystarczy dobrać odpowiednią tarczę pod felgę i wykonać należycie adaptery, ewentualnie dochodzi dystans, jeżeli felgi od wewnątrz są charakterystycznie wyprofilowane. Zacisków Brembo jest mnóstwo - 406, e38, AR166, VAGi - to tylko jedne z popularniejszych i dobrze dostępnych (one różnią się gabarytami, co też daje pole manewru).

Na zdjęciu jeden prosty przykład - zacisk Boxster S, tarcza 288mm, felgi 15x7 et 35 i 10mm dystansu w Ibizie.
boxster s +288mm + 15x7 et35 + 10mm dystans_m.jpg
Do rajdowych Saxo i 106 często zakłada się Brembo z 406 z tarczami 28Xmm (nie pamiętam dokładnego wymiaru).

Sam w Punto I mam 6-cio tłoczkowe zaciski z tarczami 284mm i felgą 8x15 et52 + dystans 42mm i to tylko ze względu na et kół, które są typowymi pod dystanse.

Chyba nikt nie zaneguje, że w drodze do mocnego i bezpiecznego auta pierwszym krokiem powinny być hamulce.

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 18 lut 2014, 12:43
autor: irektob
i jaka decyzja zapadła?,popytaj nerolancia(Bartka) on u siebie ma Brembo z Fiata Coupe Turbo tarcze są na 4 śruby ,ale wspominał że coś je musiał stoczyć żeby pasiło na 15cali,ja miałem Brembo z Kappy turbo na adapterach teraz mam Brembo z też z Fiata Coupe Turbo razem z zwrotnicami ,ale ja nie staczałem ich tylko muszę jeździć na 16 cali (zaciski z Kappy są większe od fiatowskich Brembo i może aż takiego szału nie ma to hamulce kończą sie dużo później niż zwykłe)

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 14 sie 2014, 23:20
autor: james89
dzisiaj miałem okazję przymierzyć hamulce z Integrale 8v, gdzie są tarcze 284mm. Niestety mocowanie jarzma ma inny rozstaw śrub i jest lipa.
W międzyczasie przekonałem się, że bryś miał rację mówiąc, że zawias ma więcej do rzeczy niż hamulce( w przypadku lekkiej delty) i zastanawiam się, czy pakować 4-tłok, bo i tak trzeba będzie go dorabiać, czy zainwestować w zawias. Którego de facto do hf turbo trudno dostać. :/ tak źle, i tak niedobrze

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 15 sie 2014, 19:32
autor: Przemek
A tu szukałeś? :D

movit

Re: Delta I HF Turbo 1.6 - zmiana hamulców przód

: 16 sie 2014, 10:56
autor: james89
Przemek pisze:A tu szukałeś? :D

movit
tam tylko do integralek.
Chyba jednak bardziej się zastanowię nad zawiasem...