Strona 1 z 11

Kappa - i co dalej?

: 03 gru 2013, 10:02
autor: SIWY155
Otóż pewien człowiek nachodzi mnie bym sprzedał mu swoją Kappę i obiecałem, że to rozważę, ale mam dylemat co zamiast? Mam swoje dość precyzyjne wymagania a do tego Kappa trochę mnie rozleniwiła swoją niezawodnością i niskimi kosztami utrzymania.Z założenia auto powinno być włoskie...ale musi to być sedan z wolnossącą benzyną i manualną skrzynią oraz napędem jednej osi.Pojemność silnika około 2.0 ale już z pewnością nie więcej niż 2200.Mniej może być. Osiągi nie mają znaczenia.Generalnie chodzi o bezpieczny zakup z pominięciem silnikowych wad wrodzonych.Z włoskich przy takim założeniu mam do wyboru tylko 159 z oplowskim 1.8 140 KM.Aha...budżet do 25 tys.zł.Thesisa już mam więc nie, 156 miałem bez liku więc też nie. Ponadto w autach najbardziej nie toleruję korozji więc i Lybre wypada odpuścić. No i tak o to wyszło, że może tym razem zdrada? Może coś innego? Tylko co? Auto ma być ciekawe a nie nijakie więc wszelkie szmelcwageny i pochodne odpadają. Opla i Forda skreślam za korozję. Japończyków i koreańskich nie lubię za tandetę wnętrza, ale ciekawi mnie z zewnątrz Lexus IS200.Ponadto Jaguar X-type wygląda ciekawie, Rover 75 również. Z zewnątrz Mercedes C ale tam brak bezpiecznego silnika. Co sądzicie? Co polecacie? A może nie pozbywać się zadbanej Kappy? Zapraszam do merytorycznej dyskusji i pozdrawiam

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 10:07
autor: Alan
Chętnie poczytam bo też nie wiedziałem nigdy na co zmienić. I chociaż już wiem że Kappy nie sprzedam ,ciekawi mnie na co zamienicie Wy :)

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 10:10
autor: Nat
Nieuzasadniona histeria z tą korozją Lybry. Jedyne co koroduje w niebitej Lybrze to progi, które za nie tak dużą kwotę można zrobić i cieszyć się fajnym autem, z wolnossącym pięciocylindrowym, niezawodnym 2,0.
Problemem jest to, że budżet masz za duży, za tę kasę to ze dwie porządne lybry mógłbyś kupić, a po co Ci aż dwie?
Więc z Włochów pozostaje 159 albo urodziwa inaczej Croma.

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 10:38
autor: Dudi
Nat pisze:[...] urodziwa inaczej Croma.
Musi być sedan, więc odpada.

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 10:53
autor: Nat
A fakt, sedan.
Jest jeszcze S80, za te pieniądze końcówka pierwszej generacji powinna być dostępna bez problemu, silniki do wyboru (również bez turbiny).

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 10:57
autor: luka
Volvo S80 2,0t lub 2,5 niżej się nie da. Subaru Outback (wiem kombi, ale fajne autko), a tak poza tym to zostawiłbym kappę, ze względu na komfort. :)

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:03
autor: goldixll
rozejrzał bym się na twoim miejscu za E39 ;) Masz sedana, napęd na jedynie słuszną oś,niezawodny silnik 2.0 (osobiście jednak polecałbym 2.8 ) który mało pali i nie przysporzy Ci drgawek podczas ekspoatacji. Do tego egzemlarze z naprawdę dobrym wyposaŻeniem do dostania za rozsądne pieniądze.

Tak wiem wiem już uciekam do jamki :lol:

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:03
autor: carincton
Saab 9-5 - bezpieczne auto

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:13
autor: Nat
carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:37
autor: FXX
IS200 wydaje się być ciekawą propozycją - niezawodny silnik V6, ogólna mała awaryjność, napęd na jedyną słuszną oś ;)
Trochę się nie mieści w wymaganiach, ale 156, a 156 GTA to dwa różne światy, więc może ? :)
Poza tym jak wyżej - S80 ewentualnie S60, BMW e39. Rover 75 imho wygląda tandetnie wewnątrz.
Nat pisze:
carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.

Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:50
autor: Nat
FXX pisze:
Nat pisze:
carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.

Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
Widziałeś gdzieś Saaba 9-5 II za 25 tysięcy?
Biorę pięć! :)

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:55
autor: carincton
Lexus IS200 ma doskonała opinie. Jest mało awaryjny.

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 11:56
autor: rain
166 po FL z 2.0TS

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 12:02
autor: FXX
Nat pisze:
FXX pisze:
Nat pisze:
carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.

Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
Widziałeś gdzieś Saaba 9-5 II za 25 tysięcy?
Biorę pięć! :)
Czytanie ze zrozumieniem...
A czy gdzieś powiedziałem, że widziałem? Czy może tylko, że Saab 9-5 po FL ma Diesla lepszego (dokładnie fiatowskiego 1.9JTDm), podobnie z resztą jak 9-5 II, który również ma Diesle fiatowskie.
Inna sprawa, że za 25tysięcy dostaniesz 9-5 po FL z fiatowskim Dieslem.

A wracając do 159 to przecież jest jeszcze 2.2JTS 185KM ;)
A jak 166 to na pewno nie z dwulitrowym TSem. W tym samochodzie jedynie Vki albo JTD mają sens.

Re: Co zamiast Kappy?

: 03 gru 2013, 12:18
autor: Boorek
FXX pisze:IS200 wydaje się być ciekawą propozycją - niezawodny silnik V6, ogólna mała awaryjność, napęd na jedyną słuszną oś ;)
Trochę się nie mieści w wymaganiach, ale 156, a 156 GTA to dwa różne światy, więc może ? :)
Poza tym jak wyżej - S80 ewentualnie S60, BMW e39. Rover 75 imho wygląda tandetnie wewnątrz.
Nat pisze:
carincton pisze:Saab 9-5 - bezpieczne auto
Ale dość awaryjne. A już z dieslem (wiem, kolega szuka benzyny) to prawdziwa tragedia, szczególnie nienaprawialne, osławione 3,0 V6 produkcji Isuzu.

Diesel sprzed liftu owszem, po lifcie dostało jednego z lepszych Diesli na rynku.
Podobnie 9-5 II.
is ma silniki R6, bo mówimy o ISie I gen? no i moc trochę mała jak na taki samochód... no i te tylne światła rodem z dyskoteki, ale co kto lubi.

Ja bym się rozglądał za X-typem... chociaż pisałeś że AWD, Ci nie potrzebne...