Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 10:45

Mam kolejne pytanko.
Poziom oleju w skrzyni biegów sprawdza się po wyjęciu rury doprowadzającej powietrze do silnika.To wiem.
Czy to jest taki zielony "koreczek"?Jak tak to co z nim trzeba zrobić?Jest przy nim jakaś blaszka.Nie wiem czy go się odkręca czy ciągnie....Poza tym poziom oleju ponoć sprawdza się na rozgrzanym oleju przy włączonym silniku.Ja na zimnym miałem problem,żeby wsadzić tam rękę a co dopiero kiedy przewód, w którym jest płyn chłodniczy będzie nagrzany.A takowy znajduje się zaraz nad tym zielonym koreczkiem.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 13:35

Tak jest to zielony koreczek który jest bagnetem. Masz na nim dwie podziałki, jedna na 35 st C i druga na 75 st C oznacza to przy jakiej temp oleju skrzyni należy dokonać pomiaru. Temp oleju skrzyni to nie temp płynu chłodzacego, więc do prawidłowego pomiaru najlepiej mieć examiner lub inne urządzenie diagnostyczne które odczytuje temp. oleju ASB . Bagnet ( "ten zielony koreczek") wyjmuję się poprzez odchylenie blaszki która go blokuje i potem ciągnie do góry . Możesz ją też odkręcić ale zapewne będzie to problem a tym bardziej z jej przykręceniem. Ja do bagnetu w thesis z JTD dostaje się od dołu w benzynowych jednostkach można łatwo od góry, by się odrazu nie sparzyć zakładam gumowe rękawiczki. Pomiar wykonuje się przy odpalonym silniku i dźwigni w poz "P" i na zimnym oleju, olej powinien znajdować się na dolnej kresce dla 35 st C to tak dla własnych potrzeb bo tak jak napisałem , pomiaru dokonuje się przy podpiętym ezaminerze.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 16:59

A jak to jest z tym olejem jaki powinno się wlewać do tej skrzyni?
Mi wlali Ravenol. Może taki być czy lepiej było tutelę albo DextronIII?
Luki.Czy jest możliwe,że oleju jest ciut za mało i dlatego po rozgrzaniu oleju w skrzyni zaczyna dziwnie skrzynia się zachowywać?To znaczy czuć od czasu do czasu takie uderzenia przy redukcji biegów i przy wrzucaniu z neutrala na N lub R.
Przy przyspieszaniu jest raczej wszystko w porządku.
A czy jest szansa,że te wszystkie poszarpywania to po prostu wina sterownika hydraulicznego i tych wszystkich elektrozaworów?
Właśnie zarejestrowałem auto i już mogę jeździć. Chcę udać się do innego warsztatu w celu jakiejś diagnozy tego co się dzieje i dopiero potem udać się na użeranie z warsztatem, który mi remont skrzyni robił.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 19:52

Trudno jest tak bez przejechania się autem powiedzieć co jest powodem uderzeń. Powodów może być kilka. Oczywiście że może to być winą i poziomu oleju i elektrozaworów, tylko jeśli chodzi o ilość oleju to i na zimnym powinno być źle. Wraz ze wzrostem temp wzrasta objętość oleju stąd na miarce masz dwie pozycje. Co do elektrozaworów to jeśli założyli stare np elektrozawory biegowe to może to być ich wina. Gorzej jeśli jest to wina złych ludów na tarczkach. Olej jaki został nalany to też dextron III. Ja zawsze wlewalem Tutele GI/V czyli dextron IV i na takim jeżdżę . Kolejna sprawa to zaprogramowanie skrzyni czyli samodopasowanie . Po każdej naprawie czy też wymiany korpusu elektrozaworów należy wykonać tą procedurę. Polega ona na uczeniu skrzyni zmian z N na R i z N na D oraz biegów w czasie jazdy według ściśle zachowanych czynników.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 20:00

Czyly Ravenol to dextron III czy po prostu ma takie same parametry?

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 20:02

Niby zrobili tą adaptację.No nic pojadę i zobaczę co mi powiedzą w serwisie.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 20:04

Dextron III to parametry i nazwa u pewnego producenta. Dextron III to też Tutela GI/E taka sama jaką lejemy do wspomagania.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 20:05

grzegorz m pisze:Niby zrobili tą adaptację.No nic pojadę i zobaczę co mi powiedzą w serwisie.

Tylko czy prawidłowo ?

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 20:13

No było by fajnie gdyby się okazało,że nie

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 20:22

Stawiam ze robili to w ciągu dnia przy sporym natężeniu ruchu. Skrzynia w trakcie nauki zmian biegów musi kolejno wejść przy delikatnie wcisnietym pedale gazu ( dokładnie nie pamiętam ale chyba przy 15% otwartej przepustnicy ) na każdy bieg i po osiągnięciu 5 biegu należy zatrzymać samochód działając na hamulec a hamowanie ma trwać minimum 14 sekund aż samochód się zatrzyma. Procedur nie można przerywać i zmieniać warunków.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2013, 21:37 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 20:50

Ale onni nie robili tego w ten sposób tylko "komputerem". Podobno taką adaptację można robić na dwa sposoby.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 20:52

W thesis nie ma takiej możliwości :(

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 21:15

żartujesz?To jakim cudem ma to chodzić.Oni wyraźnie mi powiedzieli,że zrobili to kompem bo pytałem o to.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: LUKIThesis » 13 paź 2013, 21:24

Nie żartuję , wcisnęli Ci kit. Chodzi to wszystko na starych ustawieniach . Volvo ma taką możliwość, a Lancia nie.

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni

Post autor: grzegorz m » 13 paź 2013, 21:51

A tak w ogóle to czy można się łączyć z komputerem Thesisa poprzez bluetooth zamiast kablem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”