Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

GRZESZNIK
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
Imię: GRZECHU
Lokalizacja: WPR

Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

Post autor: GRZESZNIK » 11 paź 2013, 21:34

Witam Koleżanki i Kolegów!
Kupiłem Lybrę SW 1.9 JTD. Po 2 tys km padło na uszczelkę pod głowicą, przy okazji rozrząd i termostat. Po 500 km od wyjazdu z warsztatu skończył się olej, więc wróciłem do "fachowca" z podniesionym ciśnieniem, bo w końcu parę pln wziął. Auto kopci na czarno, biało i niebiesko a olej znika po 400 km. Fachowiec stwierdził , że tym razem pierścienie i spytał, kiedy wstawiam. Waszym zdaniem robić, czy wymienić silnik? Samochodu sprzedawać nie chcę, bo mi bardzo odpowiada.
    Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 22:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
    Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

    Awatar użytkownika
    cysiek
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 1117
    Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
    Imię: Krzysiek
    Lokalizacja: Sulejówek

    Re: znikający olej

    Post autor: cysiek » 11 paź 2013, 21:43

    Jeśli olej bierze to sama wymiana pierścieni nie wystarczy. Tutaj trzeba cały dół robić a to juz koszty wyższe się robią
    Pozdrawiam
    Cysiek
    Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
    LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

    GRZESZNIK
    Dopiero zaczyna na naszym forum
    Dopiero zaczyna na naszym forum
    Posty: 7
    Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
    Imię: GRZECHU
    Lokalizacja: WPR

    Re: znikający olej

    Post autor: GRZESZNIK » 11 paź 2013, 22:26

    Przez dół rozumiem wał i panewki, chyba że coś jeszcze dorzucisz. Jak do tej pory w silniku robiona głowica, termostat, alternator ze sprzęgiełkiem, pasek sprzętu, łożysko w sprężarce klimy, kpl przedni zawias, tuleje z tyłu, cztery tarcze + klocki i linki ręcznego, łożyska z tyłu, żarówek nie liczę, a o gasnących zegarach nie chcę pamiętać. To mój piąty włoski samochód, a druga Lancia, ale chyba najdroższy.

    Awatar użytkownika
    andrzej1
    Przedstawiciel Regionalny
    Przedstawiciel Regionalny
    Posty: 2556
    Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
    Imię: andrzej
    Lokalizacja: Nysa

    Re: znikający olej

    Post autor: andrzej1 » 11 paź 2013, 22:57

    Witaj za dużo włożyłeś w lancie żeby ją sprzedać :) ja bym się dowiedział ceny za części i robociznę i wtedy pomyślał czy remont silnika czy inny silnik. Ale jak silnik wyremontujesz to wiesz co masz :)
    1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
    2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
    3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
    4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
    5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
    6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
    7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

    GRZESZNIK
    Dopiero zaczyna na naszym forum
    Dopiero zaczyna na naszym forum
    Posty: 7
    Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
    Imię: GRZECHU
    Lokalizacja: WPR

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: GRZESZNIK » 12 paź 2013, 13:47

    I tak to się skończy, bo chodziłem za nią chyba z pół roku zanim kupiłem. Nie przewidziała tylko, że będzie taka humorzasta. Dzięki za sugestie. Pzdr.

    marek_krupa
    Forumowicz/ka
    Forumowicz/ka
    Posty: 175
    Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
    Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
    Kontakt:

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: marek_krupa » 12 paź 2013, 21:36

    Może jednak warto zmienić mechanika lub sam musisz inaczej, bardziej kompleksowo patrzeć na naprawy. Miałeś zdjętą głowicę a nie wymieniłeś uszczelniaczy zaworów, czy też nie sprawdziłeś szczelności pierścieni. Jak Ci tak wsuwa olej to sprawdź turbosprężarkę.

    1pajel1
    Forumowicz/ka
    Forumowicz/ka
    Posty: 91
    Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
    Imię: Paweł
    Lokalizacja: Zielonki

    Re: znikający olej

    Post autor: 1pajel1 » 12 paź 2013, 22:08

    cysiek pisze:Jeśli olej bierze to sama wymiana pierścieni nie wystarczy. Tutaj trzeba cały dół robić a to juz koszty wyższe się robią
    Dziwne, często w Cdi wymieniamy pierścienie bez honowania i jakoś pomaga...
    WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

    >Bravo Turbo<

    Awatar użytkownika
    Ramzes_II
    Odszedł od nas na zawsze
    Odszedł od nas na zawsze
    Posty: 2543
    Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
    Imię: Dominik
    Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: Ramzes_II » 12 paź 2013, 22:11

    tu bym w bloku i głowicy nie szukał problemu ale w samej turbinie...
    Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<

    grigor
    Forumowicz/ka
    Forumowicz/ka
    Posty: 326
    Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
    Lokalizacja: Lublin

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: grigor » 12 paź 2013, 22:17

    GRZESZNIK pisze:Witam Koleżanki i Kolegów!
    Kupiłem Lybrę SW 1.9 JTD. Po 2 tys km padło na uszczelkę pod głowicą, przy okazji rozrząd i termostat. Po 500 km od wyjazdu z warsztatu skończył się olej, więc wróciłem do "fachowca" z podniesionym ciśnieniem, bo w końcu parę pln wziął. Auto kopci na czarno, biało i niebiesko a olej znika po 400 km. Fachowiec stwierdził , że tym razem pierścienie i spytał, kiedy wstawiam.
    Nie podoba mi się podejście twojego fachowca. Skąd taka pewność. Jtd to w mojej opinii to jedne z najwytrzymalszych diesli i usterki typu uszczelka pod głowicą czy tym bardziej "pierścienie" są rzadko spotykane. Te silniki same z siebie psują się bardzo rzadko a wytrzymują duże przebiegi. Częściej zawodzi osprzęt np turbina.
    Sprawdź najpierw dolot pod kątem obecności oleju.
    Jest:
    Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

    Awatar użytkownika
    cysiek
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 1117
    Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
    Imię: Krzysiek
    Lokalizacja: Sulejówek

    Re: znikający olej

    Post autor: cysiek » 13 paź 2013, 8:19

    1pajel1 pisze:
    cysiek pisze:Jeśli olej bierze to sama wymiana pierścieni nie wystarczy. Tutaj trzeba cały dół robić a to juz koszty wyższe się robią
    Dziwne, często w Cdi wymieniamy pierścienie bez honowania i jakoś pomaga...
    Pomóc na pewno pomoże tylko czy nie jest to pomoc doraźna?
    Pozdrawiam
    Cysiek
    Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
    LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

    Awatar użytkownika
    Gros
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 2700
    Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
    Imię: BogdanA
    Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: Gros » 13 paź 2013, 8:38

    Tu jak napisał Ramzes -powódem jest raczej turbo !
    Koledzy dół silnika ma mało wspólnego ze znikaniem oleju po 400km i nie straszcie chłopa :-)
    Zmień chłopaku mechanika bo twój to wymieniacz raczej części
    :lol: : gafa : :bitwa:

    Awatar użytkownika
    FXX
    Administrator
    Administrator
    Posty: 10681
    Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
    Imię: Kamil

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: FXX » 13 paź 2013, 17:10

    Dokładnie ;) Rozpiąć rury dolotowe i sprawdzić czy przypadkiem nie można z nich oleju wylewać, podobnie jak z IC ;)
    Volvo S60 R-Design D5

    Były:
    Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

    Lancia Lybra SW 1.9JTD
    Daewoo Espero 1.5 GLX

    Obrazek

    GRZESZNIK
    Dopiero zaczyna na naszym forum
    Dopiero zaczyna na naszym forum
    Posty: 7
    Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
    Imię: GRZECHU
    Lokalizacja: WPR

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: GRZESZNIK » 13 paź 2013, 21:37

    Wrócę wobec tego do mojego Sen-sei, który uczył mnie zawodu dawno temu. Głowica została zregenerowana na tip top, więc to nie to. Z przewodów dolotowych oleju trochę leci i prawdopodobnie to będzie turbina. Pierścieni nie sprawdziłem, bo to nie pierwsze moje 1.9 jtd i nigdy nie było takich zagadnień.
    Może ktoś podrzuci magika od turbin, tak na wszelki wypadek. Rejon Pruszków.

    Codee

    Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej

    Post autor: Codee » 14 paź 2013, 15:31

    Jeśli będziesz miał faktycznie pierścienie zjechane to gdy tylko zrobi się zimniej auto będzie ciężej odpalać - brak dostatecznego sprężania. Zatem na spokojnie ogarnij temat Turbo, jeśli chcesz mieć kolejne na wiele tysięcy km może warto kupić nowe. Gdyż jeśli aż tak mocno olej chapie pewno cały środek turbo będzie K.O. czyli wyższe koszty regeneracji - parę stówek więcej i jest nówka.

    ps.przy okazji taka ciekawostka w oplach montowane jest turbo + kolektor jako jedna część, przy czym kolektor żeliwny lubi pękać

    ODPOWIEDZ

    Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”