Kupiłem Lybrę SW 1.9 JTD. Po 2 tys km padło na uszczelkę pod głowicą, przy okazji rozrząd i termostat. Po 500 km od wyjazdu z warsztatu skończył się olej, więc wróciłem do "fachowca" z podniesionym ciśnieniem, bo w końcu parę pln wziął. Auto kopci na czarno, biało i niebiesko a olej znika po 400 km. Fachowiec stwierdził , że tym razem pierścienie i spytał, kiedy wstawiam. Waszym zdaniem robić, czy wymienić silnik? Samochodu sprzedawać nie chcę, bo mi bardzo odpowiada.
Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
- Imię: GRZECHU
- Lokalizacja: WPR
Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Witam Koleżanki i Kolegów!
Kupiłem Lybrę SW 1.9 JTD. Po 2 tys km padło na uszczelkę pod głowicą, przy okazji rozrząd i termostat. Po 500 km od wyjazdu z warsztatu skończył się olej, więc wróciłem do "fachowca" z podniesionym ciśnieniem, bo w końcu parę pln wziął. Auto kopci na czarno, biało i niebiesko a olej znika po 400 km. Fachowiec stwierdził , że tym razem pierścienie i spytał, kiedy wstawiam. Waszym zdaniem robić, czy wymienić silnik? Samochodu sprzedawać nie chcę, bo mi bardzo odpowiada.
Kupiłem Lybrę SW 1.9 JTD. Po 2 tys km padło na uszczelkę pod głowicą, przy okazji rozrząd i termostat. Po 500 km od wyjazdu z warsztatu skończył się olej, więc wróciłem do "fachowca" z podniesionym ciśnieniem, bo w końcu parę pln wziął. Auto kopci na czarno, biało i niebiesko a olej znika po 400 km. Fachowiec stwierdził , że tym razem pierścienie i spytał, kiedy wstawiam. Waszym zdaniem robić, czy wymienić silnik? Samochodu sprzedawać nie chcę, bo mi bardzo odpowiada.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 22:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Re: znikający olej
Jeśli olej bierze to sama wymiana pierścieni nie wystarczy. Tutaj trzeba cały dół robić a to juz koszty wyższe się robią
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
- Imię: GRZECHU
- Lokalizacja: WPR
Re: znikający olej
Przez dół rozumiem wał i panewki, chyba że coś jeszcze dorzucisz. Jak do tej pory w silniku robiona głowica, termostat, alternator ze sprzęgiełkiem, pasek sprzętu, łożysko w sprężarce klimy, kpl przedni zawias, tuleje z tyłu, cztery tarcze + klocki i linki ręcznego, łożyska z tyłu, żarówek nie liczę, a o gasnących zegarach nie chcę pamiętać. To mój piąty włoski samochód, a druga Lancia, ale chyba najdroższy.
- andrzej1
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 2556
- Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
- Imię: andrzej
- Lokalizacja: Nysa
Re: znikający olej
Witaj za dużo włożyłeś w lancie żeby ją sprzedać
ja bym się dowiedział ceny za części i robociznę i wtedy pomyślał czy remont silnika czy inny silnik. Ale jak silnik wyremontujesz to wiesz co masz ![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24
Była
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24
![: yesyes : : yesyes :](./images/smilies/yes%20yes%20yes.gif)
![beczy : beczy :](./images/smilies/beksa.gif)
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
- Imię: GRZECHU
- Lokalizacja: WPR
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
I tak to się skończy, bo chodziłem za nią chyba z pół roku zanim kupiłem. Nie przewidziała tylko, że będzie taka humorzasta. Dzięki za sugestie. Pzdr.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Może jednak warto zmienić mechanika lub sam musisz inaczej, bardziej kompleksowo patrzeć na naprawy. Miałeś zdjętą głowicę a nie wymieniłeś uszczelniaczy zaworów, czy też nie sprawdziłeś szczelności pierścieni. Jak Ci tak wsuwa olej to sprawdź turbosprężarkę.
Re: znikający olej
Dziwne, często w Cdi wymieniamy pierścienie bez honowania i jakoś pomaga...cysiek pisze:Jeśli olej bierze to sama wymiana pierścieni nie wystarczy. Tutaj trzeba cały dół robić a to juz koszty wyższe się robią
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
tu bym w bloku i głowicy nie szukał problemu ale w samej turbinie...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Nie podoba mi się podejście twojego fachowca. Skąd taka pewność. Jtd to w mojej opinii to jedne z najwytrzymalszych diesli i usterki typu uszczelka pod głowicą czy tym bardziej "pierścienie" są rzadko spotykane. Te silniki same z siebie psują się bardzo rzadko a wytrzymują duże przebiegi. Częściej zawodzi osprzęt np turbina.GRZESZNIK pisze:Witam Koleżanki i Kolegów!
Kupiłem Lybrę SW 1.9 JTD. Po 2 tys km padło na uszczelkę pod głowicą, przy okazji rozrząd i termostat. Po 500 km od wyjazdu z warsztatu skończył się olej, więc wróciłem do "fachowca" z podniesionym ciśnieniem, bo w końcu parę pln wziął. Auto kopci na czarno, biało i niebiesko a olej znika po 400 km. Fachowiec stwierdził , że tym razem pierścienie i spytał, kiedy wstawiam.
Sprawdź najpierw dolot pod kątem obecności oleju.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: znikający olej
Pomóc na pewno pomoże tylko czy nie jest to pomoc doraźna?1pajel1 pisze:Dziwne, często w Cdi wymieniamy pierścienie bez honowania i jakoś pomaga...cysiek pisze:Jeśli olej bierze to sama wymiana pierścieni nie wystarczy. Tutaj trzeba cały dół robić a to juz koszty wyższe się robią
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Tu jak napisał Ramzes -powódem jest raczej turbo !
Koledzy dół silnika ma mało wspólnego ze znikaniem oleju po 400km i nie straszcie chłopa![Usmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zmień chłopaku mechanika bo twój to wymieniacz raczej części
Koledzy dół silnika ma mało wspólnego ze znikaniem oleju po 400km i nie straszcie chłopa
![Usmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zmień chłopaku mechanika bo twój to wymieniacz raczej części
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![gafa : gafa :](./images/smilies/gafa.gif)
![bitwa :bitwa:](./images/smilies/bitwa.gif)
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Dokładnie
Rozpiąć rury dolotowe i sprawdzić czy przypadkiem nie można z nich oleju wylewać, podobnie jak z IC ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
![Obrazek](https://images82.fotosik.pl/672/6eb5747dfb883aa6med.png)
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
![Obrazek](https://images82.fotosik.pl/672/6eb5747dfb883aa6med.png)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 gru 2012, 16:16
- Imię: GRZECHU
- Lokalizacja: WPR
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Wrócę wobec tego do mojego Sen-sei, który uczył mnie zawodu dawno temu. Głowica została zregenerowana na tip top, więc to nie to. Z przewodów dolotowych oleju trochę leci i prawdopodobnie to będzie turbina. Pierścieni nie sprawdziłem, bo to nie pierwsze moje 1.9 jtd i nigdy nie było takich zagadnień.
Może ktoś podrzuci magika od turbin, tak na wszelki wypadek. Rejon Pruszków.
Może ktoś podrzuci magika od turbin, tak na wszelki wypadek. Rejon Pruszków.
Re: Lybra SW 1.9 JTD - znikający olej
Jeśli będziesz miał faktycznie pierścienie zjechane to gdy tylko zrobi się zimniej auto będzie ciężej odpalać - brak dostatecznego sprężania. Zatem na spokojnie ogarnij temat Turbo, jeśli chcesz mieć kolejne na wiele tysięcy km może warto kupić nowe. Gdyż jeśli aż tak mocno olej chapie pewno cały środek turbo będzie K.O. czyli wyższe koszty regeneracji - parę stówek więcej i jest nówka.
ps.przy okazji taka ciekawostka w oplach montowane jest turbo + kolektor jako jedna część, przy czym kolektor żeliwny lubi pękać
ps.przy okazji taka ciekawostka w oplach montowane jest turbo + kolektor jako jedna część, przy czym kolektor żeliwny lubi pękać