Delta II - twardy pedał hamulca
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:49
- Imię: Oleksandr Khryplyvyy
- Lokalizacja: Rzeszów
Delta II - twardy pedał hamulca
Witam! Wiem, że chyba nie pierwszy podnoszę temat hamulców w Lancia Delta II.
Mam samochód Lancia Delta II 1997, 1.6I 16V 103k.m.
Jak kupiłem, miełem problem z pedałem chamulca, był twardy. Wyjaśniło się że to był wężyk hamulcowy(przebity). Wymieniłem i problem jest nadal. Zrobiłem przegląd - tylne koła słabo hamują. Potem zauważyłem że tylna lewa tarcza zardzawiała. postanowiłem wyczyścić zacisk. Nie pomogło. Nadal nie hamuje to koło. I teraz właśnie mam problem z tym i nie wiem do czego mam się zabrać żeby naprawić hamulce.
Zgóry dziękuję za jakąkolwiek informację.
Mam samochód Lancia Delta II 1997, 1.6I 16V 103k.m.
Jak kupiłem, miełem problem z pedałem chamulca, był twardy. Wyjaśniło się że to był wężyk hamulcowy(przebity). Wymieniłem i problem jest nadal. Zrobiłem przegląd - tylne koła słabo hamują. Potem zauważyłem że tylna lewa tarcza zardzawiała. postanowiłem wyczyścić zacisk. Nie pomogło. Nadal nie hamuje to koło. I teraz właśnie mam problem z tym i nie wiem do czego mam się zabrać żeby naprawić hamulce.
Zgóry dziękuję za jakąkolwiek informację.
Re: twardy pedał hamulca
Mi na słabe tylne hamulce pomogło wywalenie korektora siły hamowania tylnej osi. Ze starości się zacierają. Inną możliwością mogą być zapchane przewody hamulcowe, elastyczne przewody mogły się złuszczyć w środku i teraz nie są drożne.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:49
- Imię: Oleksandr Khryplyvyy
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Delta II - twardy pedał hamulca
Właśnie jak czyściłem tylne zaciski - to zauważyłem że przewody nie są elastyczne. Może chyba jeszcze być w tym problem.
Dzięki za informację. Jak wymianię tę przewody - to napiszę co się zmieniło.
Dzięki za informację. Jak wymianię tę przewody - to napiszę co się zmieniło.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II - twardy pedał hamulca
A jak pracuje hamulec ręczny ? u mnie nie trzymał w ogóle i także miałem twardy pedał hamulca.Okazało się że zapieczone były prowadnice zacisku(te śruby po których porusza się zacisk) oraz z jednej strony przeskoczyła dźwignia ręcznego w zacisku . Wyciągnąłem ją i włożyłem w odpowiedniej pozycji . Ręczny łapie idealnie i pedal hamulca również zaczął działać prawidłowo.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:49
- Imię: Oleksandr Khryplyvyy
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Delta II - twardy pedał hamulca
Witam,
ręczny łapie dobrze.
ręczny łapie dobrze.
- DEDRALS
- Forumowicz/ka
- Posty: 186
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:12
- Skype: BRAK
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gdynia/UK
Re: Delta II - twardy pedał hamulca
Jeżeli wymieniłeś przewód ponieważ był przebity,to po założeniu nowego musisz w pierwszej kolejności odpowietrzyć układ zaczynając od prawego tylnego koła.Drugą sprawą może być stary płyn hamulcowy,jeżeli mówisz że przewody nie są elastyczne zainwestuj w nowe,i wymień płyn oraz porządnie odpowietrz układ.U mnie była podobna sytuacja (co prawda w Dedrze), ale różnica jest znaczna. Płyn ma to do siebie że jest "higroskopijny" co oznacza że przyjmuje wilgoć-wbrew pozorom nawet w szczelnym układzie, z tego co pamiętam to wymienia się go co dwa lata (mogę się mylić,niech ktoś poprawi jeżeli jestem w błędzie).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 paź 2013, 22:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Higroskopijny
Powód: Higroskopijny