Kappa - krótkie pytanie dotyczące VIS'a
: 12 lip 2006, 12:53
Czy działanie VIS'a da się sprawdzić przy uruchomionym silniku ale na postoju? Wydaje mi się, że chyba działa prawidłowo, tzn. po przekroczeniu 4 tys. obrotów odczuwalny jest nieznaczny "dopał", ale chciałbym mieć pewność, że tak jest w rzeczywistości.
Zrobiłem sobie prosty test, tzn. uruchomiłem silnik, podniosłem machę i obserwując cięgło od silownika dodawałem gazu bezpośrednio na przepustnicy - niestety siłownik VIS'a nie zmieniał swojego położenia bez względu na obroty silnika. Drugi test polegał na tym, że zdejmowałem i zakładałem wtyczkę z zaworka, który steruje "siłownikiem" VIS'a (jest obok zbiornika wyrównawczego i odchodzą z niego dwa przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe) i wtedy siłownik albo otwierał "klapki" albo zamykał - czyli teoretycznie powinien działać.
W związku z tym mam pytanie, czy jest możliwe, że VIS działa tylko pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy? Jak "domowym" sposobem sprawdzić, czy VIS rzeczywiście jest u mnie sprawny?
Zrobiłem sobie prosty test, tzn. uruchomiłem silnik, podniosłem machę i obserwując cięgło od silownika dodawałem gazu bezpośrednio na przepustnicy - niestety siłownik VIS'a nie zmieniał swojego położenia bez względu na obroty silnika. Drugi test polegał na tym, że zdejmowałem i zakładałem wtyczkę z zaworka, który steruje "siłownikiem" VIS'a (jest obok zbiornika wyrównawczego i odchodzą z niego dwa przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe) i wtedy siłownik albo otwierał "klapki" albo zamykał - czyli teoretycznie powinien działać.
W związku z tym mam pytanie, czy jest możliwe, że VIS działa tylko pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy? Jak "domowym" sposobem sprawdzić, czy VIS rzeczywiście jest u mnie sprawny?