mam mały kłopot polegający na tym że chyba z nudów postanowiłem wymienić w mojej Lybrze 1,8 2000r lusterko wewnętrzne - na fotochromatyczne.
Nabyłem drogą kupna takie lusterko od Lybry mając nadzieję że będzie to prosta operacja plug-and-play.
No i się oczywiście przeliczyłem troszeczke.
Tzn plug-and-play jest , ale tylko częściowo.
Lusterko fotochromatyczne ma identyczne mocowanie mechaniczne do szyby jak nie-fotochromatyczne (czyli można je bez problemu zamocować na przyklejonej do szyby szynie) ma również taką samą kostkę połączeniową (po podłączeniu tej kostki działają te wesołe diody- czerwona i zielona, na obudowie lusterka)
Jednak kostka-wtyk którą mam zainstalowaną przy szybie jest zubożona o kilka przewodów w stosunku do kostki-gniazda w lusterku fotochromatcznym - nie ma zasilania "fotochromatyczności" oraz doprowadzonego sygnału włączonego "wstecznego".
Czyli - mówiąc prosto moja instalacja elekr. w aucie nie przewiduje montażu lusterka fotochromatycznego, nie ma wymaganych przewodów w kostce.
I teraz pytanie - jak te brakujące przewody uzupełnić? Skąd pociągnąć nowe przewody?
A może wystarczy np. zmostkować zasilanie diody (zielonej) z zasilaniem "fotochromatyczności"?
Skąd pociągnąć przewód z sygnałem wrzuconego wstecznego?
Będę bardzo wdzięczny za informacje, może nawet schematy elektryczne itp.
Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
Ben
Lancia Lybra 1,8 srebrna
wyjątkowa - pod wieloma względami.....
Lancia Lybra 1,8 srebrna
wyjątkowa - pod wieloma względami.....
Re: Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
problem doraźnie rozwiązany.
Może ten przykład przyda się komuś w przyszłości.
Otóż podłączyłem zasilanie lusterka fotochromatycznego pod zasilanie złącza "Telapasu" znajdującego się w lusterku.
Po prostu obciąłem kabelki zasilające "Telepas" (do jego kostki wchodzą tylko 2 przewody zasilające),
obciąłem również 2 przewody zasilające lusterko (do lusterka fotochromatycznego wchodzą 3 przewody - ten 3-ci, od wstecznego na razie jest niewykorzystany) połączyłem je z sobą za pomocą jakiejś złączki (ważne aby mała była - co by się zmieściła w obudowie lusterka) i ....DZIAŁĄ !!!
Tylko uważać należy na poprawną polaryzację +12V i masy (masowe kabelki są koloru czarnego).
Pierwsze testy wykazały ze lusterko sciemnia się gdy jest różnica w natężeniu światła przed lusterkiem, z przodu samochodu - i za lusterkiem , czyli z tyłu samochodu.
NIe przewiduje w najbliższym czasie wykorzystywania złącza Telepasu więc takie rozwiązanie wydaje się sensowne - zasilanie w tym złączu jest "po stacyjce" więc na postoju nie czerpie prądu, opróćz tego jest zabezpieczone bezpiecznikiem - więc zgodnie ze sztuką....
Jedyne co chciałbym jeszcze zrobić to podłączyć 3-ci przewód z lusterka do napięcia pojawiającego się po wrzuceniu wstecznego biegu. Takie rozwiązanie rozjaśnia obraz w lusterku przy cofaniu , co może być przydatne.
Może ktoś jest w stanie podpowiedzieć skąd mogę pociągnąć sygnał wrzuconego biegu wstecznego?
Może ten przykład przyda się komuś w przyszłości.
Otóż podłączyłem zasilanie lusterka fotochromatycznego pod zasilanie złącza "Telapasu" znajdującego się w lusterku.
Po prostu obciąłem kabelki zasilające "Telepas" (do jego kostki wchodzą tylko 2 przewody zasilające),
obciąłem również 2 przewody zasilające lusterko (do lusterka fotochromatycznego wchodzą 3 przewody - ten 3-ci, od wstecznego na razie jest niewykorzystany) połączyłem je z sobą za pomocą jakiejś złączki (ważne aby mała była - co by się zmieściła w obudowie lusterka) i ....DZIAŁĄ !!!
Tylko uważać należy na poprawną polaryzację +12V i masy (masowe kabelki są koloru czarnego).
Pierwsze testy wykazały ze lusterko sciemnia się gdy jest różnica w natężeniu światła przed lusterkiem, z przodu samochodu - i za lusterkiem , czyli z tyłu samochodu.
NIe przewiduje w najbliższym czasie wykorzystywania złącza Telepasu więc takie rozwiązanie wydaje się sensowne - zasilanie w tym złączu jest "po stacyjce" więc na postoju nie czerpie prądu, opróćz tego jest zabezpieczone bezpiecznikiem - więc zgodnie ze sztuką....
Jedyne co chciałbym jeszcze zrobić to podłączyć 3-ci przewód z lusterka do napięcia pojawiającego się po wrzuceniu wstecznego biegu. Takie rozwiązanie rozjaśnia obraz w lusterku przy cofaniu , co może być przydatne.
Może ktoś jest w stanie podpowiedzieć skąd mogę pociągnąć sygnał wrzuconego biegu wstecznego?
Ben
Lancia Lybra 1,8 srebrna
wyjątkowa - pod wieloma względami.....
Lancia Lybra 1,8 srebrna
wyjątkowa - pod wieloma względami.....
Re: Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
Ze światła cofania?
Tylko to mi przychodzi do głowy:)
Tylko to mi przychodzi do głowy:)
QV...soon:)
Re: Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
Ze światła cofania to byłoby najprostsze, ale musiałbym ciągnąć przewód przez całe auto - a trochę mi się nie chce....
MUSI być jakiś czujnik, włącznik albo przy mechanizmie zmiany biegów albo przy skrzyni...
Tylko gdzie?
MUSI być jakiś czujnik, włącznik albo przy mechanizmie zmiany biegów albo przy skrzyni...
Tylko gdzie?
Ben
Lancia Lybra 1,8 srebrna
wyjątkowa - pod wieloma względami.....
Lancia Lybra 1,8 srebrna
wyjątkowa - pod wieloma względami.....
Re: Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
Też się zastanawiam nad tym jak to podłączyć i pomyślałem sobie, że może gdzieś do skrzynki bezpieczników by się wpiąć?
Lancia Lybra SW 1.8 2000r
Re: Lybra - wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne
benmali pisze:ze swiatła cofania to byłoby najprostsze, ale musiałbym ciąnąć przewód przez całe auto - a troche mi się nie chce....
MUSI być jakiś czujnik, włącznik albo przy mechamiżmie zmiany biegów albo przy skrzyni...
tylko gdzie?
Czujnik jest na skrzyni koło wysprzęglika, przynajmniej w 2.4jtd tak jest.
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03
Lybra 2.4JTD Intensa '03