Strona 1 z 1

Kappa - alternator, prąd ładowania 14,4V

: 21 cze 2006, 19:03
autor: karol69
mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 21 cze 2006, 23:52
autor: Prezes
jest OK. Masz dobre ładowanie.

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 0:17
autor: TADEO
tylko pozazdroscic takiego napiecia :)

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 5:55
autor: karol69
a juz myslałem że pobawie się w rozkrecanie alternatora, nic to rozbiorę co innego :)

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 7:12
autor: prezesjm
Można jeszcze spróbować zmierzyć napięcie jak zwiększysz obroty, powłączasz odbiorniki, itp. Zakładając że miernik dobrze pokazuje, napięcie mieści się w normie. Jeśli jednak po dodaniu gazu będzie większe to coś z regulatorem napięcia.

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 7:32
autor: karol69
regulator napięcia to częśc alternatora ? czy występuje poza alternatorem ,
czy to diody na alternatorze jak kiedyś bywało ?

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 7:47
autor: mario09
To moze lepiej go nie rozbieraj. Kazdy alterntor musi miec diody. Regulator to oczywiscie "czesc alternatora" i nie wystepuje osobno jak jak to kiedys bywalo w Poloniach czy "Żulach".

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 7:49
autor: prezesjm
"karol69" pisze:regulator napięcia to częśc alternatora ? czy występuje poza alternatorem ,
czy to diody na alternatorze jak kiedyś bywało ?
W twoim aucie regulator jest w alternatorze, dokładniej przykręcony do niego, diody występują w każdym alternatorze bo jest to generator prądu zmiennego a w aucie jak wiadomo stosuje się napięcie stałe.

Kappa - ładowanie na biegu jałowym

: 22 cze 2006, 9:46
autor: karol69
DZIEKI SERDECZNE

Odp: kappa - 14,4 Volt na jałowym

: 22 cze 2006, 15:00
autor: Luckyy
"karol69" pisze:mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
a u mnie do tej pory zawsze bylo 2-3 kreski za polowa, a teraz przy wlaczonej klimie i wolnych obrotach spada o 4 kreski czyli jest o dwie przed polowa, jak przygazuje to do polowy dobije - czyzby czas cos sprawdzic ??

Odp: kappa - 14,4 Volt na jałowym

: 22 cze 2006, 16:20
autor: Prezes
"Luckyy" pisze:
"karol69" pisze:mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
a u mnie do tej pory zawsze bylo 2-3 kreski za polowa, a teraz przy wlaczonej klimie i wolnych obrotach spada o 4 kreski czyli jest o dwie przed polowa, jak przygazuje to do polowy dobije - czyzby czas cos sprawdzic ??
nie marudz :) wszystko jest oki . JTD ma 2 wentylatory króre potrzebują sporo pradu ( w benzynach 1 ) . Przy okazji sprawdzimy Ci opornik 1 biegu wentylatorów i to wszystko.

Odp: kappa - 14,4 Volt na jałowym

: 25 cze 2006, 19:09
autor: Luckyy
"Prezes" pisze:
"Luckyy" pisze:
"karol69" pisze:mam 14,4 volta na akumulatorze na biegu jałowym na wyłaczonym silniku 12,45V się zastanawiam czy te 14,4 to nie zadużo? tak mnie naszlo jak wymieniłem 2 zarówki pod rząd
Kapiszon 2.0
a u mnie do tej pory zawsze bylo 2-3 kreski za polowa, a teraz przy wlaczonej klimie i wolnych obrotach spada o 4 kreski czyli jest o dwie przed polowa, jak przygazuje to do polowy dobije - czyzby czas cos sprawdzic ??
nie marudz :) wszystko jest oki . JTD ma 2 wentylatory króre potrzebują sporo pradu ( w benzynach 1 ) . Przy okazji sprawdzimy Ci opornik 1 biegu wentylatorów i to wszystko.
SPOKO -wiem ze nie ma sie po co mazac ... poprostu zaczela sie ruszac wskazowka ktora zawsze stala w tym samym miejscu :)

Mialem chwile czasu i podlaczylem Voltomierz do Akumulatora okazalo sie ze napiecie troche spada przy zalaczaniu wentylatorow, ale nie tak jak pokazuje ten wskaznik na desce z 12,5 na 11,5 tylko z 14,8 do 14,4 V.
Zatem pytanko - gdzie jest podlaczony ten wskaznik z deski i ktore masy sprawdzic ;-)