grodek pisze:Witam. Mam mały problem z otwieraniem drzwi kierowcy od środka. Chodzi o tą część za którą ciągniemy i drzwi się otwierają , nie działa. Dzisiaj przestało też działać otwieranie z zewnątrz. Czeka mnie rozbiórka tapicerki. Na co być przygotowanym , co kupić , jak do tego podejść?
Podejdź do tego na spokojnie, zaopatrz się w zestaw małych narzędzi. Jak to zwykle bywa praca jest trochę ginekologiczna i wymaga odrobiny zręczności
Klamka drzwi składa się z dwóch części. Tak wygląda z zewnątrz:
Tak wygląda od wewnątrz:
To z kolei jest mechanizm zamka drzwi:
Dochodzą do niego trzy cięgna.
Pierwsze jest odpowiedzialne za ryglowanie zamka. To krótkie białe plastikowe cięgno połączone z bębenkiem zamka w klamce:
Drugie to drut połączony z patykiem w drzwiach pozwalający ryglować drzwi od środka:
Trzecie to drut łączący mechanizm zamka z wewnętrzną klamką w drzwiach:
Jak działa cały mechanizm?
Poprzez system "popychaczy", najpierw klamka:
Pociągnięcie za klamkę powoduje, że dźwignia na klamce popycha dźwignie zamocowaną na boku "wanienki"...
Ta z kolei naciska na te oto dźwignię mechanizmu zamka...
...w mniej więcej taki sposób...
Jak to wszystko rozłożyć?
Aby wyjąć klamkę należy w pierwszej kolejności zdjąć białe cięgno łączące bębenek z zamkiem. Cięgno jest mocowane "na wcisk", postaraj się go nie połamać
Następnie trzeba sie dobrać do samej klamki. Po odkręceniu tej oto śrubki możemy zdjąć "wanienkę", trzymającą klamkę:
Wtedy da się wyjąć klamkę na zewnątrz a "wanienkę" do środka drzwi.
U mnie brak reakcji na ruch klamki był spowodowany pęknięciem klamki. Szarpnąłem za nią kilka razy gdy był mróź. Obudowa pękła i gdy ciągnąłem za klamkę to się trochę przesuwała (haczyła lekko) a to z kolei powodowało, że cięgna już w siebie nie trafiały.
uzbrój się w cierpliwość. ogrzewany garaż mocno wskazany
powodzenia
