Lybra 2.0 20v - kilka problemów
: 28 lis 2012, 17:55
Witam
Jestem posiadaczem Lybry 2.0 2000r.
Mam kilka pytań i problemów mam nadzieje ze odp. dział, jak nie to proszę przenieść.
1.Auto zakupiłem Około Lipca, gdy przebywałem w Holandii, nie było żadnych problemów(oprócz oczywistych rzeczy typu wymiana zawieszenia itp, itd.)
Następnie ok. wrześnie zjechałem do Polski, na stałe, i do czego zmierzam...Nie pamiętam w jakim czasie od przyjazdu, zaczęły się następujące objawy(myślę iż było to ok, początku października):
Uruchamiam auto(bez problemów), cofam żeby wyjechać(Wszystko jest ok) wrzucam jedynkę, i ruszam i auto strasznie szarpie, dwojka, dalej szarpie, i tak dalej.
Zauważylem ze jak wcisne gaz na maksa do podłogi, to przestaje, a jak popuszczę to auto strasznie szarpie.
Dzieję się tak tylko na zimnym silniku, po kilkunastu minutach jazdy problemu nie ma.
Po krótkim postoju po jeździe też nie ma problemu
aaa i mimo wciśnięcia gazu do podłogi mocy nie ma, i dopóki auto chwile nie pojeżdzi, nie ma mocy jaką powinno mieć...
Prosiłem mechanika, przy okazji, jak robiłem coś u niego, na sprawdzenie przewodów, przeplywomierza, twierdzi ze wszystko ok. ale wiadomo że może być inaczej.
Pisałem że kupiłem auto w lipcu, wiec kiedy było ciepło, problem zaczął sie później, gdy zrobiło się zimniej, czy to może mieć z tym coś wspólnego? czy tylko zbieg okolicznośći?
2.Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego? coś mi się obiło ze synchronizacji nie ma, ale nie pamiętam dokładnie?
3.Przy lusterku wstecznym są dwa swiatełka z przodu, do czego one są? aktualnie jedno swieci mi się na czerwono drugie na zielono
i
4,Testowałem też raz samochód, i poleciał do 160km, potem brak mocy, potem udało mi się do 180.
czy mogło miec to zwiazek z punktem 1?, wiec nie miałem okazji go przetestować przy takiej predkości i nie wiem czy co się zmieniło, ale nie powinno tak się dziać nawet przy 1 razie...
5.Znalazłem chip tuning do Lybry za 119zł:
http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 48707.html
ma to ręce i nogi, czy jakieś badziewie?(cena smiesznie niska...)
6. kolejna ciekawa rzecz, włączył mi się check od swiateł, wszystkie zewnętrzne są ok. na nierownościach jak mi auto podskoczy, check znika często . czy coś nie styka?? na pewno nie mam jednego podświetlania drzwi, w środku też nie pali mi się jedno swiatło z dwóch u gory przy lusterku wstecznym(albo nie umiem właczyc )
Czy check może byc od tych drzwi?
7.Chyba termostat(może to ma coś w punktem 1 powiązanego? )
Jadę, często gęsto mam dobrą temperaturę ( minimalnie przed 90), czasem jest ok.70-80(troche powyżej 2 kreski.
Ostatnio czasy utrzymuje się ta druga opcja, czasem potrafi skoczyć do prawidłowej, a czasem znowu spaść na te 70-80.
Często jeżdżę krótkie odcinki,a na mieście, może to za krótki czas dla termostatu?
8. Jakie paliwo lejecie do tego silnika? 95,98?
Na razie tyle.
Jestem posiadaczem Lybry 2.0 2000r.
Mam kilka pytań i problemów mam nadzieje ze odp. dział, jak nie to proszę przenieść.
1.Auto zakupiłem Około Lipca, gdy przebywałem w Holandii, nie było żadnych problemów(oprócz oczywistych rzeczy typu wymiana zawieszenia itp, itd.)
Następnie ok. wrześnie zjechałem do Polski, na stałe, i do czego zmierzam...Nie pamiętam w jakim czasie od przyjazdu, zaczęły się następujące objawy(myślę iż było to ok, początku października):
Uruchamiam auto(bez problemów), cofam żeby wyjechać(Wszystko jest ok) wrzucam jedynkę, i ruszam i auto strasznie szarpie, dwojka, dalej szarpie, i tak dalej.
Zauważylem ze jak wcisne gaz na maksa do podłogi, to przestaje, a jak popuszczę to auto strasznie szarpie.
Dzieję się tak tylko na zimnym silniku, po kilkunastu minutach jazdy problemu nie ma.
Po krótkim postoju po jeździe też nie ma problemu
aaa i mimo wciśnięcia gazu do podłogi mocy nie ma, i dopóki auto chwile nie pojeżdzi, nie ma mocy jaką powinno mieć...
Prosiłem mechanika, przy okazji, jak robiłem coś u niego, na sprawdzenie przewodów, przeplywomierza, twierdzi ze wszystko ok. ale wiadomo że może być inaczej.
Pisałem że kupiłem auto w lipcu, wiec kiedy było ciepło, problem zaczął sie później, gdy zrobiło się zimniej, czy to może mieć z tym coś wspólnego? czy tylko zbieg okolicznośći?
2.Zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego? coś mi się obiło ze synchronizacji nie ma, ale nie pamiętam dokładnie?
3.Przy lusterku wstecznym są dwa swiatełka z przodu, do czego one są? aktualnie jedno swieci mi się na czerwono drugie na zielono
i
4,Testowałem też raz samochód, i poleciał do 160km, potem brak mocy, potem udało mi się do 180.
czy mogło miec to zwiazek z punktem 1?, wiec nie miałem okazji go przetestować przy takiej predkości i nie wiem czy co się zmieniło, ale nie powinno tak się dziać nawet przy 1 razie...
5.Znalazłem chip tuning do Lybry za 119zł:
http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 48707.html
ma to ręce i nogi, czy jakieś badziewie?(cena smiesznie niska...)
6. kolejna ciekawa rzecz, włączył mi się check od swiateł, wszystkie zewnętrzne są ok. na nierownościach jak mi auto podskoczy, check znika często . czy coś nie styka?? na pewno nie mam jednego podświetlania drzwi, w środku też nie pali mi się jedno swiatło z dwóch u gory przy lusterku wstecznym(albo nie umiem właczyc )
Czy check może byc od tych drzwi?
7.Chyba termostat(może to ma coś w punktem 1 powiązanego? )
Jadę, często gęsto mam dobrą temperaturę ( minimalnie przed 90), czasem jest ok.70-80(troche powyżej 2 kreski.
Ostatnio czasy utrzymuje się ta druga opcja, czasem potrafi skoczyć do prawidłowej, a czasem znowu spaść na te 70-80.
Często jeżdżę krótkie odcinki,a na mieście, może to za krótki czas dla termostatu?
8. Jakie paliwo lejecie do tego silnika? 95,98?
Na razie tyle.