Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Polecane i odradzane serwisy i sklepy, polecane części zamienne i regeneracje miejsca w których można je kupić bądź zregenerować, rabaty oraz ulgi dla klubowiczów

Które elementy zostały zakwalifikowane do naprawy/wymiany

Układ hamulcowy
7
19%
Opony
1
3%
Amortyzatory
1
3%
Zawieszenie
6
17%
Podwozie/nadwozie
1
3%
Oświetlenie
2
6%
Silnik/osprzęt/filtry
4
11%
Wycieraczki
1
3%
Akumulator/instalacja elektryczna
4
11%
Inne
6
17%
Żadne
3
8%
 
Liczba głosów: 36

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: Bichoń » 24 sty 2013, 18:18

Dzisiaj znowu odwiedziłem ASO w Krakowie przy Armii Krajowej, tym razem z deltą. Przyjęty zostałem przez innego pana "przy biurku", zresztą był bardzo sympatyczny, pogadaliśmy sobie trochę na tematy motoryzacyjne. Ten pan był pozytywnym akcentem wizyty.
Natomiast zupełnie inne było podejście mechanika. Tydzień wcześniej kappę oglądał starszy pan, po pięćdziesiątce, tym razem trafiłem na innego mechanika, znacznie młodszego. I mam poważne zastrzeżenia do jego kompetencji.
Primo: od kilku dni poważnie wycieka mi płyn chłodniczy. Jadąc na przegląd miałem nadzieję, że znajdą skąd, powiedziałem że zlokalizowałem mniej więcej, że kapie z półki akumulatora (więc tam trzeba by szukać). Mechanik twierdził, że cieknie z króćca przy pompie wody; wsadziłem tam rękę i było sucho, to coś zaczął mówić o jakimś nalocie. Natomiast nie zauważył, jak kapie z drugiej strony silnika! kapała kropla co kilka sekund i jeżeli mechanik tego nie zauważył podczas przeglądu komory silnika i do tego jeszcze poinformowany przez klienta, to mam poważne wątpliwości co do jego kompetencji. Gdy po przeglądzie właściwym wpuścili mnie na warsztat i pokazałem mu gdzie kapie, zaproponowali mi zlokalizowanie problemu, ale już nie w ramach tego przeglądu - czyli płatnie. Podziękowałem. Zaraz po nich pojechałem do mechanika tuż pod domem. Zlokalizował wyciek w minutę - przetarł mi się gumowy wąż pomiędzy silnikiem (termostatem) z chłodnicą, w miejscu gdzie dotykał półki akumulatora. Przetarł się tak, że kapało jak dociskał do półki akumulatora, jak się go odchyliło, to sikało na odległość. Do tego punktu dodam jeszcze, że mechanik w ASO upierał się, że mój silnik ma pompę wody na pasku rozrządu, co w tym przypadku prawdą nie jest.

Secundo. Wracając do domu zaciągnąłem sobie ręczny na jakiejś górce i wtedy uzmysłowiłem sobie, że nic mi nie powiedzieli o braku ręcznego na jednym kole. Czyli w ogóle nie sprawdzali tego! Nie dostałem, jak to było przy kappie, wydruków z siły hamowania i sprawności amortyzatorów, więc tego w ogóle nie zrobili. Co to za przegląd, że nie sprawdzili siły hamowania? Widać tutaj też, że nie ma "standardu", w tym samym ASO każdy robi inaczej.
Tym razem samochód był jakieś pół godziny na warsztacie (35 minut spędziłem w poczekalni).

Podsumowując - nie ważne czy to ASO czy nie, ważne na jakiego mechanika się trafi. Tydzień temu byłem zadowolony z przeglądu kappy, a dzisiaj przy delcie - porażka.

Jakby na podsumowanie tego przeglądu, po przejechani kilkudziesięciu metrów delcie odpadł przedni znaczek (był przyklejony, pęd powietrza porwał go nad maską i wpadł w podszybietak zauważyłem). Czyżby delcia w ten sposób zaprotestowała pokazując, że jak tak teraz wygląda lancia, to ona nie chce mieć z tym nic wspólnego?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 7:07 przez Bichoń, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: zygmunt1 » 24 sty 2013, 18:36

Witam.
Ja jestem umówiony na jutro na 15.30. Ciekawy jestem jak trafię. Z powodu grypy wizytę przekładałem już na trzeci termin. Pan który odbierał telefony - ten dedykowany był zawsze super.
Pozdrawiam. :)

Zgodnie z umówieniem byłem dzisiaj 25.01. Przegląd trwał ok. godziny. Pooglądałem z synem w tym czasie samochody i TV.
Dostałem kartę z przeglądu z opisem i od razu wycenę. Wycena mało interesująca. Części do Lybry są wg pana Pawła droższe niż do nowych aut. D wymiany mam płyn ham. (195 pln), gumy stabilizator. przód (1180 pln), końcówki kier. i klocki przód. Ogólnie jak na przegląd wykonany przez ASO gratis to było ok.
Na koniec panu Pawłowi podarowałem długopis z LKP. Był bardzo ucieszony.
Pozdrawiam wszystkich. :)
Ostatnio zmieniony 25 sty 2013, 19:52 przez zygmunt1, łącznie zmieniany 3 razy.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
andy1158
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 410
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:38
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: andy1158 » 24 sty 2013, 23:20

Czytam Wasze posty i zastanawiam się, czy ja jestem naiwniakiem bo wiedzę na temat motoryzacji mam na pewno mniejszą. Po przeglądzie byłem zadowolony a teraz mam wątpliwości. Jeżeli w specyfikacji przeglądu jest napisane "z wydrukiem", to dlaczego takiego wydruku nie dostałem? Może nikt tego nie sprawdzał? W ten sposób rodzą się wątpliwości a firmy tracą zaufanie klientów. Tak naprawdę to już nie wiem czy ten przegląd był czy nie był zrobiony a to mgła być taka fajna akcja. : gafa :
Pozdrawiam Andrzej.
Jest: Lancia "Bella" Musa 1,4 Platino 2007r.
Były: Renault 5, Renault 9, VW Passat Variant, Nissan Micra.

Awatar użytkownika
Cashpear
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 08 lip 2010, 14:35
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz / Toruń

Re: Akcja serwisowa FAP - Toruń

Post autor: Cashpear » 25 sty 2013, 14:34

Witam,
byłem w ASO Toruń na ul. Szosa Chełmińska - jak to mówią zaliczyłem darmochę.
W sumie cała akcja trwała około 2 godzin, diagnoza to zakwalifikowany do wymiany akumulator i okazało się, że klocki hamulcowe przedniej osi mają jakiś problem z czujnikiem ich zużycia. Kazali jeździć jeszcze jakieś 10-15.000km i wymienić. Dostałem ofertę cenową z ASO na wszystko.
Nie dostałem wydruku amortyzatorów, nie dostałem wydruku hamulców.
Nie wiem, co sprawdzali.
Podobno auto jest OK, wydrukowali informacje co było robione na gwarancji i potwierdzili przebieg auta.
Czy jestem zadowolony? W sumie nie mam zdania, spodziewałem się więcej, ale i tak uwazam, że coś tam zrobiono.
Ogólnie - samo ASO przyznaje, ze dostali naszą markę LANCIA jakby w pakiecie i duzej wiedzy na temat samochodów nie mają, ale na pewno się starają - tego im zarzucić nie mogę.

Ogólnie, możesz się wybrać, ale na jakies cuda bym pewnie nie liczył. Dostałem kawkę, wodę, herbatkę, obsługa miła i sympatyczna, do pogadania.

Pozdrawiam
Lancia MUSA 1.6 JTD wersja PLATINO
Lancia Y 1.2 16V wersja LX

Awatar użytkownika
Ecnelis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 248
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:12
Imię: Przemek
Lokalizacja: Prehoryłe
Kontakt:

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: Ecnelis » 30 sty 2013, 18:50

Dziś odwiedziłem serwis Auto Skaczkowski na warszawskich Bielanach, czyli placówkę, która normalnie zajmuje się markami Chrysler, Jeep, Dodge i Suzuki, a Lancię dostała w pakiecie fiatowskim. Ekspresowe przyjęcie właściwie na samo "Dzień dobry" zaowocowało małymi wątpliwościami o jaki przegląd dokładnie chodzi, ale po wyjaśnieniu i upewnieniu się, że "Pan jest z Klubu Lancia" Kappa Coupe poszła w obroty. :D

Wszystko trwało jakieś 70 minut i zakończyło się kwitkiem z informacją, że usterek nie stwierdzono. Amortyzatory i wszystkie hamulce w normie. Na wydruku amortyzatory w zakresie 81-83%, różnica sił hamowania między kołami osi przód/tył wielkości 1/3%. Z dodatkowych uwag: filtr kabinowy do wymiany, płyn hamulcowy do wymiany, klimatyzacja do odgrzybienia, płyn chłodzący do uzupełnienia i ostatnie, zaskoczenie, niski stan oleju, który sprawdzany był trzy tygodnie temu przed dłuższą wyprawą i jeszcze wtedy mieścił się w normie.

Na koniec bonus w atmosferze przytaczanych już tu przypadków, wynikających najpewniej z małego doświadczenia serwisów Chryslera z Kappą. Check na desce rozdzielczej został zinterpretowany jako konieczność przeprowadzenia komputerowej diagnostyki silnika. W rzeczywistości był to check od... lampki oświetlającej tablicę rejestracyjną. Dodam, że obie się świecą, ale check "numberplate light failure" też się świeci.

Ogólnie wrażenia pozytywne. Podziękowania dla organizatorów. :)

death knight
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: death knight » 03 lut 2013, 14:07

Ja z kapiszonem byłem 21 stycznia, trochę się spóźniłem (tego dnia była wstrętna gołoledź), ale mimo to było całkiem sympatycznie. Przegląd trwał około 40-45 minut. Pierwsze 30 min. czekałem w poczekalni, a później zostałem zaproszony do warsztatu. Lista stwierdzonych usterek (szczęśliwie nic o czym bym nie wiedział): do wymiany płyn hamulcowy i wspomagania, górna łapa silnika, słaby akumulator, lekki luz na drążku kierowniczym (o tym nie wiedziałem) i do weryfikacji wyciek oleju.
Poza tym po rozmowie na różne tematy motoryzacyjne nasunął się mi jeden smutny wniosek: koncern Fiata niestety traktuje Lancie po macoszemu :( (np. większość części do kappy z 98 roku jest już niedostępna w aso, a przykładowo do o wiele starszych Jeepów nie ma z tym problemu żadnego). I kto wie może takie podejście Fiata zwiastuje powolny koniec Lancii... :(

Gregory76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Białystok

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: Gregory76 » 23 mar 2013, 13:33

Ja się jednak nie zdecydowałem. W Białymstoku Lancię dostał w "pakiecie" Auto Breczko - człek, który w salonie ma BMW, Jeepa, Chryslera, Dodge i teraz Lancię. Dodatkowo powiększa budynek aby pomieścić Jaguara.
Cena roboczogodziny w serwisie jest zaporowa, więc co by mi na wydruku nie wyszło i tak od razu bym podziękował. Poza tym po ludzku czułbym się głupio siedząc w miejscu, w którym stać by mnie było może na myjnię :) Byłbym zapomniał - kawa podawana przez uroczą recepcjonistkę jest darmowa.
Reasumując - chętnie skorzystałbym z akcji np. wyprzedaży części do Lybry lub obniżki robocizny w ASO Fiata (bo przecież nikt o zdrowych zmysłach nie będzie starych aut serwisował w ASO marek premium).
To tyle w temacie przeglądu promocyjnego FAP.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002

Awatar użytkownika
andy1158
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 410
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:38
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Łódź

Re: Przegląd promocyjny FAP - opinie [ankieta]

Post autor: andy1158 » 12 mar 2014, 20:12

Przeglądam to nasze(moje już chyba też) forum i myślę sobie, że zamiast jak to u nas w zwyczaju dyskutować o sprawach wielkich, może znowu ktoś mógłby namówić FAP do zorganizowania kolejnego przeglądu naszych Lancii. Jeżeli zależy im na dobrej opinii to nasze uwagi na temat serwisów i ich profesjonalności są chyba bezcenne. Ja nie jestem domorosłym mechanikiem, chociaż staram się ten temat ogarnąć. Bardzo zazdroszczę ludziom, którzy potrafią wiele rzeczy zrobić przy swoim aucie samemu, ale mniej "zdolnym" taki przegląd dałby jakiś obraz swojego samochodu. Apeluję! Mniej dyskusji na zasadzie "kiszenia" się we własnym sosie(przykład dyskusji n/t Argenta). Przypuszczam, że jest wiele osób które przesiadłszy się jak ja z Niemca lub Japończyka na Lancię polubiły(pokochały?) tą markę i bez dłubania w silniku, bo mechanikom też trzeba dać zarobić chciałyby uzyskać minimum wiedzy o pojeździe którym się poruszają. Może trochę nacisku na FAP w tej kwestii?
Pozdrawiam Andrzej.
Jest: Lancia "Bella" Musa 1,4 Platino 2007r.
Były: Renault 5, Renault 9, VW Passat Variant, Nissan Micra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Serwisy, sklepy, zamienniki i regeneracje :::”