Strona 1 z 2

AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:15
autor: Jarek_Jarecki
Cześć,
Jak w temacie - mam problem z listwą wtryskiwaczy.

Silnik benzyna 1.4 16V Twin Spark

odkręciłem od listwy wąż zasilający.

Pytanie:
Czy po przekręceniu zapłonu (słychać pompę) powinno lecieć paliwo?

Bo u mnie jak pisałem powyżej - słysze pompę, ale paliwo tym weżem nie leci. Dopiero po kilku nazwijmy to zaplonach (kilkukrotne przekrecanie stacyjki i załączaniu pompy) zdarzy się, że lekko "siurnie" paliwem - ale tak ledwo ledwo - bez żadnego ciśnienia!

Domyslam się, że jest problem z ciśnieniem - na chłopski rozum.

Ale co może być przyczyną?

Dziekuję za pomoc w temacie

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:36
autor: stabraf
Uszkodzona pompa :?: Może gdzieś po drodze zawalony filtr paliwa :roll:

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:39
autor: Jarek_Jarecki
stabraf pisze:Uszkodzona pompa :?: Może gdzieś po drodze zawalony filtr paliwa :roll:

jutro będę sprawdzał - dziś brakło już ochoty :)
Mam nowy filtr paliwa to wymienię.

A jak pompa uszkodzona? Cisnienie podaje - muszę tylko sprawdzić jakie...

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:42
autor: stabraf
Może mieć np zjechane łopatki i nie daje rady ;)
Albo się zatarła i nie robi już takich obrotów jak powinna.

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:45
autor: Jarek_Jarecki
stabraf pisze:Może mieć np zjechane łopatki i nie daje rady ;)
Albo się zatarła i nie robi już takich obrotów jak powinna.

No w sumie racja! jutro - w zasadzie dzisiaj to sprawdzę :)

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:46
autor: stabraf
Tylko z ogniem uważaj : gafa : ;)

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 1:49
autor: Jarek_Jarecki
stabraf pisze:Tylko z ogniem uważaj : gafa : ;)
postaram się :lol:

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 17:45
autor: Jarek_Jarecki
stabraf pisze:Może mieć np zjechane łopatki i nie daje rady ;)
Albo się zatarła i nie robi już takich obrotów jak powinna.

Chyba pompa się skończyła :/ (jeszcze tylko jej brakowało do kompletu - wtryskiwacze, reg. cisnienia na listwie)
Filtru paliwa nie uświadczysz na "zewnątrz" jest zintegrowany z pompa.

Wracając - po odpięciu przewodów "wyjścia" z pompy i po przekręceniu zapłonu - pompę słychać, ale ani kropelki paliwa z "wyjścia" nie uświadczysz....
Dopiero po kilku zapłonach coś z siebie wykrztusi.....

Może być tylko, że sie "przywiesiła" czy już na pewno koniec?

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 18:22
autor: stabraf
Jak ją słychać i ledwo pompuje to już jej koniec raczej...

P.S.: Skoroś napisoł, toś z łogniem uwozoł : yesyes : : ok2 :

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 18:33
autor: Jarek_Jarecki
stabraf pisze:Jak ją słychać i ledwo pompuje to już jej koniec raczej...

P.S.: Skoroś napisoł, toś z łogniem uwozoł : yesyes : : ok2 :

ano zem uwozoł :)

kurcze - jeszcze mi tego brakowało! niedługo ta Alfa bedzie jak nowa - wszystko wymienione będzie!

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 27 paź 2012, 19:11
autor: sel
Nie wiem jak jest w twoim modelu, ale czasem dochodzi do uszkodzenia węża pomiędzy pompką a wyjściem ze zbiornika, zrobi się małe pęknięcie i pompa pompuje tylko,że do zbiornika. Warto najpierw wymontować pompkę i sprawdzić aby nie potrzebnie kupować pompki.

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 28 paź 2012, 1:16
autor: Jarek_Jarecki
sel pisze:Nie wiem jak jest w twoim modelu, ale czasem dochodzi do uszkodzenia węża pomiędzy pompką a wyjściem ze zbiornika, zrobi się małe pęknięcie i pompa pompuje tylko,że do zbiornika. Warto najpierw wymontować pompkę i sprawdzić aby nie potrzebnie kupować pompki.

Już to sprawdzałem i wydaje mi się, że jest cały... ale dobrze mówisz - wymienie go, żeby mieć 100% pewności :)

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 28 paź 2012, 14:31
autor: Jarek_Jarecki
Mam nietypowa prośbę:
Czy możecie mi wrzuciz zdjęcia, jak wyglada cała pompa (nie sam silnik) od modeli:

Kappa,
Delta I
Thema

Patrząc po katalogu Bosch, od tych modeli pasuje do mojej Alfy. Przypuszczam, że tylko silnik będzie ten sam a obudowa inna - no ale może jakims cudem cała podejdzie :)

Dziękuję!

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 28 paź 2012, 22:17
autor: Jarek_Jarecki
Jarek_Jarecki pisze:Mam nietypowa prośbę:
Czy możecie mi wrzuciz zdjęcia, jak wyglada cała pompa (nie sam silnik) od modeli:

Kappa,
Delta I
Thema

Patrząc po katalogu Bosch, od tych modeli pasuje do mojej Alfy. Przypuszczam, że tylko silnik będzie ten sam a obudowa inna - no ale może jakims cudem cała podejdzie :)

Dziękuję!

okazuje się, że to jednak pompa jest ok - po całkowitym rozebraniu jej i wyczyszczeniu działa jak należy:)

Ale, zauwazyłem nowy problem:

Odkręcilem listwę wtryskowa, zeby wyminić wtryskiwacz, który mi nie dzialał...rzekomo.
Wszystko ladnie pieknie, pozakładalem wtryski do listwy i zanim ją zamontowałem, sprawdziłem poprawność, czy wszystkie działaja jak trzeba - i tak:

Po przekręceniu zapłonu od razu podaje wtryskiwacz nr2(ten, który wymieniłem) reszta nie podaje - i tak powinno być prawda? Bo dopiero po zakręceniu silnikiem, wtryskiwacze powinny wtryskiwać paliwo.

Zrobiłem inna próbę - wtyczkę od wtryskiwacza numer 2 przepiąłem do wtryskiwacza numer 3 i co się okazało - wówczas po przekręceniu zapłonu (tylko zapłon) podaje wtryskiwacz numer 3!

niezależnie, gdzie podepnę "wadliwą" wtyczkę - ten wtryskiwacz podaje i to bez przerwy - tak, jak by był spięty "na krótko"

Co może byc przyczyną tego zjawiska? Zwarcie na masie lub coś?

Re: AR 146 - zasilanie listwy wtryskiwaczy

: 28 paź 2012, 23:26
autor: FXX
Jeżeli non stop wali paliwem to zdecydowanie nie powinno tak być.
W najlepszym przypadku gdzieś masz zwarcie i non stop dostaje tam paliwo. W gorszym jest coś nie tak ze sterownikiem ECU.