Strona 1 z 1
Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 15 paź 2012, 20:03
autor: bartek777
Od kilku miesięcy odczuwalny spadek mocy. Dzisiaj pomiar na hamowni: szok ! zamiast 136 km tylko 90 km.
Turbina sprawdzona, przepływomierz Bosch wymieniony na nowy(bez róznicy), wtryskiwacze sprawdzone (po wymontowaniu). Samochód zapala na pierwszym razem nawet w silne mrozy i rozpędza się do 200 km/h ale wyraznie brak mu momentu obrotowego przy około 2000-2500 obrotów.
Czy możliwe aby stary katalizator (byc moze nie dokońca drozny, bo z zewnątrz mocno zardzewiały) zabierał ze 136 KM az 30 % mocy? Jeśli nie katalizator to pompa wtryskowa?
2.4 JTD kappa, 245 tys km (przebieg potwierdzony z eco scan)
Re: 2.4 JTD 90 KM mocy:((
: 15 paź 2012, 20:31
autor: Ramzes_II
Moze byc katalizator. Wrzuc wykres z hamowni, moze cos mi zaświta jak zobaczę przebiegi..
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 15 paź 2012, 21:02
autor: volf
Jeśli wyciąga 200 km/h to raczej nie może mieć 90 KM
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 15 paź 2012, 21:16
autor: Alan
Chyba że ma jak moja ..licznik z benzyniaka
Sorry,nie mogłem sobie odpuścić

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 15 paź 2012, 22:24
autor: Wilkin
volf pisze:Jeśli wyciąga 200 km/h to raczej nie może mieć 90 KM
dlaczego - z górki z wiatrem + plus jeszcze odrzut z spalin
Bądźmy dobrej myśli

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 16 paź 2012, 6:42
autor: bartek777
Rozpędza się do 200 km/h na płaskim terenie i bezwietrznej pogodzie ale trwa to prawie 4 minuty....
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 16 paź 2012, 6:45
autor: Alan
To i tak masz lepiej niż Olek,jemu tyle zbiera się do 50
A tak na poważnie,może pompa CR siada? Nie wydala z odpowiednią dawką paliwa.
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 16 paź 2012, 7:03
autor: Ramzes_II
Padająca pompa CR ma objaw zgoła inny. Nie zmniejsza dawki, ale przy dużym obciążeniu odczuwalne jest szaprnięcie jakby silnik do odcinki doszedł, a dzieje się to najszęściej w okolicach 3200 obr/min.
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 16 paź 2012, 18:33
autor: piterstilo
Ramzes_II pisze:Padająca pompa CR ma objaw zgoła inny. Nie zmniejsza dawki, ale przy dużym obciążeniu odczuwalne jest szaprnięcie jakby silnik do odcinki doszedł, a dzieje się to najszęściej w okolicach 3200 obr/min.
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)
To wersja 136 KM, ma VNT ?

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
: 17 paź 2012, 7:23
autor: Ramzes_II
Tak. Ta turbina stosowana w Kappie ma VNT samosterowalne nadcisnieniem na wyjsciu turbiny. Im wyższe cisnienie na wyjściu, tym odchylenie kierownic VNT większe by zmniejszyć doładowanie.
Ta turbina nie ma Wastegate. Ogranicznikiem doładowania jest w niej VNT.