Delta NOVA- LPG
: 09 cze 2006, 9:03
ie i ok. 8-9l LPG w trasie, przy normalnej jeżdzie.
Naraz diametralnie się to zmieniło, miasto 17-18l LPG przy oszczędnej jeżdzie, trasa 12 nie przekraczając 100km/h...????
Szukałem przyczyny aż znalazłem.
Winny był reduktor LPG! , po wymianie na typ VEGA006 za jedyne 219zł / Elpigaz - Katowice/autko "chodzi" jak nowe.
pierwszych wyliczeń - trasa ok 8,5l, z klimą ze 140km/h, miasto7,5-98-9,5l/100km, zależnie od ciężkiej nogi, cykl mieszany ok9,5l LPG.
Wymiany i regulacji dokonałem sam , regulacja na starym analizatorze spalin który nie nadawał się do benzyny bezołowiowej ale dobrze sobie radzi z LPG. W międzyczasie usłyszałem od tzw. fachowców że :
- ten typ tak ma
- uszkodzony sterownik gazu
- zle dobrana instalacja
- uszkodzony emulator wtrysku !!!...
- uszkodzona sonda lambda
- uskodzony emulator sondy lanbda
- uszkodzony przełącznik benz - gaz
Szlag mogł człowieka trafić.
W przypadku parownika jego żywotność przewidziana jest na 60 do 100 tys. km.
Tak że chciałbym przestrzec Kolegów przed FACHOWCAMI
POzdrawiam
Naraz diametralnie się to zmieniło, miasto 17-18l LPG przy oszczędnej jeżdzie, trasa 12 nie przekraczając 100km/h...????
Szukałem przyczyny aż znalazłem.
Winny był reduktor LPG! , po wymianie na typ VEGA006 za jedyne 219zł / Elpigaz - Katowice/autko "chodzi" jak nowe.
pierwszych wyliczeń - trasa ok 8,5l, z klimą ze 140km/h, miasto7,5-98-9,5l/100km, zależnie od ciężkiej nogi, cykl mieszany ok9,5l LPG.
Wymiany i regulacji dokonałem sam , regulacja na starym analizatorze spalin który nie nadawał się do benzyny bezołowiowej ale dobrze sobie radzi z LPG. W międzyczasie usłyszałem od tzw. fachowców że :
- ten typ tak ma
- uszkodzony sterownik gazu
- zle dobrana instalacja
- uszkodzony emulator wtrysku !!!...
- uszkodzona sonda lambda
- uskodzony emulator sondy lanbda
- uszkodzony przełącznik benz - gaz
Szlag mogł człowieka trafić.
W przypadku parownika jego żywotność przewidziana jest na 60 do 100 tys. km.
Tak że chciałbym przestrzec Kolegów przed FACHOWCAMI
POzdrawiam