Kappa - palący się Serwis 10
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2012, 23:22
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kappa - palący się Serwis 10
Witam, kupiłem niedawno naszego ukochanego Kapiszona. Pewnego dnia Infocenter zaczął wyświetlać schlusslichter defekt----> światło postojowe z tylu uszkodzone. Tylko, że postojowe działają, a przestała działać klima. Nie ma nawiewu. Otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami pod kierownica i zastałem spalony serwis 10, gniazdo bezpiecznika mam przepalone (plastik dookoła się przytopił), oraz siedzący w gnieździe bezpiecznik 25A przypominał zlepek plastiku. Gdy wymieniam bezpiecznik np na 30a lub 25a to klima pochodzi chwilę, ale gdy autko zacznie się ruszać (np odpalając silnik) to bezpiecznik "wysuwa się" z gniazda na setne milimetra i sytuacja z paleniem bezpiecznika się powtarza. Macie jakieś pomysły co to może być? Jak temu zaradzić?
Pozdrawiam
Znachor
Pozdrawiam
Znachor
Ostatnio zmieniony 21 sie 2012, 10:32 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Re: Palący się Serwis 10
nie wiem jak wyglada skrzynka w kapiszonie ale mysle ze nie odbiega duzo kontrukcyjnie od znanych mi.
Jeśli gniazdo jest przytopione to są marne szanse na naprawe przez kogoś kto nie wie jak sie do tego zabrac i niewielkie dla kogoś kto wie.
Plastiki to pół biedy.. trzeba doprowadzić styki bezpiecznikowe do porzadku i np w Dedrze trzeba by rozwiercac i rozwalać całą obudowe.
Absolutnie nie wkładać bezpieczników większych niż przewiduje instrukcja (chodzi oczywiście o prąd) bo grozi to spaleniem samochodu a nie tylko gniazda.
Ja myśle że najlepszym rozwiązaniem jest kupienie sprawnej używanej rozdzielki, wyczyszczenie wszystkich możliwych tam złącz, zależy jak bardzo to jest popalone w obecnej. Bezpiecznik nie może wypadać z gniazda bo to znaczy że nie ma dobrego styku... brak dobrego styku to temperatura i dalsze wypalanie lub pożar bo się wytopi a nie wybije...tym bardziej 20A
Jeśli gniazdo jest przytopione to są marne szanse na naprawe przez kogoś kto nie wie jak sie do tego zabrac i niewielkie dla kogoś kto wie.
Plastiki to pół biedy.. trzeba doprowadzić styki bezpiecznikowe do porzadku i np w Dedrze trzeba by rozwiercac i rozwalać całą obudowe.
Absolutnie nie wkładać bezpieczników większych niż przewiduje instrukcja (chodzi oczywiście o prąd) bo grozi to spaleniem samochodu a nie tylko gniazda.
Ja myśle że najlepszym rozwiązaniem jest kupienie sprawnej używanej rozdzielki, wyczyszczenie wszystkich możliwych tam złącz, zależy jak bardzo to jest popalone w obecnej. Bezpiecznik nie może wypadać z gniazda bo to znaczy że nie ma dobrego styku... brak dobrego styku to temperatura i dalsze wypalanie lub pożar bo się wytopi a nie wybije...tym bardziej 20A
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - palący się Serwis 10.
Blejku dobrze radzi - w K to częsta przypadłość...
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - palący się Serwis 10.
W kappie panel bezpieczników jest rozbieralny, kiedyś na forum dałem opis ze zdjęciami. Ale jeżeli plastiki są już mocno wypalone, to marne szanse, że blaszki będą porządnie trzymały bezpiecznik.
Przy kupnie używki pooglądaj dokładnie, czy w niej gniazda bezpieczników są całe.
Przy kupnie używki pooglądaj dokładnie, czy w niej gniazda bezpieczników są całe.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - palący się Serwis 10.
rozbieralny jest - naprawialny - hmm raczej słabo.
za to wymiana na nowy - bardzo sprawna i bezproblemowa -co i polecam.
No dobra jak nie nowy to w dobrym stanie
za to wymiana na nowy - bardzo sprawna i bezproblemowa -co i polecam.
No dobra jak nie nowy to w dobrym stanie
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa - palący się Serwis 10.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2012, 23:22
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa - palący się Serwis 10
Wielkie dzięki za porade i pomoc
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - palący się Serwis 10.
Z tym pozwolę sobie się nie zgodzić, bo przecież to te blaszki trzymają bezpiecznik (przykładem zwykłe gniazdko elektryczne) i jeśli są CZYSTE i odpowiednio ściśnięte to będzie to spełniać swe zadanie bardzo dobrze (wiem, bo mnie także przytrafiło się stopienie bezpiecznika od dmuchawy). Stopiony plastik odskrobałem (obudowa skrzynki) tak, by bezpiecznik sięgał do styków bez problemów i same styki również po rozłożeniu na części pierwsze wyczyściłem i dogiąłem (jeszcze nie widziałem nawet tamtego manuala jak to zrobić ). Od tego czasu znikł problem przepalania bezpiecznika przy wyższych prędkościach wentylatora.bichon pisze:Ale jeżeli plastiki są już mocno wypalone, to marne szanse, że blaszki będą porządnie trzymały bezpiecznik.
A jesli kupi się używkę, to też lepiej ją rozłożyć i dokładnie wszystkie blaszki (co do sztuki) wyczyścić,dogiąć jeśli nóżka bezpiecznika nie siedzi ciasno, bo może się okazać że w niedługim czasie zrobi się to samo i tylko zmarnowana kasa..
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2012, 23:22
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa - palący się Serwis 10
Rozwiazałem problem. Rozebrałem skrzynkę, wydlubałem te "prowadnice" styków z przypalonej obudowy, następnie wyczyściłem styki, dolutowałem do nich kable i podpiąłem ten jeden bezpiecznik w innym miejscu. Całość wygląda estetycznie i najważniejsze - działa. Teraz pozostał mi znaleść przyczyne dlaczego infocenter wyświetla schlusslichter defekt mimo ze postojówki działaja.