Strona 1 z 1

Jakie będą koszty wymiany instalacji

: 16 sie 2012, 17:36
autor: Bichoń
Mam w delcie 1.8 8v instalację BRC Blitz (II generacja), z której nie jestem zadowolony, bo przy jeździe na LPG zdarza się zgasnąć po wysprzęgleniu. I żaden gazownik nie może nic na to poradzić. Instalacja ma ze 3 lata.
Ostatnio instalacja mi padła zupełnie, po odpaleniu na przełączniku nie świeciła się żadna diodka, na gaz się nie przełącza. Być może to jakiś głupi problem z zasilaniem (chociaż zajrzałem pod maskę i żadnego bezpiecznika w okolicy nie znalazłem), może coś grubszego. W każdym razie jest to dla mnie kolejny impuls do zastanowienia się nad wymianą instalacji na inną.
Nie mogę się zdecydować, czy brać dalej II generację, czy jakąś sekwencję. Co byście mi zaproponowali i jakie mogą być tego rozwiązania koszty? Chciałbym to zrobić przy rozsądnych kosztach, z wykorzystaniem tego co już jest w samochodzie zainstalowane, ale też chcę to mieć zrobione porządnie. Reduktor przy tym wszystkim też bym chętnie wymienił.

Re: Jakie będą koszty wymiany instalacji

: 16 sie 2012, 19:58
autor: marceli
To zależy czy chcesz mieć tani czy całkiem ekonomicznie.

Możesz zmienić na inną II gen,jakaś sterowalna bardziej np bingo bądź jakiś stag 100-150,czy tam inne wg uznania, bo brc blitz to staroć.
Wtedy będzie najtaniej, bo wymienisz centralkę,może krokowca(jak w ogóle masz) no i reduktor na jakiś inny(do II gen),choć zależy jaki teraz masz.

Sekwencja to już niestety inna droga i trzeba zmienić wszystko z przodu, tył jak butla ważna może zostać.
Koszta hmm,temat rzeka, zależy jakie komponenty,fachowcy,gdzie montaż.Myślę,że na nowych gratach w przedziale 2000-2500zł.

Re: Jakie będą koszty wymiany instalacji

: 16 sie 2012, 20:51
autor: Krzys
Co do sekwencji to można taniej kupić używkę. Sama elektronika to wydatek w granicach 400zł + reduktor nowy 200zł + wtryski np. OMVL 150zł. Podstawowa znajomość elektryki i mechaniki spokojnie wystarczy by samemu wstawić.

Re: Jakie będą koszty wymiany instalacji

: 18 sie 2012, 19:21
autor: bassman
Bichon, jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice i elektryce (na poziomie lampek choinkowych), to ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się w II generację.
Plus tego wszystkiego jest taki, że wszystko co sprawdzają na przeglądzie technicznym (butla gazowa i jej homologacja) zostaje. Więc nie musisz robić dodatkowego przeglądu i starać się o homologację.
Ten silnik, jeśli chodzi o lpg, nie jest wymagający (dziwię się w niemożność regulacji przez gazmanów w Twojej okolicy). Można, jak Krzyś podpowiada, kupić używkę. Ja bym zrobił tak, poszukałbym sterownika najprostszej najtańszej sekwencji na allegro (takiej gdzie bez problemu z neta ściągniesz schemat podłączeń, program do regulacji itd), najlepiej stag 200 (plastikowa obudowa kompa zmieści się przy kompie ecu), reduktor - lepiej nowy - (najlepiej z naddatkiem mocy około 25-30%) jakiś stały termicznie i ciśnieniowo - trzeba by poczytać, listwa wtryskowa jakaś tania podebrana rezystancją do kompa lpg (jeśli stag 200 to lepiej nie mniej jak 3 ohm'owa), zawór fazy ciekłej jeśli masz oddzielnie (nie na reduktorze) i z filtrem - zostaje, rurki miedziane zostają, jeszcze jakiś filtr fazy lotnej trochę węży gumowych i można montować.
Problem możesz mieć jedynie z nawierceniem kolektora ssącego - ale wystarczy pooglądać kilka zdjęć w necie (prawidłowo wykonanych) nawiertów i sam będziesz wiedział o co chodzi.
Przewody z emulatora wtryskiwaczy możesz wykorzystać jaki i inne z II generacji - nie musisz sam pruć instalacji by się wpiąć.
Jeśli masz jakieś pytania, to załączaj fotki z pytaniem a Ci odpowiemy co i jak zrobić.
To nie jest magia, tylko zwykłe lpg.

Pozdrawiam.