Kappa - jaki olej 10W40?

dawidson

Odp: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: dawidson » 18 maja 2012, 18:11

Pamiętaj tylko, że subiektywne odczucia często kłamią. Np wczoraj upalałem w202 c280 i subiektywne mimo tej samej mocy moja Delta idzie lepiej. Agresywna charakterystyka i późno wstające turbo dają takie wrażenie.
W praktyce blisko 3 litry pojemności zapewnia tyle momentu że mercedes idzie równo i nie zostaje w tyle. Tyle że oddaje moc o wiele bardziej liniowo i to sprawia, że subiektywnie się jej tak nie czuje.
viva la macchina!

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Claromonte » 18 maja 2012, 18:13

Był na bazie PAO a nie HC. ... : gafa :

:?: :?: :?:

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: intuos » 18 maja 2012, 18:32

dawidson wiem co mowie. Robiłem czasy na starym i na nowym chipie. Chipy z serii 98 - nr kompa 000 mają program niemal identyczny z fiatem coupe 20vt. Stówke robie ponizej 7. Powiem szczerze ze czasami sie zastanawiam czy potrzeba mi wiecej :)
Wczoraj wieczorem w211 320cdi, katalogowo ma 6.8 do setki. Niestety nie dał rady :). W sumie na kazdym biegu mu odchodziem. Banan na twarzy od ucha do ucha, i do tego jeszcze dzwiek r5, mniam mniam.

Dla potomnych - jezdze obecnie na tłumiku środkowym ubershpecher od 3.0 i koncowym dwururkowym JTS od 3.0, roznic w przyspieszeniu nie ma, a dzwiek sie porawił na bardziej rasowy.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Claromonte » 19 maja 2012, 11:12

DamianS pisze:Jak prowadziłem serwis LanciaTeam laliśmy ten olej do wszystkich aut. Przy okazji różnych napraw byliśmy w stanie ocenić stan skrzyni korbowej pod względem ilości osadów itd. Moja opinia jest więc oparta na sporym doświadczeniu serwisowym i własnym. Tak jak napisałem sam przejechałem kupę kilometrów na tym oleju.
OK :-P , a powiedz co ile byś zmieniał ten olej co 10, co 15, co ile tys. km ?

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Claromonte » 20 maja 2012, 14:21

Petro Canada do Kappy
Obrazek

dawidson

Odp: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: dawidson » 20 maja 2012, 18:22

Claromonte pisze:Był na bazie PAO a nie HC. ... : gafa :

:?: :?: :?:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6367

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Wolek » 21 maja 2012, 0:23

Z doświadczenia powiem tak: do wolnossącego silnika w dobrym stanie Valvo 5w50, natomiast do każdego turbo Pb Valvo 10w60 i wymiana co 8 tyś. Jedne z najlepszych oliwek (równać może się tylko kilka firm m. in. Motul, ale jest o wiele droższy) i bardzo rzadko podrabiane. Najlepiej ocenić mogą ci, którzy mają wskaźnik ciśnienia oleju w samochodzie. Czemu nie Castrol i Mobil?? Są trzy dość prozaiczne powody. Po pierwsze to nie najlepsze oleje tylko najlepszy marketing, po drugie najczęściej podrabiane więc prawdopodobieństwo trafienia na "syf" jest bardzo duże, a po trzecie wystarczy mieć wskaźnik ciśnienia. Przykład: FC 16vT, około 1xx przebiegu - Mobil 10w40 - ciśnienie przy około 0,9 bara przy temp. oleju 90 st. C, Valvo 10w60 - przy tej samej temperaturze 1,3-1,4 bara, Castrol 10w60 - równie dobre ciśnienie, ale tylko przez 2-3 tyś km... Co do elfa sporti to najlepszy olej z tej pułki, ale do "przechodzonego" silnika wolał bym wlać Valvo 10w40 Max Life, według mnie strzał w dziesiątkę.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: oswald » 21 maja 2012, 1:32

Po krótkich eksperymentach od dłuższego czasu stosuję w moich autach (Kappa SW 2.4 20V i seicento 900) olej Valvoline10w40 Max Life. Do K Coupe 2.0 16V turbo też zaraz wleję taki sam olej, właśnie zakupiłem banieczkę 5 l/142 pln.
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Claromonte » 21 maja 2012, 10:01

@ Wolek, tym mowa ?? : Elf Sporti TXI 10W-40

no to popatrz :link: jak jest dostępny

o MOTULU 4100 10w40
Jestem zadowolony z tego oleju, jest lepszy dla mojego samochodu niż valvoline maxlife. Samochód nie spala mi "grama" oleju, a w dodatku samochód lepiej wkręca się na obroty, czyli jest dynamiczniejszy.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Wolek » 21 maja 2012, 10:49

Claromonte pisze:@ Wolek, tym mowa ?? : Elf Sporti TXI 10W-40
Chodziło mi o Elf Sporti 15w40, najlepszy spośród olejów mineralnych, ale lepiej zastosować Valvo 10w40 Max Life. Półsyntetyk nie płucze silnika więc szkód nie narobi, nawet jeśli jest w środku brudny, a na pewno "daje radę".
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Claromonte » 21 maja 2012, 10:52

Wolek pisze:Półsyntetyk nie płucze silnika więc szkód nie narobi, nawet jeśli jest w środku brudny, a na pewno "daje radę".
Czy każdy olej półsyntetytyczny nie płucze silnika ?

dawidson

Odp: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: dawidson » 21 maja 2012, 12:32

Co złego w tym, że szlam z silnika zostanie wypłukany?

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Odp: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Claromonte » 21 maja 2012, 12:50

dawidson pisze:Co złego w tym, że szlam z silnika zostanie wypłukany?

viva la macchina!
Nie wiem , mój teściu, jest niechętny żebym kupił jakis lepszy olej niż Mobil , mówi mi że mi wypłucze brud który mi gdzieś w silniku osiądzie i coś tam zapcha, ale to jest jego zdanie, a ja sie nie znam ... więc :roll:

dawidson

Odp: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: dawidson » 21 maja 2012, 13:01

Już kilka razy przechodziłem na lepszy olej i jak do tej pory nigdy nie było problemów.

Z drugiej strony też nie ma co popadać w skrajności i lać niewiadomo jaki olej do auta którym zwyczajnie jeździ się po bułki. Np do Lancii leje 10w60 (pomimo prawie 300 tyś na liczniku) bo auto jest regularnie męczone. Do Hondy nie wiem co mi leją i w sumie mi to ryba bo auto jest normalnie użytkowane i jakiś cudowny olej jest zbędny. Ale to moje zdanie i nawet nie zamierzam się kłócić o to czy mam rację ;)

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kappa - jaki olej 10W40?

Post autor: Wolek » 21 maja 2012, 20:27

Claromonte pisze:
Wolek pisze:Półsyntetyk nie płucze silnika więc szkód nie narobi, nawet jeśli jest w środku brudny, a na pewno "daje radę".
Czy każdy olej półsyntetytyczny nie płucze silnika ?
Półsyntetyk nie jest myjący, można go śmiało lać.
dawidson pisze: Co złego w tym, że szlam z silnika zostanie wypłukany?
Zależy co dzieje się w danym silniku, to nie tylko szlam, ale i twardy nagar. Jeśli silnik swojej już widział to te osady po części go uszczelniają, jeśli wypłucze pierścienie, uszczelniacze i rozmiękczy stare simeringi to zaczynają się schody typu: pożeranie litrów oleju, dymienie, cieknące uszczelnienia wału (mówię z autopsji, przerabiałem temat), a w szczególnych przypadkach może też poprzytykać kanały smarujące. Natomiast twardy pył z nagaru, wypłukany do miski może zniszczyć pompę oleju, która jak wiadomo jest przed filtrem. Jakie są tego następstwa nie trzeba tłumaczyć. Ogólnie trzeba dobierać olej ze zdrowym rozsądkiem, to wszystko.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”