Kappa - przerywacz kierunkowskazów - skuteczna naprawa

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 670
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Kappa - przerywacz kierunkowskazów - skuteczna naprawa

Post autor: KrissEB » 15 maja 2012, 23:50

Za bardzo nie wiem gdzie wrzucić tego posta bo to niezbyt "zrób to sam" a chyba porada.

Otóż miałem problemy ze światłami awaryjnymi a później kierunkowskazami.

Jak kupiłem Kappę to działały kierunki ale awaryjne na postoju czy podczas jazdy się nie włączały. Czasami jak włączyłem kierunkowskaz i od razu guzik od awarii to działały awaryjne ale to sporadycznie. Była zima w trosce o plastiki nie kombinowałem z tym.

2 tygodnie temu ruszyłem przekaźnik od kierunkowskazów, który znajduje się po lewej stronie od kierownicy na skrzynce bezpieczników.
Nie chciał wyjść i po użyciu siły spadła obudowa (zawartość przekaźnika została w gnieździe).
Poskładałem i nie ruszałem dalej. Po tej operacji kierunkowskazy się załączały jak chciały a zazwyczaj w ogóle, nie mówiąc już o awaryjnych.

Dziś wyjąłem skrzynkę bezpieczników (rozebrałem kompletnie i przeczyściłem styki), wyjąłem przekaźnik ( trzeba podważyć śrubokrętem przekaźnik i wychodzi bezproblemowo, samymi palcami nie ma co ruszać), zdjąłem jego obudowę i okazało się że podstawa z nóżkami rusza się w stosunku do płytki z nadrukami. Te luty oznaczone na zdjęciach na czerwono były luźne.

Obrazek

Przy użyciu lutownicy ( ja miałem zwykłą z biedronki) i odrobiny cyny można to polutować. Trzeba ewentualnie przygotować jakieś % żeby się ręce nie trzęsły:)


Po ponownym zamontowaniu w aucie jak ręką odjął i kierunkowskazy i awaryjne działają.

Tutaj dodatkowe zdjęcia orientacyjne.
Obrazek

Obrazek
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu

Wróć do „Zrób to sam”