Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem Lancii k 2,4tds/95 i muszę przyznać, że od razu ją polubiłem (moja rodzinka także). Jest jednak coś, co mąci nasze szczęście. LANCIA przerywa przy ok 3 tyś. obrotów, raz wchodzi płynnie innym razem szarpie, a komputer raz wyświetlił komunikat STEVEREN LANGE DEFECT (mam menu niemieckie , bo ninie znam sie na fahrenhaitach). Teraz nie pokazuje nic oprócz standardowych komunikatach o oblodzeniu czy otwartych drzwiach. Może ktoś mi pomoże odszyfrować to nieszczęście? Będę wdzięczny za każdą poradę!
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Ktoś tu szprechał ale nie pamietam kto, ale przeca możesz sobie ustawić temp w celcjuszach i jezyk ang. A moze trzeba zresetowac tego kompa????
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Zmienić język nie problem poruszany był ten wątek tutaj => http://www.lanciapolska.org/modules.php ... pic&?p=420"Arek" pisze:Ktoś tu szprechał ale nie pamietam kto, ale przeca możesz sobie ustawić temp w celcjuszach i jezyk ang. A moze trzeba zresetowac tego kompa????
Natomiast jeśli chodzi o stopnie celsjusza w języku angielskim przy roczniku 95 to nie ma możliwości. Zmieniono to modelu 1996.
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Jestem uważnym forumowiczem i zanim napisałem swojego posta to przeczytałem wszystko co jest na forum. Języki umiem sobie zmieniać i nawet jak mnie bierze na moje kochane autko :boom: to robię sobie klimaty i ustawiam włoski. Po angielsku, mimo że komunikaty są bardzej przyjazne, to fahrenhaity i mile są nie do strawienia. A może ktoś wie jak odczytać historię komunikatów, to wtedy z angielska było by łatwiej przetłumaczyć. Jutro jadę na komputer, to może mi coś powiedzą konkretnie. Tak a propos - nie wiedziałem,że będzie taki problem ze znalezieniem warsztatu, który by mi zmienił pasek rozrządu. Nawet we fiacie u nas nie mają do tego narzędzi (ciekawe jak by wymienili np. w Marei 2,4tds). Może już czas, żeby Lancia odłączyła sieod Fiata?
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Witam
STEVEREN LANGE DEFECT znaczy uszkodzone sterowanie silnikiem
STEVEREN LANGE DEFECT znaczy uszkodzone sterowanie silnikiem
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Narzędzi nie mają? Kpina ! Zmień warsztat i to szybko! Rozrząd w Kappie 2,4 TDS jest praktycznie taki sam jak w Alfach i Fiatach 1.9 TD ( 1.9 + jeden cylinder daje 2.4), o Marei nie wspomne bo to juz identyczny silnik. Kit Ci wciskają - moze nie znają auta i boją sie w nim grzebać. Znajdz warsztat który po ustawieniu rozrzadu sprawdzi i wyreguluje kąt wtrysku na pompie. Powinno sie to robic zawsze przy wymianie paska ale wiekszosc warsztatów zlewa temat. Jeśli bedziesz miał problem to zapraszam."Jaro" pisze: Tak a propos - nie wiedziałem,że będzie taki problem ze znalezieniem warsztatu, który by mi zmienił pasek rozrządu. Nawet we fiacie u nas nie mają do tego narzędzi (ciekawe jak by wymienili np. w Marei 2,4tds)
Co do błędu - obiawy o których mówisz mogą wskazywac na uszkodzony lub zacinający sie zawór regulujący ciśnienie doładowania turbiny. Turbo daje za wysokie cisnienie i komputer ogranicza dopływ paliwa zeby nie uszkodzić silnika. Jeśli zdejmiesz noge z gazu cisnienie wraca do normy i wszystko działa poprawnie.
Pozdrawiam
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Witam
Małe sprostowanie.
Ostatnio walczyliśmy z podobnym problemem i doszliśmy do wniosku ze moze być jeszcze jedna przyczyna ... uszkodzony przepływomierz.
Proponuje odpiąć wtyczke przepływomierza i zobaczyć jakie bedą efekty. Jeśli auto straci troche mocy ale za to ustabilizuje sie jego praca to znaczy ze przepływomierz podaje błędne wskazania i komputer sterujący przechodzi w awaryjny tryb pracy.
Pozdrawiam
Małe sprostowanie.
Ostatnio walczyliśmy z podobnym problemem i doszliśmy do wniosku ze moze być jeszcze jedna przyczyna ... uszkodzony przepływomierz.
Proponuje odpiąć wtyczke przepływomierza i zobaczyć jakie bedą efekty. Jeśli auto straci troche mocy ale za to ustabilizuje sie jego praca to znaczy ze przepływomierz podaje błędne wskazania i komputer sterujący przechodzi w awaryjny tryb pracy.
Pozdrawiam
Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?
Miałem problemy z turbiną. Podczas ciągłej jazdy przy niskich obrotach kiedy wciaskałem pedał turbina nie zawsze reagowała. Musiałem zmniejszyć obroty (puścić na luz) a następnie zaskakiwała.
Zgodnie z poradą Prezesa odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i problem zniknął. Oczywiście autko straciło na mocy.
Teraz czeka mnie wymiana przepływomierza i mam nadzieję że wszystko wróci do normy.
Znalazłem ciekawy link opisujący zachowanie przepływomierza. Sam nie wiedziałem, że pełni on aż tak ważną funkcję w aucie, ale człowiek uczy się przez całe życie
http://motoryzacja.interia.pl/tuning/od ... t_id=18411
Zgodnie z poradą Prezesa odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i problem zniknął. Oczywiście autko straciło na mocy.
Teraz czeka mnie wymiana przepływomierza i mam nadzieję że wszystko wróci do normy.
Znalazłem ciekawy link opisujący zachowanie przepływomierza. Sam nie wiedziałem, że pełni on aż tak ważną funkcję w aucie, ale człowiek uczy się przez całe życie
http://motoryzacja.interia.pl/tuning/od ... t_id=18411
Jest lepiej!
Dziękuje wszystkim forumowiczom za dobre rady, ale odebrałem Lancię z warsztatu po wymianie pasków, kółek i filtrów i ... problem zniknął! Owszem, na zimnym silniku ( przez ok 5 min jazdy z rana) zdarza się, że silnik troszkę się przytka przy o 3 tyś., ale później idzie jak burza . Dzięki jeszcze raz wszystkim za porady.