Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Anonymous

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Anonymous » 01 mar 2005, 0:16

Witam, stałem się szczęśliwym :D posiadaczem Lancii k 2,4tds/95 i muszę przyznać, że od razu ją polubiłem (moja rodzinka także). Jest jednak coś, co mąci nasze szczęście. LANCIA przerywa przy ok 3 tyś. obrotów, raz wchodzi płynnie innym razem szarpie, a komputer raz wyświetlił komunikat STEVEREN LANGE DEFECT :cry: (mam menu niemieckie :evil: , bo ninie znam sie na fahrenhaitach). Teraz nie pokazuje nic oprócz standardowych komunikatach o oblodzeniu czy otwartych drzwiach. Może ktoś mi pomoże odszyfrować to nieszczęście? Będę wdzięczny za każdą poradę!

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Arek » 01 mar 2005, 9:28

Ktoś tu szprechał ale nie pamietam kto, ale przeca możesz sobie ustawić temp w celcjuszach i jezyk ang. A moze trzeba zresetowac tego kompa????
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Torell007 » 01 mar 2005, 10:05

"Arek" pisze:Ktoś tu szprechał ale nie pamietam kto, ale przeca możesz sobie ustawić temp w celcjuszach i jezyk ang. A moze trzeba zresetowac tego kompa????
Zmienić język nie problem poruszany był ten wątek tutaj => http://www.lanciapolska.org/modules.php ... pic&?p=420
Natomiast jeśli chodzi o stopnie celsjusza w języku angielskim przy roczniku 95 to nie ma możliwości. Zmieniono to modelu 1996.
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Anonymous » 01 mar 2005, 13:08

Jestem uważnym forumowiczem i zanim napisałem swojego posta to przeczytałem wszystko co jest na forum. Języki umiem sobie zmieniać i nawet jak mnie bierze na moje kochane autko :boom: to robię sobie klimaty i ustawiam włoski. :lol: Po angielsku, mimo że komunikaty są bardzej przyjazne, to fahrenhaity i mile są nie do strawienia. A może ktoś wie jak odczytać historię komunikatów, to wtedy z angielska było by łatwiej przetłumaczyć. Jutro jadę na komputer, to może mi coś powiedzą konkretnie. Tak a propos - nie wiedziałem,że będzie taki problem ze znalezieniem warsztatu, który by mi zmienił pasek rozrządu. Nawet we fiacie u nas nie mają do tego narzędzi (ciekawe jak by wymienili np. w Marei 2,4tds). Może już czas, żeby Lancia odłączyła sieod Fiata? :lol:

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Tomasz » 01 mar 2005, 18:03

Witam
STEVEREN LANGE DEFECT znaczy uszkodzone sterowanie silnikiem
Obrazek

Prezes

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Prezes » 01 mar 2005, 23:16

"Jaro" pisze: Tak a propos - nie wiedziałem,że będzie taki problem ze znalezieniem warsztatu, który by mi zmienił pasek rozrządu. Nawet we fiacie u nas nie mają do tego narzędzi (ciekawe jak by wymienili np. w Marei 2,4tds)
Narzędzi nie mają? Kpina ! Zmień warsztat i to szybko! Rozrząd w Kappie 2,4 TDS jest praktycznie taki sam jak w Alfach i Fiatach 1.9 TD ( 1.9 + jeden cylinder daje 2.4), o Marei nie wspomne bo to juz identyczny silnik. Kit Ci wciskają - moze nie znają auta i boją sie w nim grzebać. Znajdz warsztat który po ustawieniu rozrzadu sprawdzi i wyreguluje kąt wtrysku na pompie. Powinno sie to robic zawsze przy wymianie paska ale wiekszosc warsztatów zlewa temat. Jeśli bedziesz miał problem to zapraszam.

Co do błędu - obiawy o których mówisz mogą wskazywac na uszkodzony lub zacinający sie zawór regulujący ciśnienie doładowania turbiny. Turbo daje za wysokie cisnienie i komputer ogranicza dopływ paliwa zeby nie uszkodzić silnika. Jeśli zdejmiesz noge z gazu cisnienie wraca do normy i wszystko działa poprawnie.


Pozdrawiam

Prezes

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Prezes » 17 mar 2005, 12:11

Witam
Małe sprostowanie.
Ostatnio walczyliśmy z podobnym problemem i doszliśmy do wniosku ze moze być jeszcze jedna przyczyna ... uszkodzony przepływomierz.
Proponuje odpiąć wtyczke przepływomierza i zobaczyć jakie bedą efekty. Jeśli auto straci troche mocy ale za to ustabilizuje sie jego praca to znaczy ze przepływomierz podaje błędne wskazania i komputer sterujący przechodzi w awaryjny tryb pracy.

Pozdrawiam

Anonymous

Kappa T.DS - może ktoś poratuje ?

Post autor: Anonymous » 17 mar 2005, 17:44

Miałem problemy z turbiną. Podczas ciągłej jazdy przy niskich obrotach kiedy wciaskałem pedał turbina nie zawsze reagowała. Musiałem zmniejszyć obroty (puścić na luz) a następnie zaskakiwała.
Zgodnie z poradą Prezesa odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i problem zniknął. Oczywiście autko straciło na mocy.
Teraz czeka mnie wymiana przepływomierza i mam nadzieję że wszystko wróci do normy.
Znalazłem ciekawy link opisujący zachowanie przepływomierza. Sam nie wiedziałem, że pełni on aż tak ważną funkcję w aucie, ale człowiek uczy się przez całe życie
http://motoryzacja.interia.pl/tuning/od ... t_id=18411

Anonymous

Jest lepiej!

Post autor: Anonymous » 18 mar 2005, 20:16

Dziękuje wszystkim forumowiczom za dobre rady, ale odebrałem Lancię z warsztatu po wymianie pasków, kółek i filtrów i ... problem zniknął! Owszem, na zimnym silniku ( przez ok 5 min jazdy z rana) zdarza się, że silnik troszkę się przytka przy o 3 tyś., ale później idzie jak burza :lol: . Dzięki jeszcze raz wszystkim za porady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”