Strona 1 z 2
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 1:12
autor: Klaudek

TD to pochłaniacz olejowy jest
ja się mieszczę w normie
dolałem se 0.5 a przejechane mam już 9500km
wynika z tego ze mój silnik całkiem dobry jest jeszcze

Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 8:20
autor: EWCIA
a moja Blue Lady

prawie w ogóle oleju nie pobiera...po 12 tys dolałam ok 0,3 ale infocenter nie pokazywał "low" i na bagneciku tez było non stop oki...

Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 8:34
autor: Kojak
Ja nic nie dolewam, na bagnecie OK i na infocenter też.
....
: 24 maja 2006, 8:37
autor: larry123
moaj lucynka
od wymiany do wymiany
zero dolewek
Valvoline racing 10w60
i miedzy czasie
uliczne wyscigi z autami koncernu VW
sciganie sie na trasie torunskiej itp.
Odp: Apetyt na olej
: 24 maja 2006, 9:05
autor: tomek
Przenioslem do tego dzialu z mazowieckiego, gdyz jest to chyba sprawa interesujaca rowniez dla innych userow.
Odp: Apetyt na olej
: 24 maja 2006, 10:29
autor: Klaudek
"tomek" pisze:Przenioslem do tego dzialu z mazowieckiego, gdyz jest to chyba sprawa interesujaca rowniez dla innych userow.
oki
moja dolewka była spowodowana tym ze zauważyłem minimalny ubytek na bagnecie...
mieszcze sie w normie więc wsio gra i bucy

Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 11:10
autor: Jeremy McFee
A ja miałem pieprznięty simmering na wale.
Przy wymianie sprzęgła zrobili go i teraz też już nie dolewam

Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 11:54
autor: Kubek
"Jeremy McFee" pisze:A ja miałem pieprznięty simmering na wale.
Przy wymianie sprzęgła zrobili go i teraz też już nie dolewam

Po jakim przebiegu pelk Ci ten simmering ? I jakie sa tego objawy?
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 15:01
autor: PeGaZ
"Jaqob" pisze:"Jeremy McFee" pisze:A ja miałem pieprznięty simmering na wale.
Przy wymianie sprzęgła zrobili go i teraz też już nie dolewam

Po jakim przebiegu pelk Ci ten simmering ? I jakie sa tego objawy?
Ja z kolei w Kappie też niedawno wymieniałem uszczelniacz między silnikiem i skrzynią - przy ok. 140000km. A objaw - na połączeniu skrzyni z silnikiem robiły się krople oleju, a mała "kałuża" była także na osłonie silnika. Robiłem to tylko z powodów kosmetycznych - dlaczego? Bo w poprzednim aucie (VW Vento) też to miałem od zakupu (160000km) i do sprzedaży (po 5 latach, 230000km) nic nie robiłem i nic się nie działo

(poza ubytkiem oleju oczywiście)
W obu autach ( w Kappie przed naprawą) dolewałem ok. 0,5-1l oleju na 10000km, teraz jak na razie nic nie muszę dolewać

(od naprawy zrobiłem 5000km i nic się nie zmieniło na bagnecie).
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 18:07
autor: Jeremy McFee
"Jaqob" pisze:"Jeremy McFee" pisze:A ja miałem pieprznięty simmering na wale.
Przy wymianie sprzęgła zrobili go i teraz też już nie dolewam

Po jakim przebiegu pelk Ci ten simmering ? I jakie sa tego objawy?
Nie był pęknięty - tylko zużyty i nie uszczelniał, jak trzeba.
Kupiłem Lancię z przebiegiem 205 tys. i już z pewnością wtedy nie trzymał.
Zrobiłem na nim jeszcze ok. 75 tys., aż padło sprzęgło (przy ok. 280 tys.).
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 24 maja 2006, 21:25
autor: Kojak
Ja tez wymieniałem uszczelkę na zaworach i na wale, między skrzynią a silnikiem nawet dwie. Dzięki temu zero wycieków zero dolewań cud i miód...
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 25 maja 2006, 9:14
autor: Anonymous
Moja kappa ma 230tyś i od wymiany do wymiany bez dolewek. Jeżdżę na oleju selenia i taki zawsze był zalewany. Pozdrawiam
a ja mam pytannie
: 25 maja 2006, 10:01
autor: karol69
czy zmieniaće olej co rok?
to znaczy zgodnie z zaleceniami producenta
jesli np zrobione w roku 6000 to zmieniacie olej ?
się zastanawiam:)
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 25 maja 2006, 17:45
autor: Kojak
Ja zmieniam co 10tys. Normalnie podają ok. 12000, ale lepiej trochę wcześniej (szczególnie jeśli chodzi o diesla).
Kappa - tabelka zużycia oleju
: 25 maja 2006, 18:11
autor: Roger7
"PeGaZ" pisze:Ja z kolei w Kappie też niedawno wymieniałem uszczelniacz między silnikiem i skrzynią - przy ok. 140000km. A objaw - na połączeniu skrzyni z silnikiem robiły się krople oleju, a mała "kałuża" była także na osłonie silnika. Robiłem to tylko z powodów kosmetycznych - dlaczego? Bo w poprzednim aucie (VW Vento) też to miałem od zakupu (160000km) i do sprzedaży (po 5 latach, 230000km) nic nie robiłem i nic się nie działo

(poza ubytkiem oleju oczywiście)
"Kojak" pisze:Ja tez wymieniałem uszczelkę na zaworach i na wale, między skrzynią a silnikiem nawet dwie. Dzięki temu zero wycieków zero dolewań cud i miód...
Chciałem się kolegów spytać czy wymiana uszczelki między skrzynią a silnikiem to czasochłonna robota i czy drogo kosztuje ? Bo u mnie też się to miejsce lekko "poci", ale samych ubytków oleju nie mogę dostrzec. Pewnie wezmę się za to przy dopiero okazji wymiany sprzęgła, bo robota podobna.