Strona 1 z 1

Dwuobwodowy układ hamulcowy - po skosie czy przód/tył?

: 15 lut 2012, 22:11
autor: Mariusz91
Pytanie jak w temacie. Jak wiadomo w większości samochodów stosuje się aktualnie dwuobwodowe układy hamulcowe zasilane przez dwu sekcyjną pompę hamulcową. Do tej pory byłem przekonany że odchodzi się od układów z obwodami podzielonymi na przód/tył i nowe auta (tak generalnie już od 15/20 lat) głównie hamują po przekątnej. Natomiast dzisiaj miałem starcie z dwoma mechanikami twierdzącymi dokładnie na odwrót. Ja dalej obstawiam przy swoim, zastanawiam się jednak czy słusznie? :)

Re: Dwuobwodowy układ hamulcowy - po skosie czy przód/tył?

: 15 lut 2012, 22:32
autor: faraon
O ile ja się znam na medycynie :roll: to przód / tył, przy czym najpierw "biorą" koła tylne. System "po skosie" wyszedł z użycia chyba gdzieś pod koniec lat 70-tych o ile mnie pamięć nie zawodzi. Chociaż ..... tak myślę, że chyba jeszcze Cinquecento miały układ krzyżowy.