Strona 1 z 2

Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 30 sty 2012, 18:08
autor: lgurbiel
Czy można ściągnąć plastikową osłonę pod kierownicą bez demontażu poduszki w kierownicy?
Chodzi o tą dolną część. Chciałbym dostać się do siłowniczka klimy odpowiadającego za ciepło/zimno po stronie kierowcy.

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 31 sty 2012, 20:51
autor: Krzysiek82
Mowa o tym wielkim plastyku maskującym całą kolumnę kierowniczą, przez który wystaje dźwignia do regulacji kierownicy, tak? Jeśli tak, to oczywiście, że można (oczywiście bez ruszania poduszki powietrznej). Powiem więcej: demontaż jest banalnie prosty - odkręcamy bodajże 3 śruby - dwie zaraz pod kierownicą i jedną na dole na środku tego plastyku i delikatnie acz zdecydowanie odciągamy ją wyjmując od prawej strony aby zeszła ze stacyjki. Ale jest małe ale... montaż jest : cenzura : Tak, tak. Zamontować to z powrotem to - nie napiszę brzydko... Z montażem jest o tyle problem, że musi przejść stacyjka, taki bolec plastykowy na tą trzecią śrubkę i jakoś jeszcze musimy włożyć dźwignię do regulacji kierownicy. Robiłem to już chyba 3 razy i za każdym razem kląłem jak szewc i zajmowało mi to 3 razy więcej czasu niż demontaż ;)

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 31 sty 2012, 21:41
autor: lgurbiel
: ok2 : Wielkie dzięki.Chciałem się dobrać do silniczka klimatronica od strony kierowcy Teraz mrozy a udało mi się prawie manualnie przestawić klapkę na "ciepłe" więc poczekam na cieplejsze dni aby dokończyć dzieło.

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 01 lut 2012, 18:06
autor: ESSOX
Coś mi się wydaje że od tej strony do silniczka się nie dostaniesz .

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 01 lut 2012, 18:18
autor: lgurbiel
A pisali na forum że:
Jest 5 silniczków. 1szt w okolicach filtra kabinowego(recylkulacja) 3 szt od strony pasażera i 1 szt od strony kierowcy.
I jak spojrzę w otwór w okolicy pedału gazu w górę to widać cięgno i tak myślę że połączone z silniczkiem umiejscowionym
od strony kierowcy.To cięgno steruje kanałem po stronie kierowcy zimno/ciepło.(100%).
Opis jednego kolegi z LKP a to fotka tego silniczka.

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 01 lut 2012, 19:12
autor: Codee
Ja dodam od siebie: jak już ktoś chce montować tę osłonę to uważać na antenę immobilizera zakładaną na stacyjkę - taki pierścień który jak się rozwarstwi to masz unieruchomione auto - nie czyta codu kluczyka i masz odcięty zapłon.
UWAŻAJCIE na to bo montaż czasem nerwowy jest i problem gotowy...

pozdrawiam

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 01 lut 2015, 22:55
autor: Savi
Witam
Odświeżę trochę temat prosząc zarazem znawców o poradę.
Przymierzam się do ściągania tej obudowy aby dołożyć tempomat.
Doczytałem o ostrożności zdejmowania obudowy aby nie uszkodzić antenki immobilizera dlatego wolę zapytać.
1.Czy aby zdjąć obudowę i dołożyć sobie tempomat należy zdjąć również kierownicę i odłączyć poduszkę czy wystarczy tylko zdjęcie samej obudowy?, Powiedzcie jak najprościej uporać się z tym aby nie narobić sobie problemów. A może ma ktoś jakieś fotki swoich poczynań z tym związanych. Za pomoc z góry wielkie dzięki.

Savi

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 02 lut 2015, 21:41
autor: mjerzy
Ściągasz samą osłonę, kierownicy i poduszki nie trzeba demontować. Jak ściągniesz osłonę musisz w niej wyciąć dziurę na tempomat.

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 02 lut 2015, 21:53
autor: Savi
Dzięki kolego. Czyli wystarczy sama osłona. Tempomat i osłonę oryginalną już mam więc nie ma potrzeby nic wycinać i kombinować.
Muszę się jakoś do tego zabrać w weekend. Jeszcze raz dziękuje mjerzy.

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 02 lut 2015, 21:58
autor: MacioBA
Nie jest konieczne ściąganie kiery, da się to zrobić bez demontażu, ale przyznam, że bez kierownicy składa się to o wiele łatwiej i dokładniej. Robiłem z i bez kierownicy i jeśli miałbym raz jeszcze to robić, to wybrałbym drogę ze zrzuceniem kierownicy - operacja na 5 minut, a pole manewrów zdecydowanie większe. Dolna osłona nad stacyjką ma trzpień do gniazda górnej osłony - delikatnie w tym miejscu, żeby w czasie manipulacji nie uszkodzić ringu od immo.
Na foto porównanie osłony z dziurą na tempomat i bez - zwróć uwagę na geometrię ringu przy stacyjce.
Obrazek

Przy ewentualnym wycinaniu pod tempomat - zwróć uwagę, na geometrię - to fabrycznie jest sprytnie wyprofilowane, tak aby jedno pasowało w drugie, nie odstając przy tym....

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 02 lut 2015, 22:11
autor: Savi
Szykuje się niezła operacja. Czy ten ring jest przyklejony do obudowy czy po prostu jest luzem? przy stacyjce to co widać na pierwszym foto
Rozumiem, że osłonę można normalnie ściągnąć oczywiście zaczynając od prawej strony stacyjki. Dzięki MacioBA za fotki.

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 03 lut 2015, 7:44
autor: MacioBA
Ten ring to obudowa - to jest po prostu zintegrowane z dolną obudową - z tego co pamiętam to na końcu robiłem "odczepienie" góry od dołu właśnie z prawej strony, tak aby mieć już pod kontrolą lewą stronę. To się robi z automatu - jak odkręcisz śrubki to już poczujesz jak to trzeba zrobić. Właśnie dlatego wygodniej było mi to robić bez kierownicy - jest znacznie więcej miejsca i można delikatnie operować bez używania siły. W zasadzie, więcej "szarpania" jest przy składaniu - trzeba trafić przednim kołnierzem "skórkopodobnym" górnej części obudowy we wnękę pod licznikiem - trzeba to dobrze ułożyć, żeby nie odstawało, no i jeszcze jest kwestia dokładnego trafienia trzpieniami z dolnej części w gniazda z górnej (i odwrotnie - obie części mają gniazda i trzpienie) - to taka operacja na czuja trochę i zdecydowanie łatwiej się to robi bez kiery :-)

Demont kiery jest banalnie prosty - od tyłu luzujesz imbusem poduchę, uchylasz ją, później płaskim śrubokrętem odczepiasz żółtą końcówkę poduchy, zdejmujesz poduchę i rozłączasz sterowanie radiem, odkręcasz kierę (po odkręceniu warto walnąć zestawem klucz nasadowy + młotek osiowo w kolumnę kiery - sama kiera delikatnie się poluzuje na wieloklinie i łatwiej schodzi), zdejmujesz kierę przeciągając kabelki z poduchy i sterowania radia przez otworek w kierownicy i gotowe. 5 minut zabawy :-). Ja to wszystko robiłem na zdjętej klemie z aku, ale czy to jest konieczne tego nie wiem ;-)

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 16 maja 2016, 15:12
autor: Bichoń
MacioBA pisze: Demont kiery jest banalnie prosty
Pierwsze podejście do demontażu kierownicy miałem nieudane, więc może mi ktoś napisać, bo za cholerę nie mogę kluczem trafić:
- czy na pewno imbus a nie torx?
- jaki rozmiar klucza
- czy śruba jest na wprost (równolegle do osi pojazdu) czy pod skosem

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 16 maja 2016, 18:01
autor: mfan
Aby odkrecic kierownice trzeba najpierw odkrecic poduszke kluczem torx 30. Kabel z napieciem do poduchy mozesz odczepic reka, nie trzeba zdejmowac do tego klemy z akumulatora. Sruby od poduchy sa pod lekim katem do kierownicy i sa dosyc gleboko. Nie wypadaja z kierownicy.
Powodzenia.
Samej kierownicy nie odkrecalem wiec dalej nie pomoge. Napisz jak Ci poszlo bo chce zmienic u siebie kierownice ale na razie nie znalazlem odpowiedniej. ;)

Re: Lybra - jak zdemontować osłonę pod kierownicą

: 16 maja 2016, 21:48
autor: Bichoń
Nie dałem rady odkręcić śrub poduszki, ktoś naprawdę silny musiał je dokręcać. Obrabiał łebek śruby. Trzeba będzie wiertarką i narzędziem do wykręcania urwanych śrub się tym zająć.