Strona 1 z 1

Kappa - olej silnikowy

: 15 maja 2006, 16:24
autor: karol69
Valvoline MaxLife Motor Oil 5W-40 czy dobry do Kappy?
czy lepiej Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40
bo mam zalany 5W-40 i zastanawiam się czy zgodnie z Waszymi poradami nie przejść na Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40.

czym grozi uzywanie syntetyka

ps
przestudiowałem wpisy na forum i juz nic nie wiem
jak prezeso-fachury ostawiają ?

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 15 maja 2006, 16:55
autor: Kojak
Gdzieś na forum była informacja, że Valvoline został przejęty i jakość jego olejów pogorszyła się. Jestem w trakcie dyskusji z Damianem z LT, gdzie używają Midlanda 5W40 (syntetyk), nie wiem jednak co z półsyntetycznymi (ja jeżdżę na Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk).

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 15 maja 2006, 23:16
autor: Anonymous
Witam
Ja przeszedłem na Valvolline max life i jestem bardzo ale to bardzo mile zaskoczony miałem koszmarne wycieki i kłopoty z tym, że silnik nie trzyma ciśnienia po rozgrzaniu po tym oleju wszystko się poprawia wycieki są minimalne a przejechałem zaledwie 1000 km osobiście polecam ale to już kwestia wyboru i nie jest on taki drogi.

ale max jaki

: 16 maja 2006, 7:55
autor: karol69
syntetyk czy pól - uzywasz ?
mam syntetyk 5w40 ML i zastanawiam sie czy jest on dobry do kappy

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 8:02
autor: larry123
"gracjan26" pisze:Witam
Ja przeszedłem na Valvolline max life i jestem bardzo ale to bardzo mile zaskoczony
może mówisz o 10w40

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 8:58
autor: Kojak
Mam odpowiedź z LT. Zalecają oni Midlanda syntetycznego 5W40. Ja mam JTD i jeżdżę na półsyntetyku, więc według ich doświadczenia (na nim polegam) zmieniam olej na Castrol GTD 10W40 (półsyntetyk).

napiszcie czy czymś grozi używanie 5W-40

: 16 maja 2006, 11:59
autor: karol69
napiszcie czy czymś grozi używanie 5W-40 w kappie czy sie nie przejmować ?

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 18:03
autor: Kojak
Wszystko zależy od modelu silnika i wcześniejszego oleju, jaki był stosowany. 5W40 może być, jak napisałem wcześniej, to Lancia Team zaleca taki olej do silników benzynowych (syntetyk Midlanda).

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 18:21
autor: Kubek
Jezeli masz w instrukcji napisane zeby stosowac 10/40 W to stosuj 10/40 W! Najlepiej oczywiscie Selene ale patrzac na cene Seleny za litr to mozna miec z tego dwa oleje Mobila kazdy po 4 litry. Ja osoboscie uzywam Mobila S 10/40W tylko ze mam Dedra a np. w instrukcji pisze zeby stosowac 15/40W i wczesniej taki wlasnie stosowalem firmy Lotos i po zalaniu tego rzadszego moge powiedziec ze silnik stal sie glosniejsz ale znacznie plynniejszy ( pewnie dlatego ze Mobil-Lotos) w kazdym razie ogolnie zaleca sie zeby im wicej kilometrow ma silnik zrobionych tym gestszy tam olej lac, a do diesli to w ogle sa inne oleje i przewaznie do nich sie leje mineralne. Zalecam tak w ogle poczytac temat na forum "Wplyw oleju na Lancie" lektura tak dluga ze warto zarezerwowac sobie na to troche czasu :)

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 18:37
autor: DeviLL
W jakich cenach macie oleje ?

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 18:42
autor: Kojak
Również polecam cofnąć się do tego tematu. Czytać tam można o tym, że np. Polska Selenia jest do kitu, tak jak zmieniony Valvoline...

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 20:11
autor: mario09
Larry123 pisal, ze cos jest nie halo z tym Valvoline, ale on uzywa najdrozszego 10w60. Castrola przejelo BP, wiec calkowicie odpada w moich oczach(do niedawna mialem bardzo dobre zdanie o tym oleju), zwlaszcza, ze oszukuja ludzi twierdzac, ze Castrol RS 10w60 w ich mniemaniu jest syntetykiem, choc wcale tak nie jest. Ja niedawno zalalem po raz pierwszy Valvoline MaxLife 10w40. Poki co jest ok.

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 22:57
autor: Anonymous
A jak rozwiążecie taki problem ma Theme 2,8 6V po kosztownym remoncie za 1300 zł (szlif wału, panewki , pierścienie) silnik przejechał 23.348 km i padł jeździłem wtedy na Lotos Mineral zalecanym przez mechanika na dotarcie. Po tym wszystkim postanowiłem nie remontować silnika tylko zakupić cały blok od VOLVO 760 2,8 6V koszt 500 zł z przesyłką z Wrocławia taniej niż remontować. W VOLVO w tym silniku jest zalecany Mineral to co powinienem wlać do swojego składaka Blok VOLVO głowice i reszta Lancia Trema ???????????????

Kappa - valvoline maxlife motor Oil 5W-40

: 16 maja 2006, 23:02
autor: Kornelio
gracjan "zalecanym przez mechanika na dotarcie" czyli po dotarciu juz nie bardzo...
a czy remont za 1300zl silnika v6 byl kosztowny to chyba nie bardzo...