Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gazu
- cinek325
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 gru 2011, 9:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gazu
Witam wszystkich.Z góry przepraszam jeśli temat już był,ale szukałem i nie mogłem znaleźć konkretnych podpowiedzi.A teraz do rzeczy.Mam następujący problem z moją Lybrą 2.0 20v (154km).Gdy silnik jest zimny mocno przerywa.A gdy się nagrzeje jest poprawa ale nie do końca.Wolne obroty czasem potrafią zafalować ale naprawdę rzadko.Po nagrzaniu,na 1 biegu jedzie raczej normalnie,ale na wyższych już nie.Auto przerywa w ok 3tys/rmp , ak się wciśnie gaz do dechy,czasem jedzie bez przerywania ale jakby było zdławione(takie zamulone).Zazwyczaj koło 5 tys/rmp zaczyna jechać normalnie.Byłem na komputerze i nie wykazał on błędów.W trybie live data (w trakcie jazdy) pokazał wypadanie zapłonu.Cewki i świece po tej diagnozie zostały wymienione ale problem nie ustąpił.Wiec po raz kolejny już go nie diagnozowałem.Gdzie leży problem ? Jak ewentualnie wykluczyć niektóre awarie.Z góry dziękuję za odpowiedź.
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Odepnij przepływomierz.
- cinek325
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 gru 2011, 9:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Ok.Zrobię tak jak mówisz.To bywa częstą przyczyną takich problemów ? Ja wymieniałem przepływkę na używaną jakiś czas temu.I nie pomogło,zresztą błędu na kompie nie było.Może jeszcze jakieś podpowiedzi ?
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Miałem dość podobne objawy i to była pierwsza rzecz, jaką mi sprawdził mechanik. Okazało się strzałem w 10. Błędy na kompie były, ale inne.
- cinek325
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 gru 2011, 9:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Powiedz mi jeszcze czy po odpięciu wszystko było ok ? nic kompletnie nie przerywało ? pytam b chcę wiedzieć jak silnik powinien się zachować po odpięciu przepływki.
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Ja dostałem sprawną używkę na tydzień do potestowania, ale gdzieś na forum czytałem, że po zupełnym odpięciu też powinno jeździć w miarę normalnie. Nie wiem jak to wygląda konkretnie, bo sam mechanikiem nie jestem.
- cinek325
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 gru 2011, 9:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Witam,Tak jak pisałeś laly2000,winą tego była przepływka.Na szczęście udało mi się znaleźć pana który takie posiadał(bo kupowałem używaną ) .Na 3 przepływki tylko 1 okazała się sprawna ,na pierwszej świecił się check ,na 2gim działo się dokładnie to samo co i na moim.Na szczęście trzeci okazał się sprawny.Już po odpięciu starego,problemy "przycichły" choć nie w 100% . Po wymianie przepływomierza wszystkie problemy zniknęły. Dzięki za pomoc
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Witam Wszystkich.
A ja mam troszeczkę inne zmartwienie. Jak mam pedał wciśnięty do oporu to autko mi idzie, problem pojawia się natomiast, gdy mam popuszczony do połowy i to praktycznie na każdym biegu a szczególnie gdy silnik jest ciepły. Podejrzewam, że to kable idące do cewek, ale mechaniorem nie jestem, więc nie wiem.
A ja mam troszeczkę inne zmartwienie. Jak mam pedał wciśnięty do oporu to autko mi idzie, problem pojawia się natomiast, gdy mam popuszczony do połowy i to praktycznie na każdym biegu a szczególnie gdy silnik jest ciepły. Podejrzewam, że to kable idące do cewek, ale mechaniorem nie jestem, więc nie wiem.
Mariusz - LYBRA 1,8
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7298
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Podbiję temat - dotyczy kappy, silnik 2,0 20V - "wypadanie zapłonów"
Objawy:
- silnik pracuje na 4 cylindrach, na wolnych obrotach nierówno, dużo pali, nie ma mocy
- czasami przy stałym położeniu gazu czuć włączanie się 5 cylindra, żeby za chwilę znów się "wyłączył"
- taką "przygodę" przez kilka dni miałem kilka lat temu i ... samo znikło
Co zrobiłem:
- centralka nie chciała się połączyć z programem diagnostycznym
- wypinanie cewek wskazało, że nie pracuje 5 cylinder (świece nowe, dokręcone)
- zamiana cewek w pierwszej chwili pokazała, że ich zamiana nic nie dała (nadal nie pracował 5 cylinder)
- kolejna zmiana - pracują wszystkie cylindry
- złożyłem całość i całe dwa dni było OK, ale ...
- dziś rano znów długo gadał na 4 cylindry, aby po rozgrzaniu i "widzimisię" włączyć 5
Wnioski i pytania:
1. Odnoszę wrażenie, że problem nie tkwi w cewkach, tylko w przewodach dochodzących do nich. Użyłem sprayu do połączeń elektrycznych - nie wiem, czy to coś dało.
2. Mam w aucie instalacje gazową, przewody dochodzące do świec są oplecione izolacją "na okrętkę" - czy tam są jakieś podpięcia z centralki gazowej ?? Bo gdyby tak było, to może tu tkwi "przerwa" w połączeniu, gdzie po np. wstrząsach coś pozwala na załączenie/odłączenie 5 cylindra.
3. Czy na takie objawy może mieć wpływa przepływomierz ?? - (ja sądzę, że nie). Mam używaną (mam nadzieję, że sprawną) przepływkę, tylko czy jest sens ja zakładać ??
Proszę Was o jakieś sugestie. Mam sporo km w najbliższych dniach - dobrze byłoby jechać non stop na 5 garów
Objawy:
- silnik pracuje na 4 cylindrach, na wolnych obrotach nierówno, dużo pali, nie ma mocy
- czasami przy stałym położeniu gazu czuć włączanie się 5 cylindra, żeby za chwilę znów się "wyłączył"
- taką "przygodę" przez kilka dni miałem kilka lat temu i ... samo znikło
Co zrobiłem:
- centralka nie chciała się połączyć z programem diagnostycznym
- wypinanie cewek wskazało, że nie pracuje 5 cylinder (świece nowe, dokręcone)
- zamiana cewek w pierwszej chwili pokazała, że ich zamiana nic nie dała (nadal nie pracował 5 cylinder)
- kolejna zmiana - pracują wszystkie cylindry
- złożyłem całość i całe dwa dni było OK, ale ...
- dziś rano znów długo gadał na 4 cylindry, aby po rozgrzaniu i "widzimisię" włączyć 5
Wnioski i pytania:
1. Odnoszę wrażenie, że problem nie tkwi w cewkach, tylko w przewodach dochodzących do nich. Użyłem sprayu do połączeń elektrycznych - nie wiem, czy to coś dało.
2. Mam w aucie instalacje gazową, przewody dochodzące do świec są oplecione izolacją "na okrętkę" - czy tam są jakieś podpięcia z centralki gazowej ?? Bo gdyby tak było, to może tu tkwi "przerwa" w połączeniu, gdzie po np. wstrząsach coś pozwala na załączenie/odłączenie 5 cylindra.
3. Czy na takie objawy może mieć wpływa przepływomierz ?? - (ja sądzę, że nie). Mam używaną (mam nadzieję, że sprawną) przepływkę, tylko czy jest sens ja zakładać ??
Proszę Was o jakieś sugestie. Mam sporo km w najbliższych dniach - dobrze byłoby jechać non stop na 5 garów
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 sie 2010, 20:05
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Opole
Re: Lybra 2.0 20V - dławienie i dziwna reakcja na pedał gaz
Witam a ja mam taki problem mam 2,0 automat jak wcisnę gaz do dechy zbiera się bardzo powoli jakby nie miała siły przełączę na sport momentalnie zwalnia zamiast dostać kopa dojdzie do 4000 obrotów i nic więcej. Na kompie pokazało że jest silnik sprawny, nie ma błędów .Czyżby padła mi przepływka .Koledzy poratujcie