Strona 1 z 1

Lybra 2,4 150 KM - kontrolka oleju/temp 100st

: 17 gru 2011, 11:10
autor: prezes1987
Jestem w trasie do warszawy zaświeciła się kontrolka oleju i samochód zgasł. temperatura wzrosła do 100 stopni. (olej jest w normie tak jak i wszystkie inne płyny, wentylator działa). po 20 minutach samochód po wielkich oporach odpalił (bardzo trzęsło silnikiem podczas odpalania) kontrolka z oleju dalej świeci, dojechałem do stacji i nie wiem co mam dalej robić. muszę pokonać jeszcze 60 km nie wiem czy mogę nim jechać ? Proszę o pomoc.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 11:43
autor: Sharuga
prezes1987 pisze:Jestem w trasie do warszawy zaświeciła się kontrolka oleju i samochód zgasł. temperatura wzrosła do 100 stopni. (olej jest w normie tak jak i wszystkie inne płyny, wentylator działa). po 20 minutach samochód po wielkich oporach odpalił (bardzo trzęsło silnikiem podczas odpalania) kontrolka z oleju dalej świeci, dojechałem do stacji i nie wiem co mam dalej robić. muszę pokonać jeszcze 60 km nie wiem czy mogę nim jechać ? Proszę o pomoc.
Wygląda na obróconą panewkę, co ponoć jest częstą przypadłością 2.4. Niestety w takim przypadku - koniec jazdy.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 12:02
autor: grzole
prezes1987 pisze:Jestem w trasie do warszawy zaświeciła się kontrolka oleju i samochód zgasł. temperatura wzrosła do 100 stopni. (olej jest w normie tak jak i wszystkie inne płyny, wentylator działa). po 20 minutach samochód po wielkich oporach odpalił (bardzo trzęsło silnikiem podczas odpalania) kontrolka z oleju dalej świeci, dojechałem do stacji i nie wiem co mam dalej robić. muszę pokonać jeszcze 60 km nie wiem czy mogę nim jechać ? Proszę o pomoc.
Holowanie do warsztatu pozostaje. Każda próba odpalania i kontynuowania jazdy pogorszy stan wału.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 12:04
autor: FXX
Owszem jest częstą przypadłością, ale w 2.4 PB, a nie 2.4JTD.
Osobiście bym stawiał na coś innego niż obrócona panewka, bo na panewkę te objawy nie do końca pasują...

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 12:07
autor: Sharuga
FXX pisze:Owszem jest częstą przypadłością, ale w 2.4 PB, a nie 2.4JTD.
A nie napisał, że jtd a po koniach nie rozpoznaję :)

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 12:19
autor: FXX
Nawet nie po koniach ;) W Lybrze największym dostępnym benzyniakiem było 2,0 VIS (nie licząc wersji Protecta, ale trafić ją to jak 6 w totka).
Dlatego obstawiam jakieś problemy z pompą olejową, ale tak to możemy sobie gdybać. Rozwiązanie jest jedno - hol/laweta i warsztat.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 13:16
autor: brygadzista1
W JTD panewka raczej odpada, ja obstawiam jakis problem z elektryka, gorzej jesli nie bylo smarowania i dlatego temp poszla na 100 stopni. Zycze Ci jednak bardziej elektryki niz tego drugiego. Nie mecz juz silnika i bierz Lawete.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 13:19
autor: zbys61
Moim zdaniem wszystkie objawy pasują do uszkodzenia pompy olejowej, po pierwsze brak ciśnienia w układzie olejowym czyli kontrolka od oleju po drugie temperatura olej nie krąży i silnik się przegrzewa. Pompa oleju jest na łańcuszku(jeśli się nie mylę) i możliwe jest jego zerwanie. Pompa często ma objawy uszkodzenie jak jest wysłużona zaczyna hałasować w okolicy pasków, znajduje się w dolnej części silniki pod nimi. Bez mechanika się nie obejdzie.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 13:26
autor: brygadzista1
No wlasnie z tym ze jesli to faktycznie pompa to silnik bedzie do kapitalki jesli pracowal bez oleju dluzszy czas.

Re: Lybra 2,4 150 km Pomocy

: 17 gru 2011, 20:54
autor: Sharuga
FXX pisze:Nawet nie po koniach ;) W Lybrze największym dostępnym benzyniakiem było 2,0 VIS (nie licząc wersji Protecta, ale trafić ją to jak 6 w totka).
Upsss : gafa : Faktycznie Lybra. Nie wiem, dlaczego pewien byłem, że mowa o Kappie. Ale zaćmienie :)