Tipo 1.8ie/Delta MPI DOHC - słabe osiągi i dynamika
: 21 lis 2011, 14:27
Witam serdeczenie w swoim pierwszym na Forum poscie,
chcialbym prosic o pomoc w znalezieniu usterki w jak sadze dobrze znanym Wam silniku fiatowskim zamontowanym w moim Tipo 1.8ie, DOHC, MPI, MAP sensor (be zaworu VAE) na sterowniku silnika IAW 8F-52 moc 103km.
Niestety na "rdzennym" Forum Fiata Tipo ta jednostka ta wystepuje marginalnie, dlatego tez na problemy z nia zwiazane trudno znalesc rozwiazanie.
Problemem jest brak mocy samochodu na benzynie i gazie, slabe osiagi oraz dynamika, auto wkreca sie na obroty z duzym opoznieniem, bardzo ospale reaguje na dodanie gazu.
Napisze po krotce cos wiecej o silniku, osprzecie jak i zakresie wykonanych prac.
Silnik z LPG, zalozony BLOS, zmodyfikowany dolot ze stozkiem oraz blotnik z wlotem zimnego powietrza, nie bierze grama oleju, swiece czysciutkie i sygnalizujace dobre spalanie. Wymienione zostaly nastepujace czujniki:
- temperatury silnika
- temperatury powietrza w kolektorze
- TPS
- wyczyszczony MAP sensor
- sprawdzone i powymieniane podcisnienia
- wymieniona sonda lambda
- odlaczony zawor EGR
- przeprowadzona pelna diagnostyka komputerowa, ustawienie przepustnicy oraz kalibracja wszytskich wartosci elektrycznych wlasciwych dla elektroniki tego samochodu.
Swiece, przewody, filtry, olej, plyny itp. - wszystko wymieniane regularnie.
Dodam jeszacze ze wyczuwalne jest wypadanie zaplonow w zakresie obrotow biegu jalowego, slychac nierownomierna prace silnika, brak jest idealnej ciaglosci i jednostajnosci dzwieku dochodzacego z wydechu.
Posilbym o pomoc oraz rady jak zdiagnozowac przyczyne i wyeliminowac
chcialbym prosic o pomoc w znalezieniu usterki w jak sadze dobrze znanym Wam silniku fiatowskim zamontowanym w moim Tipo 1.8ie, DOHC, MPI, MAP sensor (be zaworu VAE) na sterowniku silnika IAW 8F-52 moc 103km.
Niestety na "rdzennym" Forum Fiata Tipo ta jednostka ta wystepuje marginalnie, dlatego tez na problemy z nia zwiazane trudno znalesc rozwiazanie.
Problemem jest brak mocy samochodu na benzynie i gazie, slabe osiagi oraz dynamika, auto wkreca sie na obroty z duzym opoznieniem, bardzo ospale reaguje na dodanie gazu.
Napisze po krotce cos wiecej o silniku, osprzecie jak i zakresie wykonanych prac.
Silnik z LPG, zalozony BLOS, zmodyfikowany dolot ze stozkiem oraz blotnik z wlotem zimnego powietrza, nie bierze grama oleju, swiece czysciutkie i sygnalizujace dobre spalanie. Wymienione zostaly nastepujace czujniki:
- temperatury silnika
- temperatury powietrza w kolektorze
- TPS
- wyczyszczony MAP sensor
- sprawdzone i powymieniane podcisnienia
- wymieniona sonda lambda
- odlaczony zawor EGR
- przeprowadzona pelna diagnostyka komputerowa, ustawienie przepustnicy oraz kalibracja wszytskich wartosci elektrycznych wlasciwych dla elektroniki tego samochodu.
Swiece, przewody, filtry, olej, plyny itp. - wszystko wymieniane regularnie.
Dodam jeszacze ze wyczuwalne jest wypadanie zaplonow w zakresie obrotow biegu jalowego, slychac nierownomierna prace silnika, brak jest idealnej ciaglosci i jednostajnosci dzwieku dochodzacego z wydechu.
Posilbym o pomoc oraz rady jak zdiagnozowac przyczyne i wyeliminowac