Strona 1 z 1

Zeta 2.1td - nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 15:47
autor: markiz
Jak w temacie,czyli rano na zimnym silniku.Do momentu kiedy silnik osiągnie jakieś ok.70 stopni szarpie silnikiem.Po zgaszeniu zimnego jeszcze silnika,ciężko zapala.Po rozgrzaniu pali na dotyk.obroty ok.,wszystko w jak najlepszym porządku.Filtr paliwa był niedawno wymieniony.Zmieniałem również stacje bo myślałem,że ropa do bani.Tankuję na dobrych stacjach.Zanim pojadę do ,,lekarza"chciałbym poznać Waszą opinię czego się mogę spodziewać.
Zapraszam do dyskusji :D

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 19:36
autor: markiz
Żadnych pomysłów :?: :D

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 21:28
autor: volf
Pewnie coś z wtryskiwaczami albo pompą wtryskową, ale to raczej wróżenie z fusów...

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 21:39
autor: markiz
volf pisze:Pewnie coś z wtryskiwaczami albo pompą wtryskową, ale to raczej wróżenie z fusów...
Dzięki volf : ok2 : nareszcie ktoś się odezwał.
Tak myślę,żeby na początek wlać coś do baku na przeczyszczenie wtrysków.Zaszkodzić chyba nie zaszkodzi :roll: zobaczymy czy będzie różnica.Zastanawia mnie tylko fakt,że jak już się rozgrzeje to idzie jak pszczółka.

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 21:48
autor: volf
Wlać zawsze można, koszt niewielki, może pomoże, zaszkodzić nie powinno.
Nie wiem jak jest sterowana pompa w tym silniku, być może jest tam jakiś przestawiacz kąta wtrysku przy pompie sterowany termostatem i to on zawodzi...

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 21:51
autor: topcio
2,1 TD hym czy tam siedzi pompa Lucasa? Coś mi świta ( nie lubię kiśli i się nimi nie interesuje ), że to słaby punkt tego silnika jak w BMW Tds. Regeneracja rzadko pomaga, lepiej szukać dobrej używki. Więcej o tym motorku możesz poszukać na Klub Citroen

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 22:22
autor: markiz
topcio1 pisze:2,1 TD hym czy tam siedzi pompa Lucasa? Coś mi świta ( nie lubię kiśli i się nimi nie interesuje ), że to słaby punkt tego silnika jak w BMW Tds. Regeneracja rzadko pomaga, lepiej szukać dobrej używki. Więcej o tym motorku możesz poszukać na Klub Citroen
Tak topcio1,jest tam pompa Lucasa.Zobaczymy co dalej wylezie z tym przerywaniem.

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 21 paź 2011, 23:20
autor: topcio
Kiedyś chorując na Z korespondowałem z forumowiczem, długoletnim posiadaczem Zetki, coś właśnie wspominał o tej pompie, ale dawno to było (zresztą się wyleczyłem z tego modelu ;) ) więc szczegółów niestety nie pamiętam.

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 22 paź 2011, 20:46
autor: markiz
Jeszcze jedno pytanie.Czy kontrolka świec żarowych mruga tak jak w Lybrze sygnalizując uszkodzenie którejś ze świec.W tej chwili nie mam takich sygnałów i nie wiem czy powinny być, lecz rano trzy razy podchodziłem do odpalenia.Kurcze jak jest ciepła śmiga aż miło,bez zająknięcia.

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 23 paź 2011, 20:03
autor: markiz
markiz68 pisze:Jeszcze jedno pytanie.Czy kontrolka świec żarowych mruga tak jak w Lybrze sygnalizując uszkodzenie którejś ze świec.W tej chwili nie mam takich sygnałów i nie wiem czy powinny być, lecz rano trzy razy podchodziłem do odpalenia.Kurcze jak jest ciepła śmiga aż miło,bez zająknięcia.
Nikt nie potrafi mi pomóc : beczy : Gdzie są ludki z Zetami lub większą wiedzą niż ja :roll: :D

Re: Zeta 2.1td- nierówna praca silnika

: 28 paź 2011, 19:49
autor: markiz
Lubię jak tematy są zakończone więc zakończę również mój :D
W moim przypadku nierówna praca zimnego silnika była spowodowana nieszczelnością układu paliwowego.
Mówiąc w prost,powietrze dostawało się do układu,w wężyku widać było bąbelki powietrza.
Ciężko było zdiagnozować gdzie ta nieszczelność jest bo wszędzie było sucho.
Winowajcą okazała się obudowa filtra paliwa a właściwie jej korek.
Złośliwość rzeczy martwych ;)

Re: Zeta 2.1td - nierówna praca silnika

: 22 sty 2014, 8:00
autor: Alan
Jako że przejąłem od Markiza Zetę,przy niskich temperaturach objawy powróciły. Przewody paliwowe z racji wieku zrobiły się sztywne i twarde jak kamienie. I przepuszczały powietrze.

W pierwszej wersji wujek Google bezlitośnie sugerował status pompy epic na Off line :/ Lokalne mechaniory podobnież.

Pomogła wymiana wszystkich przewodów paliwowych,zastąpiłem oryginalny filtr filtrem przepływowym.Po dokręcałem króćce na pompie i falowanie obrotów ustało,auto pali od pierwszego strzała.

To tak dla potomnych :) Gdyby ktoś miał podobne objawy.