Przyjacielu, moja rada jest taka:
wyluzuj się troszkę i walnij zimne piwko

Najarałeś się na zmianę samochodu jak chińczyk na tartą cegłę, walisz posta pod postem i postami poganiasz, ręce Ci się trzęsą ze stresu, robisz jakieś sondy, zmianiasz poglądy...
Nie idźcie tą drogą
Kappa na którą się napaliłeś, wisi na allegro może nie rok ale co najmniej pół roku z okładem. Nikt jej chyba na żywo nie oglądał (a napewno nikt się tym nie chwalił). Nie ma żadnego powodu aby ją przekreślać, bo 2.0 20VT nie sprzedają się tak pięknie jak byle "sejczento". My kupiliśmy 220 Turbo, która też wisiała na allegro i wszyscy filozofowali a nikt nie pofatygował się obejrzeć (na miejscu okazało się, że samochód był naprawdę w przyzwoitym stanie i kosztował śmieszne pieniądze).
Jeśli nie ruszysz 4 liter i nie obejrzysz, to nikt tego za Ciebie nie zrobi. Na miejscu może okazać się, że auto fajne i godne kupna i wtedy kupisz albo, że to jakiś "śmietnik" i wtedy będziesz musial odżałować kilkuset kilometrową wycieczkę krajoznawczą i tyle, poszukasz innego.
Jeśli chodzi o Twoje stwierdzenie, że 3.0 będzie lepsze niż 2.0T, to nie wiem kto Ci to powiedział ale poradź mu, żeby wybrał się na urlop i deczko odpoczął. To są dwa różne samochody i należy dokonać wyboru zależnie od swoich preferencji co do charakterystyki pracy poszczególnych silników. Obie nie są najtańsze w eksploatacji i obie dają dużą frajdę z jazdy...
...ale ględzenie, że któryś z nich jest lepszy lub gorszy, jest sporym nadużyciem
Jak kupisz dobre niezmęczone auto, to niezależnie od silnika, odwdzięczy Ci się bezawaryjnością, jak kupisz "szrota" po taniości, to później będziesz płakał (jak wielu poprzedników) w dziale "Porady techniczne" - Panowie, silnik mi padł, co robić
Także ochłoń i podejdź do tematu na spokojnie. Co do brania oleju w tym "Twoim" egzemplarzu, może po prostu turbina się kończy

W końcu w starym aucie ma prawo

Dołożysz 1500 zlotych za regenerację turbo + 1000 zł za dobre hamulce na przód (bo tyle kosztują do Brembo, niestety) i będziesz zadowolony.
Jedno jest pewne: zarówno w 3.0 V6 jak i w 5.20 T po 1998, z g... bata się nie ukręci i to warto mieć na uwadze
Serdecznie pozdrawiam i życzę mądrego wyboru.