Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: topcio » 03 lip 2011, 14:03

Potrzebuję nietypowy klucz do odkręcenia przegubu
P7010057.JPG
średnica 55mm . Jakieś pomysły skąd taki dobrać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Codee

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: Codee » 03 lip 2011, 14:10

na szybko wsadziłbym coś ala śrubokręt i pobijał niezaostrzonym majzlem.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: topcio » 03 lip 2011, 14:12

Lipa, nie dało rady.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Codee

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: Codee » 03 lip 2011, 14:16

kup porządną rurkę o takie średnicy, ponacinaj na te zęby ( tylko rurka musi być serio dobrego materiału ) zrób na jej końcu dziury przelot i odkręcisz.
Najlepsze narzędzia to te dorabiane samemu

pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: topcio » 03 lip 2011, 19:12

Pierwsza wersja klucza powstała z mufy hydraulicznej :( bardzo kruchy, druga z rury bezszwowej grubościennej (robię z niej osie przyczepek) również nie wytrzymała pokładanych nadziei. Nakrętka kilka dni moczona w WD40.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: Marcin_D » 03 lip 2011, 19:18

Topciu musisz dorobić sobie klucz coś a'la klucz do szlifierki kątowej (ten do przykręcania tarczy) - tylko zamiast 2 bolcy ma mieć trzy (tak jak potrzeba) - teraz tylko trzeba by pomyślęć z czego zrobić głowę klucza (co by mocna była) i te bolce (hart nie da rady bo kruchy) - kurde no tu jest zagwozdka.

Klucza takiego fabrycznego raczej nie znajdziesz w dzisiejszych czasach.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: bassman » 03 lip 2011, 19:37

Według mnie klucz należy dorobić z rurki - jak wcześniej radzono - wypusty muszą ciasno pasować w każde wcięcie (wtedy dopiero siły równo będą się rozkładać), w przeciwnym wypadku kolejno będą nadwyrężane przy próbie dopasowania (zniwelowania luzu) w nakrętce.
Można wzmocnić klucz (ale dobrze wykonany - jak wyżej opisałem), przez hartowanie kołnierza z wypustami na długości 5 mm rurki, dalsza część nie powinna być hartowana, a tylko powierzchniowo utwardzona.
Bardzo możliwe, że będziesz musiał wykonać klucz pasujący tylko w jednym położeniu do nakrętki - w końcu jest już sfatygowana.

Pozdrawiam.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: przemas81 » 03 lip 2011, 20:51

wg mnie masz dwie wersje-dorobić klucz z dobrej jakości rurki ,podgrzac nakrętkę i odkręcić-szlag trafi łożysko ale odkręcisz-druga wersja to weż dobrego majselka-mały i ostry,wiertełkiiem narób dziurek w jednej liniod jednej strony nakrętki do drugiej i przetnij majselkiem-nakretka na złom ale wsadzisz inną juz normalną-ja tak zrobiłem jak nie mogłem odkręcić przegubu w kappie...
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: bufi » 03 lip 2011, 20:58

Idealnie byłoby gdyby dorobiony klucz współpracował z jakimś udarem .

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: topcio » 03 lip 2011, 21:04

Biorę mejselek pod uwagę - jako ostateczność.
bufi pisze:Idealnie byłoby gdyby dorobiony klucz współpracował z jakimś udarem .
Tak, trzeba by w dużym kluczu nasadowym wyciąć zęby.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: przemas81 » 03 lip 2011, 21:08

mógłbys tez dorobic klucz na rurce,rękojeśc oprzeć o podłogę następnie do dwóch dziur od mocowania kół przykręcić jebitny płaskownik powiedzmy z 2 metry i spróbowac odkręcić-siła przełożenia bedzie jebitna tylko czy klucz wytrzyma :roll:


Jak nie dasz rady to rozwierć nakrętkę i ja przetnij-załozysz i tak nową czy odkrecisz czy ja rozerwiesz
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: Doodik » 03 lip 2011, 22:01

KLUCZ

W tym temacie na dole masz zdjęcia samoróbki , której potrzebujesz :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: topcio » 03 lip 2011, 22:09

Już taką samoróbkę wykonałem, nawet dwie- niestety nie wytrzymały pokładanych w nich nadziei.
Chyba w Mercach ciężarowych jest podobny klucz specjalistyczny, ale nie mogę go znaleźć na allegro aby sprawdzić rozmiar. Muszę wybrać się do sklepu narzędziowego.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: faraon » 03 lip 2011, 22:16

topcio1 pisze: Chyba w Mercach ciężarowych jest podobny klucz specjalistyczny, ale nie mogę go znaleźć na allegro aby sprawdzić rozmiar. Muszę wybrać się do sklepu narzędziowego.
Śledzę ten temat i .... apropos Merców. W W123 (beczka) jest taki klucz do dokręcania tylnych łożysk, ale o ile dobrze pamiętam to ma cztery wypusty. Sam taki klucz dorabiałem na narzędziowni w HSW ze stali 45 lub 55, no i był utwardzany powierzchniowo. Niestety sprzedałem go wraz z samochodem. Spróbuję jutro zapytać czy ten klucz był na 3 czy na 4 wpusty no i jaka jest jego średnica (zewnętrzna).
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

argenta67

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

Post autor: argenta67 » 03 lip 2011, 22:18

Doodik pisze:KLUCZ

W tym temacie na dole masz zdjęcia samoróbki , której potrzebujesz :)
Chyba nie dojrzałeś różnicy jemu potrzebny trójząb, a tamten ma cztery wpusty.
Tą nakrętkę odkręcisz jak nagrzejesz palnikiem porządnie bo inaczej nie pójdzie rdza to najlepszy "klej".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”