Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11979
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Potrzebuję nietypowy klucz do odkręcenia przegubu
średnica 55mm . Jakieś pomysły skąd taki dobrać?
średnica 55mm . Jakieś pomysły skąd taki dobrać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
na szybko wsadziłbym coś ala śrubokręt i pobijał niezaostrzonym majzlem.
pozdrawiam
pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11979
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Lipa, nie dało rady.
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
kup porządną rurkę o takie średnicy, ponacinaj na te zęby ( tylko rurka musi być serio dobrego materiału ) zrób na jej końcu dziury przelot i odkręcisz.
Najlepsze narzędzia to te dorabiane samemu
pozdrawiam
Najlepsze narzędzia to te dorabiane samemu
pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11979
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Pierwsza wersja klucza powstała z mufy hydraulicznej bardzo kruchy, druga z rury bezszwowej grubościennej (robię z niej osie przyczepek) również nie wytrzymała pokładanych nadziei. Nakrętka kilka dni moczona w WD40.
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Topciu musisz dorobić sobie klucz coś a'la klucz do szlifierki kątowej (ten do przykręcania tarczy) - tylko zamiast 2 bolcy ma mieć trzy (tak jak potrzeba) - teraz tylko trzeba by pomyślęć z czego zrobić głowę klucza (co by mocna była) i te bolce (hart nie da rady bo kruchy) - kurde no tu jest zagwozdka.
Klucza takiego fabrycznego raczej nie znajdziesz w dzisiejszych czasach.
Klucza takiego fabrycznego raczej nie znajdziesz w dzisiejszych czasach.
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Według mnie klucz należy dorobić z rurki - jak wcześniej radzono - wypusty muszą ciasno pasować w każde wcięcie (wtedy dopiero siły równo będą się rozkładać), w przeciwnym wypadku kolejno będą nadwyrężane przy próbie dopasowania (zniwelowania luzu) w nakrętce.
Można wzmocnić klucz (ale dobrze wykonany - jak wyżej opisałem), przez hartowanie kołnierza z wypustami na długości 5 mm rurki, dalsza część nie powinna być hartowana, a tylko powierzchniowo utwardzona.
Bardzo możliwe, że będziesz musiał wykonać klucz pasujący tylko w jednym położeniu do nakrętki - w końcu jest już sfatygowana.
Pozdrawiam.
Można wzmocnić klucz (ale dobrze wykonany - jak wyżej opisałem), przez hartowanie kołnierza z wypustami na długości 5 mm rurki, dalsza część nie powinna być hartowana, a tylko powierzchniowo utwardzona.
Bardzo możliwe, że będziesz musiał wykonać klucz pasujący tylko w jednym położeniu do nakrętki - w końcu jest już sfatygowana.
Pozdrawiam.
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
wg mnie masz dwie wersje-dorobić klucz z dobrej jakości rurki ,podgrzac nakrętkę i odkręcić-szlag trafi łożysko ale odkręcisz-druga wersja to weż dobrego majselka-mały i ostry,wiertełkiiem narób dziurek w jednej liniod jednej strony nakrętki do drugiej i przetnij majselkiem-nakretka na złom ale wsadzisz inną juz normalną-ja tak zrobiłem jak nie mogłem odkręcić przegubu w kappie...
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Idealnie byłoby gdyby dorobiony klucz współpracował z jakimś udarem .
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11979
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Biorę mejselek pod uwagę - jako ostateczność.
Tak, trzeba by w dużym kluczu nasadowym wyciąć zęby.bufi pisze:Idealnie byłoby gdyby dorobiony klucz współpracował z jakimś udarem .
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
mógłbys tez dorobic klucz na rurce,rękojeśc oprzeć o podłogę następnie do dwóch dziur od mocowania kół przykręcić jebitny płaskownik powiedzmy z 2 metry i spróbowac odkręcić-siła przełożenia bedzie jebitna tylko czy klucz wytrzyma
Jak nie dasz rady to rozwierć nakrętkę i ja przetnij-załozysz i tak nową czy odkrecisz czy ja rozerwiesz
Jak nie dasz rady to rozwierć nakrętkę i ja przetnij-załozysz i tak nową czy odkrecisz czy ja rozerwiesz
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11979
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Już taką samoróbkę wykonałem, nawet dwie- niestety nie wytrzymały pokładanych w nich nadziei.
Chyba w Mercach ciężarowych jest podobny klucz specjalistyczny, ale nie mogę go znaleźć na allegro aby sprawdzić rozmiar. Muszę wybrać się do sklepu narzędziowego.
Chyba w Mercach ciężarowych jest podobny klucz specjalistyczny, ale nie mogę go znaleźć na allegro aby sprawdzić rozmiar. Muszę wybrać się do sklepu narzędziowego.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7287
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Śledzę ten temat i .... apropos Merców. W W123 (beczka) jest taki klucz do dokręcania tylnych łożysk, ale o ile dobrze pamiętam to ma cztery wypusty. Sam taki klucz dorabiałem na narzędziowni w HSW ze stali 45 lub 55, no i był utwardzany powierzchniowo. Niestety sprzedałem go wraz z samochodem. Spróbuję jutro zapytać czy ten klucz był na 3 czy na 4 wpusty no i jaka jest jego średnica (zewnętrzna).topcio1 pisze: Chyba w Mercach ciężarowych jest podobny klucz specjalistyczny, ale nie mogę go znaleźć na allegro aby sprawdzić rozmiar. Muszę wybrać się do sklepu narzędziowego.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz
Chyba nie dojrzałeś różnicy jemu potrzebny trójząb, a tamten ma cztery wpusty.
Tą nakrętkę odkręcisz jak nagrzejesz palnikiem porządnie bo inaczej nie pójdzie rdza to najlepszy "klej".