Strona 1 z 1

Zawór EGR - czyszczenie

: 30 cze 2011, 21:04
autor: LUKI82
Znalazłem link o czyszczeniu zaworu EGR.
Czy ktoś z was ma w tym temacie doświadczenie, czyścić czy kupować nowy?
Czy po oczyszczeniu wszystko działa poprawnie?

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 30 cze 2011, 21:29
autor: Krissu1980
przycinał mi się, po czyszczeniu pÓki co jest ok

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 30 cze 2011, 22:04
autor: bassman
Ja czyszczę, aby poprawnie pracował i zaślepiam uszczelką docinaną z teflonu o grubości 3mm (uszczelka ma tylko otwory na śruby).

Pozdrawiam.

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 01 lip 2011, 0:18
autor: keram11
Ja myślałem, że jak się EGR zaślepi, to on nie działa i w związku z tym czyszczenie jest niepotrzebne.

Proszę o wyjaśnienie - czyścić przed zaślepieniem, czy nie?

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 01 lip 2011, 6:11
autor: bassman
Mój EGR, jest sterowany elektrycznie, posiada obwód rezystancyjny informujący ECU o położeniu iglicy zaworu.
Zacięty, wprowadza błędy do ECU, podobnie gdy jest odłączony elektrycznie. Dlatego musi działać poprawnie i być zaślepiony.
Jeśli jest bez jakiegoś obwody sprawdzającego położenie iglicy to nie trzeba czyścić, wystarczy zaślepić.

Pozdrawiam.

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 01 lip 2011, 13:44
autor: LUKI82
Błędów o niesprawności EGR nie mam ale gdy jest zanieczyszczony to może powodować jakąś nieprawidłowość w pracy silnika?
Czy w takim razie oczyszczenie coś zmieni?

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 01 lip 2011, 15:45
autor: bassman
Oczywiście, że tak.

Pozdrawiam.

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 10 lip 2011, 12:30
autor: Zbynek
bassman pisze:Mój EGR, jest sterowany elektrycznie, posiada obwód rezystancyjny informujący ECU o położeniu iglicy zaworu.
Zacięty, wprowadza błędy do ECU, podobnie gdy jest odłączony elektrycznie. Dlatego musi działać poprawnie i być zaślepiony.
Jeśli jest bez jakiegoś obwody sprawdzającego położenie iglicy to nie trzeba czyścić, wystarczy zaślepić.

Pozdrawiam.

Z tego co sie orientuje to w tds-ie i nowszych jtd (m-jet) egr musi byc sprawny i nie mozna go zaslepiac. W "zwyklych" jtd mozna zaslepiac bez negatywnych konsekwencji.
Czy w Kappie TDS podczas czyszczenia egr moga wyniknac jakies niespodzianki? Do poskaladania spowrotem potrzebne sa nowe uszczelki czy skreca sie na starych? Dzieki za wszelkie rady i sugestie : ok2 :

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 16 maja 2012, 23:24
autor: rysiuwalus
Można czyścić,przynosi to dobre efekty pod warunkiem że elektrycznie egr jest sprawny,zaślepić można do cf3 w nowszych już nie bo zapali się kontrolka" mil"

Odp: Zawór EGR - czyszczenie

: 16 maja 2012, 23:52
autor: Ramzes_II
rysiuwalus pisze:Można czyścić,przynosi to dobre efekty pod warunkiem że elektrycznie egr jest sprawny,zaślepić można do cf3 w nowszych już nie bo zapali się kontrolka" mil"
W cf3 ladnie sie wylacza obsluge egr w sterowniku. A caly ustroj mozna wowczas zaslepic. Status egr przy diagnostyce jest: Nie Aktywny.

Wyslane z HTC Desire Z with Tapatalk 2

Re: Zawór EGR - czyszczenie

: 17 sty 2013, 8:25
autor: sawik
EGR czyściłem parę razy. Za każdym razem jest dobry efekt ale nie w każdym przypadku trwały.

pozdrawiam