Fulvia - Cewka zapłonowa

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Fulvia - Cewka zapłonowa

Post autor: topcio » 27 mar 2011, 16:29

Czym się różnią cewki zapłonowe? Od początku - potrzebuję cewkę zapłonową :link: stosowaną również w Golfach, Betach, Alfach i stu innych samochodach, ale nie w popularnym FSO, którą kupić najłatwiej. Czy poza sposobem podłączenia cewki (sterowane stykowo) różnią się czymś ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

Post autor: faraon » 27 mar 2011, 21:31

topcio1 pisze:Czy poza sposobem podłączenia cewki (sterowane stykowo) różnią się czymś ?
Marcin, moje rozważanie będzie nieco teoretyczne. Tak - różnią się. Cewka to dwa uzwojenia /niskiego i wysokiego napięcia/, przerwy /sterowanie stykowe/ w uzwojeniu niskonapięciowym generuje impuls w "wysokim napięciu". Od takich parametrów jak: grubość drutu, ilość zwojów, średnica rdzenia cewki - będą zależały "parametry" cewki. Rozumiem, że nie mając oryginału chcesz dobrać coś bliskiego. Teoretycznie każda cewka powinna zadziałać, ale różnie z tym bywa, a na pewno nie uzyskasz optymalnych parametrów pracy silnika. Najprościej byłoby znaleźć padniętą cewkę od fulvii, albo podobną montowaną w tamtych czasach, rozebrać ją i ... może ktoś by coś takiego nawinął od nowa ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

Post autor: topcio » 27 mar 2011, 21:45

Chodziło mi o raczej konkretne dane (niedostępne w katalogu) a nie teorię działania, którą przypadkowo znam. Rozbierać nie ma potrzeby, ponieważ jak napisałem jest bez większych problemów do kupienia. Tylko po co kupować skoro mam od FSO.
Dzięki za chęci.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

Post autor: Lukasz_TG » 27 mar 2011, 22:02

Zasadniczo są dwa typy do zapłonu tradycyjnego na przerywaczu oraz do elektroncznego.
Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.

pierwotne 3,07-3,33 ohma, wtórne 6750-8250ohmów czyli kupujesz cewke z df125 produkcji zelmot
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Fulvia - Cewka zapłonowa

Post autor: topcio » 27 mar 2011, 22:19

Lukasz_TG pisze:Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.
Dokładnie tak.

Dzięki.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”