Strona 1 z 3

Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 sty 2011, 20:52
autor: robert199
Nareszcie udało mi sie znaleźć działającą wersje 2,5 i podłączyc sie do swojej kappy 2,4b
moje pierwsze spostrzeżenia to takie, że wskaźnik temp. na wskanikach chyba oszukuje, 90C to wg komputera jest jak na wskazniku pokazuje okolo 75, (zaraz za pierwszą kreską) a wentylator włącza sie przy 105c jak na wskaxniku jest ponad 90C to teraz wiem, ze termostat mam raczej sprawny.
duga sprawa to przepływomierz. Albo w programie jest błąd, albo mój silnik ssie więcej powietrza niz powinien, co jest raczej nie bardzo możliweoto przykład
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 37,1 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,31 V

READ PARAMETERS:
Air Quantity: 36,7 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,37 V
ale po voltażu można stwierdzic ze silnik ma za dużo powietrza, i teraz dlaczego :?:

sonda lambda ma prawidłowe parametry tzn 0d 0,2 do 0,8v ale wykres rysuje sie dosyc ospale i nie amm pewnosci czy działa prawidłowo.
Jeszcze jest jedna kwestia:
niewiem czy niema tego w programie czy poprostu komputer tym nie steruje, ale nic sie nie dzieje jak odłącze wtyczke od sterowania fazami rozrządu i do końca niewiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi fazami, bo wariator to typowo mechaniczne urzadzenie(czytałem, że ciśnieniem oleju, ale niewiem jak?)
jeszcze szkoda, że niema ciśnienia oleju wśród parametrów programu.

zauwazyłem jeszcze, że podczas podłączenia świeci się kontrolka od immo.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 04 sty 2011, 15:39
autor: KGB
wreszcie jakies konkrety - juz zrezygnowalem z robienia kabla polaczeniowego,
mozesz wrzucic ten program na jakis serwer albo przeslac mi na skrzynke : doktorhi3@interia.pl ?

co do odczytow przeplywomierza to pewnie jakis blad ,albo uszkodzony przeplywomierz ,bo nie moze zassac dwa razy wiecej powietrza ,
chyba ze obroty miales podwyzszone ,a nie 650rpm na jalowym,

a co do zaworu o faz rozrzadu to wyglada na dwupozycyjna prace - chociaz i ta powinna byc sygnalizowana w programie ,chyba ze ECU nia nie steruje

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 04 sty 2011, 15:51
autor: Marcin_D
Robert a możesz powiedzieć czy kabelek kupowałeś gotowy czy go robiłeś.

I miałby prośbę o przesłanie tego FES na maila - bo ja też jakieś same powalone wersje ściągałem.

oxo małpa onet.eu - piszę tak bo zaraz jakiś spamowysyłasz adres wyłapie i mnie szlag trafi od ilości mail'ingu.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 04 sty 2011, 15:53
autor: stabraf
Znalazłem na chomiku

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 04 sty 2011, 16:13
autor: Polej
to ja również;)
magalej@wp.pl

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 04 sty 2011, 17:46
autor: argenta67
Dajcie se na luz, program w sieci już od dawna w wersji demo za darmo i ogólnie dostępny.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 04 sty 2011, 23:05
autor: KGB
po co mamy szukac programu ,ktory jest lub go nie ma ,dziala lub nie dziala ,skoro kolega sprawdzil i ma taki ktory dziala ,
jak ostatnio szukalem po sieci to byl w wersji 1.6 ,tego Boscha wogole nie obslugiwal ,chyba ze za doplata do jakiejs wersji pro czy innego goowna ,
a tym co byl to mozna bylo poduchy sobie sprawdzac ,a to akurat mam mowiac delikatnie ... ,

jakby kolega byl tak mily i program podrzucil to by zle nie bylo

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 06 sty 2011, 19:04
autor: robert199
zaczne od tego ze straszne rwie mi internet i ciezko mi odpisac. nie moge teraz wrzucic swojej dzialajacej wersji nigdzie przez tego neta, ale widze ze ta z CHomika powinna byc ok.

co do kabla to jest to jak najbardziej zwykly kabel vag kkl czyli najtańszy na allegro. w moim przypadku z dołożona przelotką na kable którą sobie sam zrobiłem z jakiegoś gniazda OBD znalezionego na szrocie.

może pozniej uda mi sie dosłać zdjecie

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 06 sty 2011, 20:01
autor: argenta67
Nie rozumiem tych poszukiwań rzeczy dostępnych, jest wersja 2.6.1 i obsługuje już bardzo dużo funkcji.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 06 sty 2011, 21:44
autor: kapral
argenta67 pisze:Nie rozumiem tych poszukiwań rzeczy dostępnych, jest wersja 2.6.1 i obsługuje już bardzo dużo funkcji.
dokładnie :!: w dziale download w czerwcu zamieściłem link do stronki fiatecuscan gdzie można go pobrać, a po zainstalowaniu program sam cie powiadomi o nowszej wersji ,że jest dostępna. Stronka jest po angielsku, ale ściągasz program a w nim zmieniasz język na pl. I tak jak pisze argenta darmowa wersja już dużo potrafi a licencja to 200pln

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 07 sty 2011, 8:57
autor: robert199
Jak najbardziej macie racje. FiatEcuScan jest dostepny na stronie producenta za darmo, ale z pewnymi ograniczeniami między innymi z takim ograniczeniem, ze do sterownika ecu 2,0 i 2,4 niema dostepu, ale oczywiscie w necie można znalezc takie wersje które tych ograniczeń nie mają

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 07 sty 2011, 19:17
autor: marceli
To nie rozumiem, po jaką ch..rę wypuszczać taką wersję"demo" jak nie obsługuje podstawowych silników????

To co mam se nim zbadać???Trabanta??

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 07 sty 2011, 23:24
autor: Bany
marceli pisze:To nie rozumiem, po jaką ch..rę wypuszczać taką wersję"demo" jak nie obsługuje podstawowych silników????

To co mam se nim zbadać???Trabanta??
Podstawowe to sa teraz JTD.
Kappa 2,0 i 2,4 z przed minimum 10-u lat to właśnie taki trabant...

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 8:47
autor: robert199
1.jpg
Tak wygląda kabelek do Kappy mojego wykonania do złącza 3pinowego, jak już wcześniej pisałem jest to wycięte gniazdo z jakiegoś szrota.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 9:45
autor: argenta67
robert199 pisze:Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

tak wygląda kabelek do kappy mojego wykonania do złącza 3pinowego jak juz wczesniej pisalem jest to wyciete gniazdo z jakiegoś szrota
Takim połączeniem nie obsługujesz air-bag, kontrolka immo się świeci bo jeden pin z tych trzech łączy się z immo.