Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
: 03 sty 2011, 20:52
Nareszcie udało mi sie znaleźć działającą wersje 2,5 i podłączyc sie do swojej kappy 2,4b
moje pierwsze spostrzeżenia to takie, że wskaźnik temp. na wskanikach chyba oszukuje, 90C to wg komputera jest jak na wskazniku pokazuje okolo 75, (zaraz za pierwszą kreską) a wentylator włącza sie przy 105c jak na wskaxniku jest ponad 90C to teraz wiem, ze termostat mam raczej sprawny.
duga sprawa to przepływomierz. Albo w programie jest błąd, albo mój silnik ssie więcej powietrza niz powinien, co jest raczej nie bardzo możliweoto przykład
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 37,1 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,31 V
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 36,7 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,37 V
ale po voltażu można stwierdzic ze silnik ma za dużo powietrza, i teraz dlaczego
sonda lambda ma prawidłowe parametry tzn 0d 0,2 do 0,8v ale wykres rysuje sie dosyc ospale i nie amm pewnosci czy działa prawidłowo.
Jeszcze jest jedna kwestia:
niewiem czy niema tego w programie czy poprostu komputer tym nie steruje, ale nic sie nie dzieje jak odłącze wtyczke od sterowania fazami rozrządu i do końca niewiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi fazami, bo wariator to typowo mechaniczne urzadzenie(czytałem, że ciśnieniem oleju, ale niewiem jak?)
jeszcze szkoda, że niema ciśnienia oleju wśród parametrów programu.
zauwazyłem jeszcze, że podczas podłączenia świeci się kontrolka od immo.
moje pierwsze spostrzeżenia to takie, że wskaźnik temp. na wskanikach chyba oszukuje, 90C to wg komputera jest jak na wskazniku pokazuje okolo 75, (zaraz za pierwszą kreską) a wentylator włącza sie przy 105c jak na wskaxniku jest ponad 90C to teraz wiem, ze termostat mam raczej sprawny.
duga sprawa to przepływomierz. Albo w programie jest błąd, albo mój silnik ssie więcej powietrza niz powinien, co jest raczej nie bardzo możliweoto przykład
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 37,1 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,31 V
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 36,7 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,37 V
ale po voltażu można stwierdzic ze silnik ma za dużo powietrza, i teraz dlaczego
sonda lambda ma prawidłowe parametry tzn 0d 0,2 do 0,8v ale wykres rysuje sie dosyc ospale i nie amm pewnosci czy działa prawidłowo.
Jeszcze jest jedna kwestia:
niewiem czy niema tego w programie czy poprostu komputer tym nie steruje, ale nic sie nie dzieje jak odłącze wtyczke od sterowania fazami rozrządu i do końca niewiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi fazami, bo wariator to typowo mechaniczne urzadzenie(czytałem, że ciśnieniem oleju, ale niewiem jak?)
jeszcze szkoda, że niema ciśnienia oleju wśród parametrów programu.
zauwazyłem jeszcze, że podczas podłączenia świeci się kontrolka od immo.