Strona 1 z 2

Zeta - problem z nagrzewnicą

: 30 gru 2010, 22:05
autor: quick
Panowie proszę o pomoc,czy ktoś z Was wie jak mogę dobrać sie do nagrzewnicy,bo mi strasznie zimno.
Problem jest taki,że w mojej Zetce choć dmuchawa działa a temperaturę nawiewu mam na max28st. to z nawiewów leci ledwo ciepłe powietrze,a ja z dziećmi zamarzam.Nie jestem też pewien czy aby w Zetkach nie montowali dwóch dmuchaw? może ktoś z Was wie co z tym zrobić?

Re: Nagrzewnica Lancia Zeta

: 30 gru 2010, 22:18
autor: Paweu
Najpierw sprawdzić czy to faktycznie nagrzewnica jest problemem. Pod maską znajdź dwa węże wchodzące w grodź - oba powinny być gorące. Jeżeli jeden jest gorący, a drugi zimny - zapchana nagrzewnica i wtedy można się bawić :)

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 14:33
autor: quick
znalazłem te węże i oba są gorące,no może nie gorące ale mocno ciepłe.Co dalej z tym zrobić?

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:01
autor: argenta67
To trzeba znaleźć klapę odpowiadającą za zmianę nawiewu z zimnego na ciepłe bo zapewne ta klapa nie jest prawidłowo ustawiona i zamiast kierować powietrze na ciepłą stronę to kieruje zimne mimo to, że masz na wyświetlaczu ustawioną wysoka temperaturę.

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:03
autor: Paweu
Słychać, że te klapy pracują jak zmieniasz powietrze ciepłe-zimne?

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:07
autor: argenta67
Paweu pisze:Słychać, że te klapy pracują jak zmieniasz powietrze ciepłe-zimne?
Nie zawsze musi być słychać chyba, że staniesz autem w kabinie dźwiękoszczelnej :lol:

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:25
autor: Paweu
Silniczki zwykle słychać :)

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:50
autor: quick
żebym to ja wiedział czy słychać te klapy? jedyne co słyszę to jak zmieniam kierunek nawiewu-szyba-podłoga itd.ale czy zmieniając z ciepłego na zimne je słychać to nie wiem.Sterownie nawiewem mam w pełni elektryczne bez żadnych pokręteł i suwadeł

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:53
autor: Paweu
Przy wciśniętym przycisku ECO ustaw wentylator na najwolniejszą opcję - 0 kratek tak aby wogole się nie obracał i wtedy zmieniaj temperaturę i słuchaj co się dzieje.

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 15:58
autor: quick
ok . a co jeśli będę coś słyszał? czy to może oznaczać wymianę np.nagrzewnicy lub co gorsze całego sterowania?

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 16:05
autor: Paweu
Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 17:26
autor: argenta67
Paweu pisze:Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
W tej Delcie jeśli masz taki zawór to nie masz elektronicznego sterowania. Jeśli jest elektroniczne sterowanie to nie ma żadnych zaworów, wszystko porusza się silniczkami elektrycznymi i nie ma możliwości ich usłyszeć co najwyżej słychać pocieranie przez klapę, ale i to jest zagłuszone przez pracujący wentylator, a wiec najlepiej rozłączyć wtyczkę od silnika dmuchawy i wtedy nasłuchiwać zmieniając temperaturę.

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 17:52
autor: Paweu
argenta67 pisze:
Paweu pisze:Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
W tej Delcie jeśli masz taki zawór to nie masz elektronicznego sterowania. Jeśli jest elektroniczne sterowanie to nie ma żadnych zaworów, wszystko porusza się silniczkami elektrycznymi i nie ma możliwości ich usłyszeć co najwyżej słychać pocieranie przez klapę, ale i to jest zagłuszone przez pracujący wentylator, a wiec najlepiej rozłączyć wtyczkę od silnika dmuchawy i wtedy nasłuchiwać zmieniając temperaturę.
Bzdura - mam elektroniczne sterowanie, a ten zawór sterowany jest silnikiem elektrycznym (konkretnie cięgno zawora jest połączone z silnikiem elektrycznym).

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 18:19
autor: argenta67
Paweu pisze:
argenta67 pisze:
Paweu pisze:Nagrzewnica jest w porządku - jeżeli zarówno wąż wchodzący do niej jaki i wychodząc są jednakowo ciepłe to oznacza że jest drożna czyli ok. Zobacz tylko czy zawór nagrzewnicy pracuje - nie wiem jak w zecie, ale w delcie jest po stronie kierowcy w grodzi. Na forum w tym temacie jest pokazane gdzie on się znajduje

viewtopic.php?f=74&t=6448" onclick="window.open(this.href);return false;
W tej Delcie jeśli masz taki zawór to nie masz elektronicznego sterowania. Jeśli jest elektroniczne sterowanie to nie ma żadnych zaworów, wszystko porusza się silniczkami elektrycznymi i nie ma możliwości ich usłyszeć co najwyżej słychać pocieranie przez klapę, ale i to jest zagłuszone przez pracujący wentylator, a wiec najlepiej rozłączyć wtyczkę od silnika dmuchawy i wtedy nasłuchiwać zmieniając temperaturę.
Bzdura - mam elektroniczne sterowanie, a ten zawór sterowany jest silnikiem elektrycznym (konkretnie cięgno zawora jest połączone z silnikiem elektrycznym).
Jaka bzdura, Delta a Zeta to zupełnie co innego wiec nie wiem o co się stawiasz, elektroniczne wyświetlacze z temperaturą w Zecie nie maja zaworów wody, wszystko sterowane jest mieszalnikiem powietrza czyli zespołem klap.

Re: Zeta - problem z nagrzewnicą

: 31 gru 2010, 18:29
autor: Paweu
Źle mnie zrozumiałeś - ja się nie stawiam :) Chodzi o to, że w moim rozumieniu elektroniczne sterowanie to układ który na podstawie czujników dobiera temperaturę. W przypadku delty zawór nagrzewnicy sterowany jest silnikiem elektrycznym i otwierany jest na tyle, aby zapewnić przepływ płynu przez nagrzewnicę konieczny do uzyskania żądanej temperatury. Jeżeli chodzi o realizację tej funkcji, to jest tak jak mówisz - w delcie za pomocą zawora, a w zecie (wg rysunków z ePER) nie ma takiego zawora.