Strona 1 z 1
Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 30 gru 2010, 18:30
autor: pilot311
Witam, może ktoś mi podpowie gdzie szukać usterki? Wyjechałem normalnie samochodem z garażu i w chwili gdy motor nabrał temperatury w jakiej odłącza się automatyczne ssanie nagle zaczął nierówno pracować jakby na 3 cylindrach, zaczęła się trząść kierownica, stracił moc. Czy padła może cewka? Świeca? Czy może nawaliła sonda lambda?
Wcześniej czasami podczas jazdy zdarzało się, że samochód zaczynał szarpać ale zdejmowałem delikatnie nogę z gazu albo dodawałem więcej i jechał płynnie dalej.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z takimi objawami z silnikiem 1.8 16 VVT to będę wdzięczny za info.
Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 07 sty 2011, 20:06
autor: markiz
pilot311 pisze:Witam, może ktoś mi podpowie gdzie szukać usterki? Wyjechałem normalnie samochodem z garażu i w chwili gdy motor nabrał temperatury w jakiej odłącza się automatyczne ssanie nagle zaczął nierówno pracować jakby na 3 cylindrach, zaczęła się trząść kierownica, stracił moc. Czy padła może cewka? Świeca? Czy może nawaliła sonda lambda?
Wcześniej czasami podczas jazdy zdarzało się, że samochód zaczynał szarpać ale zdejmowałem delikatnie nogę z gazu albo dodawałem więcej i jechał płynnie dalej.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z takimi objawami z silnikiem 1.8 16 VVT to będę wdzięczny za info.
Na początek sprawdził bym świece i przewody.Odpal wieczorem auto,podnieś maskę i zobacz czy nie masz ,,choinki'' na przewodach.
To tak na początek i bez kosztów

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 07 sty 2011, 22:47
autor: bargaw3181
podpięcie pod komputerek też nie zaszkodzi

koszty ale jeszcze małe

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 08 sty 2011, 0:36
autor: Polej
możliwości całkiem sporo: nieszczelność ukł. dolotowego, kable, świece, krokowiec, pompa paliwa, przepływomierz i kilka czujników po drodze.
Auto ma LPG?
Jak pracuje na jałowym gdy jest rozgrzany?
Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 08 sty 2011, 14:47
autor: andrew56-51
1,8 16V VVT nie ma przewodów wysokiego napięcia tylko osobne cewki dla każdej świecy.
Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 08 sty 2011, 16:21
autor: FXX
markiz68 pisze:Na początek sprawdził bym świece i przewody.Odpal wieczorem auto,podnieś maskę i zobacz czy nie masz ,,choinki'' na przewodach.
To tak na początek i bez kosztów

Dobrze, jest dodatkowo wziąć płyn do szyb lub po prostu wodę w tym pojemniku z rozpylaczem i rozpylić mgiełkę nad przewodami i cewką, oraz delikatnie je prysnąć rozpylaczem. Jeśli sa przebicia będzie je idealnie widać

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 08 sty 2011, 19:34
autor: andrew56-51
Kolego FXX pisałem wyżej że silnik 1,8 16VVT nie posiada przewodów wysokiego napięcia,więc nie udzielaj błędnych porad.
Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 08 sty 2011, 19:56
autor: Polej
Ja jeszcze dodam, że miałem podobny objaw jeden raz w Kappie, po wyjęciu, naładowaniu i włożeniu ponownie akumulatora. Po zejściu obrotów do normalnych zaczął szarpać, dusić się itd. Okazało się, że trzeba było wyjąć i włożyć ponownie akumulator- nie wiem dokładnie dlaczego, ale któryś z kabli przy akumulatorze źle się ułożył/zagiął/zmasował/zwierał/nie łączył...Nie mam pojęcia, co dokładnie, bo po ponownym włożeniu (staranniejszym) wszystko wróciło do normy. Sprawdzić można.
Daj znać co było jak naprawisz;)
Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika
: 10 sty 2011, 19:28
autor: pilot311
Sprawa się połowicznie rozwiązała. A mianowicie, okazało się, że we wnęce gdzie jest wkręcona świeca i cewka jest woda, tylko skąd?!!! przecież nie ma możliwości żeby dochodziła tam z układu chłodzenia gdyby to był olej to owszem z nieszczelnej uszczelki (tej okrągłej). Może jakiś kanał technologiczny popuścił, ale ciśnienie (około 0,9) w ukłdzie chłodzenia by zrobiło tam fonttannę. Możliwe że skrapla się wilgoć tylko na drugim (cylindrze) świecy, czy przyjąć, że gdzieś coś chlapnęło i zalało.
A na dodatek mechanik któremu z powodu wyjazdu zostawiłem samochód do sprawdzenia jest nadgorliwy zaczął sprawdzać wtryski i oczywiście przy składaniu złamał końcówki ( plastikowe łącza elektryczne przy wtryskach).
Co do wody w świecy może ktoś ma jakąś wiedzę na taką "przypadłość".
Jeśli się to powtórzy to chyba sam organoleptycznie przebadam płyn.