Kappa - automat funkcja "ICE"
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
- Lokalizacja: Chojnice
Kappa - automat funkcja "ICE"
czy ktos wie na jakiej zasadzie dziala w kapie automacie opcja ICE?
czy to cos specjalnego czy tylko rusza z 2 i czy to ma cos wspolnego z torem jazdy podczas jazdy?
dzieki
czy to cos specjalnego czy tylko rusza z 2 i czy to ma cos wspolnego z torem jazdy podczas jazdy?
dzieki
Re: lancia kappa automat ICE
Według mnie różnica jest tylko w tym że rusza z 2, przynajmniej ja innych doznań nie miałemgrzes10051977 pisze:czy ktos wie na jakiej zasadzie dziala w kapie automacie opcja ICE?
czy to cos specjalnego czy tylko rusza z 2 i czy to ma cos wspolnego z torem jazdy podczas jazdy?
dzieki
Re: lancia kappa automat ICE
Zmiana różnicy ciśnień przeniesienia napędu stosowane w trudnych warunkach zimowych, śliska nawierzchnia coś, ale szpera wyrównanie mocy obrotowej kół napędowych.
Re: lancia kappa automat ICE
W themie 3.0 zmiana przełożenia przy mniejszych obrotach, w zimę praktycznie tego nie wyłączam.
Re: lancia kappa automat ICE
Ja też w Lybrze i w Kappie tylko na ICE w zimę szybciej zmienia biegi.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: lancia kappa automat ICE
Dokładnie tak. Szybciej zmieniając biegi oraz ruszając z 2 zmniejsza się ryzyko utraty przyczepności (tzw. mielenia)jakubg pisze:Ja też w Lybrze i w Kappie tylko na ICE w zimę szybciej zmienia biegi.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
- Lokalizacja: Chojnice
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
no tak macie racje z tym mieleniem, ale czy sprzeglo nie dostaje po dupie od ruszania z 2?
no i muli na starcie
no i muli na starcie
- bomal23
- Forumowicz/ka
- Posty: 238
- Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
- Skype: bomal23
- Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
W mojej kappie 3.0 w wersji ICE, jak doczytałem w dokumentacji, działa VISCIDRIVE czyli układ różnicowy o ograniczonym tarciu, które powoduje dobór odpowiedniej siły momentu obrotowego na każde w przednich kół oddzielnie w zależności na jakiej nawierzchni znajdują się. Minusem jest - oczywiście - "zmulenie" auta w trakcie jazdy z tą opcją, lecz jest to najlepsza opcja z posiadanych w lancii na warunki zimowe.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:00 przez bomal23, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
Kto tu widział sprzęgło w automacie i jakie mulenie, od tego jest automat, że nie ma takich funkcji.
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
Sprzęgło nie musi być cierne, może być klik
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- bomal23
- Forumowicz/ka
- Posty: 238
- Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
- Skype: bomal23
- Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
Chodziło mi o Viscodrive - układ różnicowy o ograniczonym tarciu. Dzięki temu moc równomiernie przekazywana jest na oba koła przednie i umożliwia bardzo szybkie ruszenie z miejsca oraz efektowne przyspieszanie nawet na śliskich nawierzchniach. Lecz u mnie wcale nie rusza bardzo szybko a wręcz odczuwa się spowolnienie auta.
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
Sprzęgło tarczowe a sprzęgło hydrokinetyczne to dwie różne rzeczy i to, że oba maja nazwę "sprzęgło ma się nijak do tego jakie mają zadania. Na sprzęgle tarczowym mogą pojawić się uślizgi, a na hydrokinetycznym nie bo hydrokinetyczne (czyli konwerter) jest połączone płynem/olejem i jego same połączenie uniemożliwia takowy uślizg, im mocniej się kręci tym mocniej trzyma. O Viscodrive możemy porozmawiać jak ktoś sobie go kiedyś rozbierze tak jak ja to zrobiłem i nie będę tu polemizował bo widziałem jak to jest zbudowane i jak działa w real i każdy z was mających jakąś tam wiedzę teoretyczną jak by dostał to w łapkę to by się zdziwił, że to jest cała pełna długa półoś od skrzyni do koła.
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
Czyli co chcesz powiedzieć ? Bo zabrzmiało to jakby Visco to była jedna wielka ściemaargenta67 pisze:O Viscodrive możemy porozmawiać jak ktoś sobie go kiedyś rozbierze tak jak ja to zrobiłem i nie będę tu polemizował bo widziałem jak to jest zbudowane i jak działa w real i każdy z was mających jakąś tam wiedzę teoretyczną jak by dostał to w łapkę to by się zdziwił, że to jest cała pełna długa półoś od skrzyni do koła.
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
W pewnym sensie jesteś blisko, a dokładniej to nie działa to tak jak wiele osób myśli.samuel pisze:Czyli co chcesz powiedzieć ? Bo zabrzmiało to jakby Visco to była jedna wielka ściemaargenta67 pisze:O Viscodrive możemy porozmawiać jak ktoś sobie go kiedyś rozbierze tak jak ja to zrobiłem i nie będę tu polemizował bo widziałem jak to jest zbudowane i jak działa w real i każdy z was mających jakąś tam wiedzę teoretyczną jak by dostał to w łapkę to by się zdziwił, że to jest cała pełna długa półoś od skrzyni do koła.
Re: Kappa - automat funkcja "ICE"
Bo byłem przekonany że to w pewnym sensie częściowa blokada dyferencjału.
Raz wyjeżdżając z zaspy zostawiłem samochód na biegu i co widzę ? że kręci się tylko jedno koło.
Raz wyjeżdżając z zaspy zostawiłem samochód na biegu i co widzę ? że kręci się tylko jedno koło.