Kappa - automat funkcja "ICE"

grzes10051977
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
Lokalizacja: Chojnice

Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: grzes10051977 » 12 gru 2010, 18:44

czy ktos wie na jakiej zasadzie dziala w kapie automacie opcja ICE?
czy to cos specjalnego czy tylko rusza z 2 i czy to ma cos wspolnego z torem jazdy podczas jazdy?

dzieki

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: lancia kappa automat ICE

Post autor: goldixll » 12 gru 2010, 19:23

grzes10051977 pisze:czy ktos wie na jakiej zasadzie dziala w kapie automacie opcja ICE?
czy to cos specjalnego czy tylko rusza z 2 i czy to ma cos wspolnego z torem jazdy podczas jazdy?

dzieki
Według mnie różnica jest tylko w tym że rusza z 2, przynajmniej ja innych doznań nie miałem : ok2 :

argenta67

Re: lancia kappa automat ICE

Post autor: argenta67 » 12 gru 2010, 19:36

Zmiana różnicy ciśnień przeniesienia napędu stosowane w trudnych warunkach zimowych, śliska nawierzchnia coś, ale szpera wyrównanie mocy obrotowej kół napędowych.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: lancia kappa automat ICE

Post autor: bogdan » 12 gru 2010, 20:08

W themie 3.0 zmiana przełożenia przy mniejszych obrotach, w zimę praktycznie tego nie wyłączam.

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: lancia kappa automat ICE

Post autor: jakubg » 12 gru 2010, 21:03

Ja też w Lybrze i w Kappie tylko na ICE w zimę szybciej zmienia biegi.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Gallar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 27 gru 2009, 14:47
Lokalizacja: Mrągowo

Re: lancia kappa automat ICE

Post autor: Gallar » 12 gru 2010, 22:25

jakubg pisze:Ja też w Lybrze i w Kappie tylko na ICE w zimę szybciej zmienia biegi.
Dokładnie tak. Szybciej zmieniając biegi oraz ruszając z 2 zmniejsza się ryzyko utraty przyczepności (tzw. mielenia)

grzes10051977
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2010, 15:38
Lokalizacja: Chojnice

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: grzes10051977 » 13 gru 2010, 20:16

no tak macie racje z tym mieleniem, ale czy sprzeglo nie dostaje po dupie od ruszania z 2?
no i muli na starcie

Awatar użytkownika
bomal23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
Skype: bomal23
Lokalizacja: Lublin/Rzeszów

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: bomal23 » 13 gru 2010, 20:32

W mojej kappie 3.0 w wersji ICE, jak doczytałem w dokumentacji, działa VISCIDRIVE czyli układ różnicowy o ograniczonym tarciu, które powoduje dobór odpowiedniej siły momentu obrotowego na każde w przednich kół oddzielnie w zależności na jakiej nawierzchni znajdują się. Minusem jest - oczywiście - "zmulenie" auta w trakcie jazdy z tą opcją, lecz jest to najlepsza opcja z posiadanych w lancii na warunki zimowe.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:00 przez bomal23, łącznie zmieniany 1 raz.

argenta67

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: argenta67 » 13 gru 2010, 20:41

Kto tu widział sprzęgło w automacie i jakie mulenie, od tego jest automat, że nie ma takich funkcji.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: bogdan » 13 gru 2010, 20:54

Sprzęgło nie musi być cierne, może być klik
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bomal23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 238
Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
Skype: bomal23
Lokalizacja: Lublin/Rzeszów

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: bomal23 » 13 gru 2010, 21:04

Chodziło mi o Viscodrive - układ różnicowy o ograniczonym tarciu. Dzięki temu moc równomiernie przekazywana jest na oba koła przednie i umożliwia bardzo szybkie ruszenie z miejsca oraz efektowne przyspieszanie nawet na śliskich nawierzchniach. Lecz u mnie wcale nie rusza bardzo szybko a wręcz odczuwa się spowolnienie auta.

argenta67

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: argenta67 » 13 gru 2010, 21:41

Sprzęgło tarczowe a sprzęgło hydrokinetyczne to dwie różne rzeczy i to, że oba maja nazwę "sprzęgło ma się nijak do tego jakie mają zadania. Na sprzęgle tarczowym mogą pojawić się uślizgi, a na hydrokinetycznym nie bo hydrokinetyczne (czyli konwerter) jest połączone płynem/olejem i jego same połączenie uniemożliwia takowy uślizg, im mocniej się kręci tym mocniej trzyma. O Viscodrive możemy porozmawiać jak ktoś sobie go kiedyś rozbierze tak jak ja to zrobiłem i nie będę tu polemizował bo widziałem jak to jest zbudowane i jak działa w real i każdy z was mających jakąś tam wiedzę teoretyczną jak by dostał to w łapkę to by się zdziwił, że to jest cała pełna długa półoś od skrzyni do koła.

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: samuel » 13 gru 2010, 22:19

argenta67 pisze:O Viscodrive możemy porozmawiać jak ktoś sobie go kiedyś rozbierze tak jak ja to zrobiłem i nie będę tu polemizował bo widziałem jak to jest zbudowane i jak działa w real i każdy z was mających jakąś tam wiedzę teoretyczną jak by dostał to w łapkę to by się zdziwił, że to jest cała pełna długa półoś od skrzyni do koła.
Czyli co chcesz powiedzieć ? Bo zabrzmiało to jakby Visco to była jedna wielka ściema
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

argenta67

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: argenta67 » 14 gru 2010, 6:08

samuel pisze:
argenta67 pisze:O Viscodrive możemy porozmawiać jak ktoś sobie go kiedyś rozbierze tak jak ja to zrobiłem i nie będę tu polemizował bo widziałem jak to jest zbudowane i jak działa w real i każdy z was mających jakąś tam wiedzę teoretyczną jak by dostał to w łapkę to by się zdziwił, że to jest cała pełna długa półoś od skrzyni do koła.
Czyli co chcesz powiedzieć ? Bo zabrzmiało to jakby Visco to była jedna wielka ściema
W pewnym sensie jesteś blisko, a dokładniej to nie działa to tak jak wiele osób myśli.

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: Kappa - automat funkcja "ICE"

Post autor: samuel » 14 gru 2010, 14:45

Bo byłem przekonany że to w pewnym sensie częściowa blokada dyferencjału.
Raz wyjeżdżając z zaspy zostawiłem samochód na biegu i co widzę ? że kręci się tylko jedno koło.
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”