FXX pisze: ↑28 lut 2017, 23:48
broker pisze:Tylko bez porównań wyników sprzedaży do 156 i 159. Po pierwsze nie ma kombi, po drugie rynek sedanów jest dziś znacznie mniejszy niż kiedyś.
Dziś ludzie kupują SUV-y, nie sedany.
W przypadku 156 SW weszło na rynek 3 lata po premierze, czyli w 2000 roku. W 159 szybciej, ale też nie była od razu oferowana.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Bez wnikania w szczegóły jaka była sprzedaż na początku i jaki % kombi miał udziału po wejściu na rynek, tak ogólnie, bo nie jesteśmy w stanie ocenić jak Giulia będzie się sprzedawać za kilka lat, czy będzie miała spadek czy wzrost.
156 - szczytowa sprzedaż to ok 90 tys sztuk rocznie, 159 - ok 60 tys sztuk. To jest punkt odniesienia. Jeśli założyć, że połowa do kombi to zostaje 45t tys i 30 tys dla sedanów. Do tego rynek spadł o połowę w segmencie, no to mamy 23 tys '156' i 15 tys '159' (sedan) na dzisiejsze czasy.
I to jest dokładnie punkt odniesienia dla Giulii.
Giulia ciągle jest na etapie rozkręcania się sprzedaży, w tym momencie mają 2 tys sztuk miesięcznie w Europie, co daje 25 tys sztuk rocznie. Teraz zobaczymy czy miesięczna sprzedaż skoczy i czy rocznie będzie tego więcej. Już teraz mają w każdym razie poziom
relatywnie odpowiadający czasom Alfy 156/159 sedan. Niestety bez kombi nie ma szans na poziom 90 tys, nawet jak z czasem dodamy Stelvio.
Giulie od 156/159 różni jeszcze coś, będzie oferowana na całym świecie. To jest m.in, powód dlaczego nie zobaczymy kombi, nikt ich nie kupuje poza Europą a sprzedaż w samej Europie nie bardzo uzasadnia tworzenie odrębnego wariantu, za mała ilość sztuk. Przynajmniej taka jest decyzja FCA w tym momencie, mam nadzieję, że ją zmienią.