Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 11 cze 2022, 12:05

Największy był problem z dzieciakami - bo się nie sięgało do tych stopni z rury wygiętej, a już jak było wilgotno to żeby można było wybić. :D

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 25 cze 2022, 0:38

... tego "wynalazka" nie znam. Kolekcja chwyciła to wrzucają jakąś obcą nam produkcję :D .
Pozdrawiam

Marcin_D pisze: U nas taki stoi na bazie Zarządu Dróg - ładnie odmalowany na pomarańczowo. W akcji go nie widziałem - no ale przez ostatnie lata nie było śniegu.
.... taki ził stoi na wysokości zjazdu z A1 "Włocławek Północ" na widocznym z autostrady miejscu, stan (chyba) nienaganny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 25 cze 2022, 8:26

Rumunski "Bucegi" poprzednik DAC- Roman, z ciekawostek silnik V8 Forda, kabina Chausson.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: volf » 25 cze 2022, 11:26

adamM20 pisze: 09 cze 2022, 23:04
... tak to komfortowy, szybki, cichy i bezawaryjny osinobus, niestety wersji z klimatyzacją nie było :D .
Pozdrawiam
Były też wersje zabudowane na przyczepie, tzw ''bonanza''.
Traktor z przodu i dzieci do szkół podróżowały :)
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 25 cze 2022, 11:42

volf pisze: 25 cze 2022, 11:26 Były też wersje zabudowane na przyczepie, tzw ''bonanza''.
Traktor z przodu i dzieci do szkół podróżowały :)
... ciekawe jaką minę mieliby pasażerowie czekający na autobus linii 617 gdyby nagle podjechało coś takiego, czad : ok2 :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: volf » 25 cze 2022, 12:09

Jak to mówią-lepiej słabiej jechać niż dobrze iść :lol:
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 25 cze 2022, 13:21

volf pisze: 25 cze 2022, 12:09 Jak to mówią-lepiej słabiej jechać niż dobrze iść :lol:
... no tak ale i tego są granice, do takiego pojazdu chyba jednak by nie wsiedli, taki tabor obsługujący linię 617 nie wchodzi w grę. Nasz poczciwy osinobus przy czymś takim to tabor klasy "prestiż i luksus".
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 06 lip 2022, 21:14

... i kolejny, nie znany mi pegaso 1064, za to już za dwa tygodnie będzie prawdziwy klasyk, bohater jednego z polskich siedmioodcinkowych seriali z Gołasem w roli głównej. Palce lizać ale to dopiero za dwa tygodni.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 20 lip 2022, 21:25

... no tym razem prawdziwy klasyk, jedna z najlepszych ciężarówek lat siedemdziesiątych i połowy osiemdziesiątych. Jelcz 315M, trochę głośny i leniwy ale swój, nasz i naprawdę udany.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 20 lip 2022, 21:46

Tak był nasz... ale... silnik licencja Leyland, skrzynia biegów kopia MA3 200, lub licencja ZF, układ hamulcowy licencja Wabco, tylny most Raba import Węgry
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 20 lip 2022, 21:54

pietrek125 pisze: 20 lip 2022, 21:46 Tak był nasz... ale... silnik licencja Leyland, skrzynia biegów kopia MA3 200, lub licencja ZF, układ hamulcowy licencja Wabco, tylny most Raba import Węgry
... wygrałem od żony piwo : ok2 :
Przed wstawieniem zdjęcia na forum pięknego modelu 315M i wpisaniem, że był nasz założyłem się, że Sympatyczni Forumowicze znający się na motoryzacji a takich nie brakuje, wyrzucą mi, że silnik był leyland-a.
Nie pomyliłem się piję piwo i serdecznie pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 20 lip 2022, 21:58

Szczęściarz... : ok2 : ja swoje muszę kupować sam, I jeszcze wysłuchuję : wynieś te butelki...
Ale co tam... nie będę gorszy i piję twoje zdrowie :pifko:
20220720_220022.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 20 lip 2022, 22:10

pietrek125 pisze: 20 lip 2022, 21:58 Szczęściarz... : ok2 : ja swoje muszę kupować sam, I jeszcze wysłuchuję : wynieś te butelki...
Ale co tam... nie będę gorszy i piję twoje zdrowie :pifko:
20220720_220022.jpg
... za Twoje otwieram nową butelkę : ok2 : .
Niestety też butelki muszę wynosić sam, gorzej, jak już są dwie to w poleceniu ich wyniesienia wyraźnie słychać "wkurzonego domowego kaprala".
Serdecznie pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 20 lip 2022, 22:20

No cóż... takie życie czasem trzeba iść na kompromis...najlepszego : : ok2 :
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 20 lip 2022, 22:28

:pifko:

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”