Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Moderator: giekso
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Tarnowskie Góry
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... Kędzierzyn - Koźle, rejestracje HG, później OPK . Zdjęcie gdzieś z 1970/1971 roku.
Ostatni H100, po przeróbkach jeździł jako pomoc drogowa, numer boczny, chyba 142 , nie pamiętam.
Pozdrawiam
P.S.
... po Krakowie jeździ (od czasu do czasu) San H01B, siedziałem w nim i prawie, no prawie trzymałem za kierownicę
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
]Krakowski San H01B to tak naprawdę H01A znaleziony na lotnisku pod Krosnem...
https://phototrans.pl/14,1089943,0,San_H01B_86.html
https://phototrans.pl/14,1089943,0,San_H01B_86.html
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... tak znam jego historię co nie zmienia faktu, że piękny jest i jeździ Jestem naocznym świadkiem, że stary, poczciwy motor S-42 potrafi odpalić od przysłowiowego "strzału".pietrek125 pisze: ↑26 sty 2023, 22:26 ]Krakowski San H01B to tak naprawdę H01A znaleziony na lotnisku pod Krosnem...
https://phototrans.pl/14,1089943,0,San_H01B_86.html
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... , piękny i też "ekri".
W tym tygodniu mam to "zielone" za to za dwa tygodnie kolejna prawdziwa bomba
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... maluch dwusuw, to bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązanie pytanie tylko po co komu taki "dziwak": https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126a-1 ... RV5cA.html
Pozdrawiam
P.S.
... był już 126p z dieslem teraz z dwusuwem to może tak jakiś motor na paliwo lotnicze Jet-A1? Czy silnik z Wilgii (Avgas) wlazł by do tyłu.
Pozdrawiam
P.S.
... był już 126p z dieslem teraz z dwusuwem to może tak jakiś motor na paliwo lotnicze Jet-A1? Czy silnik z Wilgii (Avgas) wlazł by do tyłu.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Chodziło o pojemność żeby zasuwać bez prawka kat. B, były też wersje z ori silnikiem tylko z jednym cylindrem zaślepionym... takie coś na wzór dzisiejszych Microcar-ów
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11958
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
To montowali Niemcy jako microcar .adamM20 pisze: ↑02 lut 2023, 22:10 ... maluch dwusuw, to bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązanie pytanie tylko po co komu taki "dziwak": https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126a-1 ... RV5cA.html
Pozdrawiam
P.S.
... był już 126p z dieslem teraz z dwusuwem to może tak jakiś motor na paliwo lotnicze Jet-A1? Czy silnik z Wilgii (Avgas) wlazł by do tyłu.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ale oni poje...i byli. No ale przecież to po pierwsze właśnie sprawa prawka, a drugie sprawy podatkowe.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11958
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Nie tylko oni, podobno Włosi też mogą jeździć microcarami bez prawka, np jak zabiorą im za wódkę .
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... trochę już żyję ale takiego cuda nie widziałem, zakwalifikuje to do kategorii: "potrzeba siłą wynalazku". Tego też nigdy dotąd nie widziałem chyba, że milicję wstyd było pochwalić się nowymi, kryzysowymi zakupami: https://www.olx.pl/d/oferta/zaporozec-j ... SWj7g.htmlpietrek125 pisze: ↑03 lut 2023, 0:29 Chodziło o pojemność żeby zasuwać bez prawka kat. B, były też wersje z ori silnikiem tylko z jednym cylindrem zaślepionym... takie coś na wzór dzisiejszych Microcar-ów
Jako, że tytuł ogłoszenia jest dość oryginalny to jeszcze dla porównania to: https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-125p ... FfXAN.html
Pozdrawiam
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Zaporożec w Milicji tym to chyba nawet ZOMO-wcy nie chcieli jeździć... i to by tłumaczyło niski przebieg...
Co do 125p to rozbawił mnie tekst: Halogeny oryginalne WASEM... WESEM jak już, to raz, a dwa to WESEM to jest (była) prywaciarska (tekst z "epoki") podróba ZELMOT-u, więc na pewno owe halogeny nie były zamontowane w fabryce... z związku z tym historie jakoby był to egzemplarz eksportowy można włożyć między bajki...
Co do 125p to rozbawił mnie tekst: Halogeny oryginalne WASEM... WESEM jak już, to raz, a dwa to WESEM to jest (była) prywaciarska (tekst z "epoki") podróba ZELMOT-u, więc na pewno owe halogeny nie były zamontowane w fabryce... z związku z tym historie jakoby był to egzemplarz eksportowy można włożyć między bajki...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Cały ten Fiat to jest z bajki.
A Zaporożec w Milicji?? - no w sumie wszystko możliwe.
U nas w Radomiu był 126p w Milicji - sam osobiście na Żeromskiego go widziałem w latach 90-tych.
A Zaporożec w Milicji?? - no w sumie wszystko możliwe.
U nas w Radomiu był 126p w Milicji - sam osobiście na Żeromskiego go widziałem w latach 90-tych.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ale o co chodzi? przecież Zaporożec to bardzo szybkie i genialne auto było Akurat do ciężkiej pracy w służbach. Sam widziałem w filmie produkcji radzieckiej dla młodzieży, gdzie takim Zaporożcem dzielni bohaterowie pozytywni, umknęli pogoni złym bohaterom (jacyś szpiedzy? bandyci?) w Mercedesie.
W kluczowym momencie wypuścili taką zasłonę dymną, że pogoń w Mercedesie wylądowała w rowie.
W kluczowym momencie wypuścili taką zasłonę dymną, że pogoń w Mercedesie wylądowała w rowie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM