Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 26 sty 2023, 21:24

Tarnowskie Góry :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 26 sty 2023, 22:05

pietrek125 pisze: 26 sty 2023, 21:24 Tarnowskie Góry :?:
... Kędzierzyn - Koźle, rejestracje HG, później OPK :D . Zdjęcie gdzieś z 1970/1971 roku. :D
Ostatni H100, po przeróbkach jeździł jako pomoc drogowa, numer boczny, chyba 142 :?: , nie pamiętam.
Pozdrawiam

P.S.
... po Krakowie jeździ (od czasu do czasu) San H01B, siedziałem w nim i prawie, no prawie trzymałem za kierownicę : yesyes :

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 26 sty 2023, 22:26

]Krakowski San H01B to tak naprawdę H01A znaleziony na lotnisku pod Krosnem...
https://phototrans.pl/14,1089943,0,San_H01B_86.html
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 26 sty 2023, 22:38

pietrek125 pisze: 26 sty 2023, 22:26 ]Krakowski San H01B to tak naprawdę H01A znaleziony na lotnisku pod Krosnem...
https://phototrans.pl/14,1089943,0,San_H01B_86.html
... tak znam jego historię co nie zmienia faktu, że piękny jest i jeździ :!: Jestem naocznym świadkiem, że stary, poczciwy motor S-42 potrafi odpalić od przysłowiowego "strzału".
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 01 lut 2023, 12:53

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 01 lut 2023, 21:57

... :D : ok2 : , piękny i też "ekri".
W tym tygodniu mam to "zielone" za to za dwa tygodnie kolejna prawdziwa bomba :!: :!: :!:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 02 lut 2023, 22:10

... maluch dwusuw, to bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązanie pytanie tylko po co komu taki "dziwak": https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126a-1 ... RV5cA.html
Pozdrawiam

P.S.
... był już 126p z dieslem teraz z dwusuwem to może tak jakiś motor na paliwo lotnicze Jet-A1? Czy silnik z Wilgii (Avgas) wlazł by do tyłu.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 03 lut 2023, 0:29

Chodziło o pojemność żeby zasuwać bez prawka kat. B, były też wersje z ori silnikiem tylko z jednym cylindrem zaślepionym... takie coś na wzór dzisiejszych Microcar-ów
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: topcio » 03 lut 2023, 9:32

adamM20 pisze: 02 lut 2023, 22:10 ... maluch dwusuw, to bardzo ciekawe i oryginalne rozwiązanie pytanie tylko po co komu taki "dziwak": https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126a-1 ... RV5cA.html
Pozdrawiam

P.S.
... był już 126p z dieslem teraz z dwusuwem to może tak jakiś motor na paliwo lotnicze Jet-A1? Czy silnik z Wilgii (Avgas) wlazł by do tyłu.
To montowali Niemcy jako microcar .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 03 lut 2023, 10:52

Ale oni poje...i byli. No ale przecież to po pierwsze właśnie sprawa prawka, a drugie sprawy podatkowe.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: topcio » 03 lut 2023, 11:21

Nie tylko oni, podobno Włosi też mogą jeździć microcarami bez prawka, np jak zabiorą im za wódkę :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 03 lut 2023, 21:01

pietrek125 pisze: 03 lut 2023, 0:29 Chodziło o pojemność żeby zasuwać bez prawka kat. B, były też wersje z ori silnikiem tylko z jednym cylindrem zaślepionym... takie coś na wzór dzisiejszych Microcar-ów
... trochę już żyję ale takiego cuda nie widziałem, zakwalifikuje to do kategorii: "potrzeba siłą wynalazku". Tego też nigdy dotąd nie widziałem chyba, że milicję wstyd było pochwalić się nowymi, kryzysowymi zakupami: https://www.olx.pl/d/oferta/zaporozec-j ... SWj7g.html
Jako, że tytuł ogłoszenia jest dość oryginalny to jeszcze dla porównania to: https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-125p ... FfXAN.html
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 04 lut 2023, 1:05

Zaporożec w Milicji :?: tym to chyba nawet ZOMO-wcy nie chcieli jeździć... i to by tłumaczyło niski przebieg...
Co do 125p to rozbawił mnie tekst: Halogeny oryginalne WASEM... :lol: WESEM jak już, to raz, a dwa to WESEM to jest (była) prywaciarska (tekst z "epoki") podróba ZELMOT-u, więc na pewno owe halogeny nie były zamontowane w fabryce... z związku z tym historie jakoby był to egzemplarz eksportowy można włożyć między bajki...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 04 lut 2023, 12:38

Cały ten Fiat to jest z bajki.
A Zaporożec w Milicji?? - no w sumie wszystko możliwe.
U nas w Radomiu był 126p w Milicji - sam osobiście na Żeromskiego go widziałem w latach 90-tych.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: piterstilo » 04 lut 2023, 15:37

Ale o co chodzi? przecież Zaporożec to bardzo szybkie i genialne auto było :D Akurat do ciężkiej pracy w służbach. Sam widziałem w filmie produkcji radzieckiej dla młodzieży, gdzie takim Zaporożcem dzielni bohaterowie pozytywni, umknęli pogoni złym bohaterom (jacyś szpiedzy? bandyci?) w Mercedesie.
W kluczowym momencie wypuścili taką zasłonę dymną, że pogoń w Mercedesie wylądowała w rowie. :lol:
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”