Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Moderator: giekso
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ten Jelon to 620 czyli przejściówka tzn podwozie z serii 300 z kabiną z serii 400, za mną chodzą te pełnokrwiste Jelcz-o-Steyer-y czyli 422-424, 622-642 itp.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... same "grube ryby", ja indywidualnie zostanę przy 1142 lub tym: https://www.olx.pl/d/oferta/samochod-lu ... RJ2pT.htmlpietrek125 pisze: ↑07 sty 2023, 20:01 Ten Jelon to 620 czyli przejściówka tzn podwozie z serii 300 z kabiną z serii 400, za mną chodzą te pełnokrwiste Jelcz-o-Steyer-y czyli 422-424, 622-642 itp.
przy czym tego drugiego nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego to akurat
Serdecznie pozdrawiam
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Jeśli chodzi o Star-a to za młodu takie pomysły w stylu Star 266 pozbawiony przedniego napędu i przerobiony na ciągnik siodłowy, ... to były się nazywało C264
kabina generalnie duża z 266, ale przednia szyba i nadkola z cywilnego, tylne osie oczywiście na bliźniakach... najlepsze jest to że fabryka eksperymentowała z takim układem osi tylko że w skrzyniowej wersji...
kabina generalnie duża z 266, ale przednia szyba i nadkola z cywilnego, tylne osie oczywiście na bliźniakach... najlepsze jest to że fabryka eksperymentowała z takim układem osi tylko że w skrzyniowej wersji...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... piękny widok . Gdyby nie ten chroniczny brak pieniędzy to nasi zdolni i utalentowani technicy i inżynierowie z przysłowiowego niczego zrobiliby wiele fajnych i udanych konstrukcji, których ilość byłaby imponująca (wiele z nich opisanych zostało w opracowaniach Andrzeja Zielińskiego).pietrek125 pisze: ↑08 sty 2023, 8:12 Jeśli chodzi o Star-a to za młodu takie pomysły w stylu Star 266 pozbawiony przedniego napędu i przerobiony na ciągnik siodłowy, ... to były się nazywało C264
kabina generalnie duża z 266, ale przednia szyba i nadkola z cywilnego, tylne osie oczywiście na bliźniakach... najlepsze jest to że fabryka eksperymentowała z takim układem osi tylko że w skrzyniowej wersji...
20230108_081609.jpg
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Mam książkę Zielińskiego o motocyklach powojennych. W czasie kiedy szła produkcja SHLki M11 z 3-biegowym silnikiem a ludzie się jarali, że MZka ma 4 biegi w silniku 250 u nas pracowano nad prototypem silnika 175 z 5 biegami.
Było więcej takich anegdotek.
Było więcej takich anegdotek.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Adam opis pod tym pierwszym rysunkiem jest błędny... Star A83 miał napęd 6x4... i nie wszedł do produkcji bo delikatnie mówiąc nie spełnił pokładanych w nich nadziei... także naszym zdolnym i utalentowanym Inżynierom nie zawsze wychodziło nie tylko z powodu braku pieniędzy czy naciskom z "góry"...
Moim guru jeśli chodzi o Polskie konstrukcje Motoryzacyjne jest Aleksander Rummel, szkoda tylko że jego dzieło obejmuj okres tylko do 1980r
Moim guru jeśli chodzi o Polskie konstrukcje Motoryzacyjne jest Aleksander Rummel, szkoda tylko że jego dzieło obejmuj okres tylko do 1980r
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... niestety nie potrafię u siebie znaleźć tej publikacji ale oczywiście A. Rummel to był Gość
Ja również mam swoich motoryzacyjnych Guru takich ja Fryderyk Blumke i Stanisław Panczakiewicz, dlaczego oni, ano dlatego, że skonstruowali coś z niczego czyli coś o czym w Polsce wszyscy słyszeli i widzieli.
Pozdrawiam
Ja również mam swoich motoryzacyjnych Guru takich ja Fryderyk Blumke i Stanisław Panczakiewicz, dlaczego oni, ano dlatego, że skonstruowali coś z niczego czyli coś o czym w Polsce wszyscy słyszeli i widzieli.
Pozdrawiam
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Bo to jest bardzo rzadka "pozycja", książkę prawdopodobnie wstrzymała cenzura, po pojawiła się w księgarniach po obniżonej cenie dobre parę lat po roku wydania, gdzieś pod koniec lat 80tych, moją przywiózł mi Ojciec z delegacji z Wa-wy...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Dawno, a nawet jeszcze dawniej, przed nastaniem ery internetu, kupowałem takie książki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
No i jest dzieło A. Rummel-a
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
piterstilo pisze: ↑13 sty 2023, 20:21 Dawno, a nawet jeszcze dawniej, przed nastaniem ery internetu, kupowałem takie książki
... tak, ładna kolekcja i to z A. Rummel-em. Nie wiem czy jest w tym sens ale przebijam publikację A. Rummel-a "Dziejami Samochodu" Witolda Rychtera, WKŁ 1987 .pietrek125 pisze:No i jest dzieło A. Rummel-a
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ja też, ale jak widać takie cudo istniało naprawdę I istnieje nadal Konkurencyjna zabudowa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... ,to coś jeszcze jeździ?
Pozdrawiam
P.S.
... w tym tygodniu zrobię fotki stara 1142, który mógłbym "zdobyć", największy problem to żona .... ale do odważnych świat należy.
Pozdrawiam
P.S.
... w tym tygodniu zrobię fotki stara 1142, który mógłbym "zdobyć", największy problem to żona .... ale do odważnych świat należy.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Widzę chłopaki, że lubicie takie klimaty, a tu w centrum Legnicy takie coś pracuje.
Zdjęcie z dziś, mało dokładne bo podczas jazdy samochodem.
Zdjęcie z dziś, mało dokładne bo podczas jazdy samochodem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
.... tatra 148, ma co najmniej 40 lat, "uchowała się" tylko dlatego, że zabudowali na niej dźwig .
A to młodsza "siostra" właśnie wyprodukowana przez DeAgostini .
Pozdrawiam
A to młodsza "siostra" właśnie wyprodukowana przez DeAgostini .
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.