Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 08 lis 2023, 19:50

I bez brnięcia w rozwój S560, Polscy konstruktorzy stworzyli 4c90 który po wielu perypetiach w końcu napędzał Żuk-a i Lublina, a także prototypy silników V6 do napędu nowych serii produktów JZS, i to pomimo dwóch konkurencyjnych konstrukcji ani jednego nie udało się wprowadzić do produkcji, czy S359 który z powodzeniem napędzał całą gamę ciężarówek z Starachowic. i to wszystko dokładnie jest opisane w tej powyższej książce.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 08 lis 2023, 21:53

pietrek125 pisze: 08 lis 2023, 19:50 I bez brnięcia w rozwój S560, Polscy konstruktorzy stworzyli 4c90 który po wielu perypetiach w końcu napędzał Żuk-a i Lublina, a także prototypy silników V6 do napędu nowych serii produktów JZS, i to pomimo dwóch konkurencyjnych konstrukcji ani jednego nie udało się wprowadzić do produkcji, czy S359 który z powodzeniem napędzał całą gamę ciężarówek z Starachowic. i to wszystko dokładnie jest opisane w tej powyższej książce.
... tak na marginesie "szperałem" trochę w necie w poszukiwaniu zdjęć tego silnika (S560) ale póki co bez sukcesu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 08 lis 2023, 23:09

adamM20 pisze: 08 lis 2023, 21:53 ... tak na marginesie "szperałem" trochę w necie w poszukiwaniu zdjęć tego silnika (S560) ale póki co bez sukcesu.
Pozdrawiam
Bo już w latach 70tych nie występowały w naturze... jak jakiś Żubr był jeszcze na chodzie to już dawno miał Leyland-a pod maską...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 09 lis 2023, 22:04

pietrek125 pisze: 08 lis 2023, 23:09 Bo już w latach 70tych nie występowały w naturze... jak jakiś Żubr był jeszcze na chodzie to już dawno miał Leyland-a pod maską...
... na 99% widziałem go w 1989 albo 1990 jako stary silnik jelcza, miał przeciwciężary i "robił" za eksponat konstrukcyjny. Również na 99% dałbym sobie rękę obciąć, że przeciwciężary były skręcane śrubami ale Rummel to "wyprostował".
Pozdrawiam

P.S.
... Gdyby A. Rummel jeszcze żył to chętnie bym z nim trochę popolemizował, na stronie 121 i 122 jego opracowania bardzo gani autobusy H-01, H-25 i H-27 za dużą ich awaryjność. Generalnie ma rację ale wypadałoby chociaż w jednym zdaniu napisać, że pomysł samonośnego nadwozia autobusu nie był złym pomysłem a awaryjność pierwszej rodziny autobusów z Sanoka w dużej części była wynikiem notorycznego przeciążania autobusów a także fatalnym stanem dróg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 09 lis 2023, 22:58

Te autobusy wytrzymywały góra 5 lat... a to ze nadwozie samonośne nie nadawało się do PRL-owskich warunków zwłaszcza w odmianie miejskiej to najlepszym przykładem był zakup licencji na Berliet-a PR, z którym również bezlitośnie się rozprawia A. Rummel. Choć nie przeszkadza mi osobiście uwielbiać ten autobus ;)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 14 lis 2023, 22:22

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 14 lis 2023, 23:25

... nie wiem co lepsze, mnogość klasyków czy śnieg, który wtedy był normalnością a dziś to prawdziwy luksus. Tak mieć lorę i móc cofnąć się w czasie po czym powrócić do obecnych czasów z 50-cioma klasykami .... : buja w oblokach : , kopcący trabant, warszawa, 125p, moskwicz no i sanos z jelczem 080 :D . Mam jednak nieodparte wrażenie, że kręcący ten film "polował" na tramwaje, piękne klasyki były tylko ich tłem : beczy : .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 17 lis 2023, 15:14

Jakby tak można - to bym był milionerem obecnie.
Bo przecież w Polsce [pogłupieli i za PF126p wołają po kilkadziesiąt tysięcy.

Ale nie można, i jak obecnie mam na "kaszlaka" w dobrym stanie wydać kilkadziesiąt klocków - to jednak wolę kupić dobrego MB SL r129 (bo to jednak pewniejsza inwestycja).

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 24 lis 2023, 22:00

... to, że z Żuków najładniejszy jest A06 to wiadomo ale w przypadku wozów pożarniczych problem wyboru najlepszego jest nieco większy, który ?????
Aż mnie korci ażeby dwoma z nich pojeździć.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 25 lis 2023, 12:03

Dla mnie wybór jest prosty... Star 244, i JelczoSteyr ;)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 26 lis 2023, 22:29

pietrek125 pisze: 25 lis 2023, 12:03 Dla mnie wybór jest prosty... Star 244, i JelczoSteyr ;)
... prawie dobrze : ok2 : ale prawidłowa kolejność jak na fotce : ok2 : : ok2 : : ok2 : : ok2 : .
pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: pietrek125 » 04 gru 2023, 21:54

Ojoj.. 8-O
Zdjęcie WhatsApp 2023-12-04 o 21.48.40_b3ecfaa3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 05 gru 2023, 22:18

pietrek125 pisze: 04 gru 2023, 21:54 Ojoj.. 8-O
Zdjęcie WhatsApp 2023-12-04 o 21.48.40_b3ecfaa3.jpg
... dzisiaj "rzuciłem okiem" na ramę naszego stara 200, też wywrotka i szczerze mówiąc rama pancerną nie jest ale żeby się tak złamać 8-O :?: , Polak to jednak potrafi cuda zdziałać.
Tutaj coś co w życiu bym nie wymienił na nic innego a zwłaszcza na jakąś hondę: https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-132-gl ... VpLHU.html
Pozdrawiam

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: adamM20 » 06 gru 2023, 21:43

... tym razem Tatra, która przy naszym Starze blado wygląda choć co trzeba przyznać źle nie wyglądała.
pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Post autor: Marcin_D » 07 gru 2023, 16:28

Fajne - tylko z tego co pamiętam to pomimo "że blado wygląda" to i tak by la lepsza w "te klocki".

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”