Delta II - termostat, wymienić?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Wymieniłem opornik na nowy i pierwszy bieg powrócił
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Witam, mam delte 2 1.6 75km '95
Nie wiem czy tak powinno być, ale temp rośnie w miarę szybko, na trasie utrzymuje się ok 90 wiec ok,
ale gdy postoje chwile w korku lub stoje na parkingu temp rośnie do 110, i dopiero załącza się wentylator, pochodzi z 10s i się wyłącza, temp nie spada w dół tylko stoi na 110st.
1. Czy wszystko jest ok ?
2. Czy w mojej delcie powinny być 2 biegi wentylatora czy 1 ?
proszę o pomoc bo chce wyjąć termostat i nie wiem czy na darmo, także mam już zamówiony termo-włącznik wiatraka (ktory załącza wentylaror)
więc kolego gdzie ten opornik jest ?
Nie wiem czy tak powinno być, ale temp rośnie w miarę szybko, na trasie utrzymuje się ok 90 wiec ok,
ale gdy postoje chwile w korku lub stoje na parkingu temp rośnie do 110, i dopiero załącza się wentylator, pochodzi z 10s i się wyłącza, temp nie spada w dół tylko stoi na 110st.
1. Czy wszystko jest ok ?
2. Czy w mojej delcie powinny być 2 biegi wentylatora czy 1 ?
proszę o pomoc bo chce wyjąć termostat i nie wiem czy na darmo, także mam już zamówiony termo-włącznik wiatraka (ktory załącza wentylaror)
3. u mnie brakuje 1 biegu (a powinny chyba byc 2)Tomzik pisze:Wymieniłem opornik na nowy i pierwszy bieg powrócił
więc kolego gdzie ten opornik jest ?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Jeśli chodzi o temperaturę to u mnie jest taka sama sytuacja, ale chyba nie tak to powinno wyglądać. Po wymianie opornika temperatura minimalnie niższa jest, ale niestety nadal ponad 100 stopni. Przedtem było jak w mordę strzelił 110 zanim się wentylator włączył. A jak startował to prąd i nawet silnik przysiadał.
Chciałem wymienić termowłącznik na nowy, ale nie znalazłem nigdzie do niego kabli, więc może już coś mam kombinowane...
Jeśli zaś idzie o opornik to nowy kosztuje niecałe 60zł.
U mnie akurat znajduje się na dole chłodnicy, od strony silnika, bardziej po stronie pasażera. Idą do niego dwa kable, więc myślę, że poznasz. Jest wkręcany na dwie śruby i ma podstawę sześciokąta, ale nie regularnego a takiego prostokąta "z garbami".
Chciałem wymienić termowłącznik na nowy, ale nie znalazłem nigdzie do niego kabli, więc może już coś mam kombinowane...
Jeśli zaś idzie o opornik to nowy kosztuje niecałe 60zł.
U mnie akurat znajduje się na dole chłodnicy, od strony silnika, bardziej po stronie pasażera. Idą do niego dwa kable, więc myślę, że poznasz. Jest wkręcany na dwie śruby i ma podstawę sześciokąta, ale nie regularnego a takiego prostokąta "z garbami".
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II - termostat, wymienić?
postaram się go wykręcić i sprawdzić czy działa omomierzem,Tomzik pisze:Jeśli chodzi o temperaturę to u mnie jest taka sama sytuacja, ale chyba nie tak to powinno wyglądać. Po wymianie opornika temperatura minimalnie niższa jest, ale niestety nadal ponad 100 stopni. Przedtem było jak w mordę strzelił 110 zanim się wentylator włączył. A jak startował to prąd i nawet silnik przysiadał.
Chciałem wymienić termowłącznik na nowy, ale nie znalazłem nigdzie do niego kabli, więc może już coś mam kombinowane...
Jeśli zaś idzie o opornik to nowy kosztuje niecałe 60zł.
U mnie akurat znajduje się na dole chłodnicy, od strony silnika, bardziej po stronie pasażera. Idą do niego dwa kable, więc myślę, że poznasz. Jest wkręcany na dwie śruby i ma podstawę sześciokąta, ale nie regularnego a takiego prostokąta "z garbami".
na allegro cos takiego znalazłem
na 100% wróci pierwszy bieg po wymianie ?
czyli termowłącznik mam sprawny jest ok, jak wentylator włącza się przy 110 ?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Tak, to jest opornik.
Nie daję gwarancji, że 1. bieg wróci, u mnie wrócił.
A termowłącznik teoretycznie powinien włączać wentylator przy bodaj 92 stopniach, a na pewno nie dopiero przy 110. Coś masz raczej nie w porządku, podobnie jak ja, ale niestety nie wiem co
Nie daję gwarancji, że 1. bieg wróci, u mnie wrócił.
A termowłącznik teoretycznie powinien włączać wentylator przy bodaj 92 stopniach, a na pewno nie dopiero przy 110. Coś masz raczej nie w porządku, podobnie jak ja, ale niestety nie wiem co
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Odp: Delta II - termostat, wymienić?
U mnie jest inny silnik, ale objawy były dokładnie takie same. Wymiana termowłącznika rozwiązała problem.
viva la macchina!
viva la macchina!
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Jest to dla mnie od dłuższego czasu główny podejrzany i nawet już kupiłem odpowiedni, ale mój mechanik twierdzi, że nie znalazł nigdzie kabli do jego podłączenia i oddałem termowłącznik do sklepu...
Chyba muszę zrobić drugie podejście
Chyba muszę zrobić drugie podejście
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta II - termostat, wymienić?
to mam do was pytanie gdzie może się znajdować ten opornik, bo sprawdziłem i mam termowłączik 3 pinowy, ale nie mogę znaleźć tego rezystora, od góry nie znalazłem żadnych kabli od strony pasażera przy chłodnicy
dodaje zdjęcie, bo nie wiem do czego służy podłączenie na wiatraku na środku ?
EDIT: chyba znalazłem opornik koło termowłącznika to nie moge zdjęcie
zgadza się ? moje pytanie brzmi jak nie jest podłączony w ogóle, to do jakiej wiązki powinien być podłączony ? skąd ta wiązka wychodzi ?
dodaje zdjęcie, bo nie wiem do czego służy podłączenie na wiatraku na środku ?
EDIT: chyba znalazłem opornik koło termowłącznika to nie moge zdjęcie
zgadza się ? moje pytanie brzmi jak nie jest podłączony w ogóle, to do jakiej wiązki powinien być podłączony ? skąd ta wiązka wychodzi ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26
Re: Delta II - termostat, wymienić?
witam
mam lancię Deltę II 1.6 8v
temperatura mojego silnika przy normalnej jeździe to 70, gdy stanę w korku lub jadę przez osiedle to wzrasta,
ale ujadę moment i znowu 70
termostat wymieniłem i jest tak samo
co może być przyczyną, czy ten typ tak ma?
mam lancię Deltę II 1.6 8v
temperatura mojego silnika przy normalnej jeździe to 70, gdy stanę w korku lub jadę przez osiedle to wzrasta,
ale ujadę moment i znowu 70
termostat wymieniłem i jest tak samo
co może być przyczyną, czy ten typ tak ma?
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2066
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Nie, ten typ tak nie ma. Jaki wkład termostatu wsadziłeś? Może ci też nie siadł w obudowie i puszcza bokiem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Zamontowałem cały termostat nowy Magneti m,
Stary sprawdziłem był ok.
Stary sprawdziłem był ok.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Oba węże z termostatu grzeją się jednakowo, jakby był non stop otwarty
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2066
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - termostat, wymienić?
A zapewne tak jest skoro temperatura tak leci Opcji może być kilka, wadliwy termostat, źle dobrany wkład, źle zmontowany wkład (mało to prawdopodobne no ale... różnie bywa), coś wpadło pod talerz termostatu i zablokowało go, uszkodzona obudowa termostatu.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26
Re: Delta II - termostat, wymienić?
Sprawdzę dokładniej ten stary oryginalny, bo
Usterka musi być w nim.
Ale mam do ciebie jedno pytanko na szybko(temat szeroki będzie w innym temacie) w którym miejscu jest kontrolka ABS. Od oleju na lewo czy na prawo, bo do lewej strony nie mogę się dobrać.?
Usterka musi być w nim.
Ale mam do ciebie jedno pytanko na szybko(temat szeroki będzie w innym temacie) w którym miejscu jest kontrolka ABS. Od oleju na lewo czy na prawo, bo do lewej strony nie mogę się dobrać.?