Strona 1 z 4

O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 10 wrz 2010, 13:26
autor: Nat
Pewnie wielu z Was lubi te pojazdy, a tematu o nich na razie brak.
Zacznijmy z grubej rury - od Ferrari wyjątkowo nietypowego.
Oczywiście koncept, niestety.

Ferrari Modulo by Pininfarina:
Modulo front2.jpg
Modulo front.jpg
Modulo tył.jpg
Modulo przód bok.jpg
Modulo bok przód.jpg
Modulo bok tył.jpg
Modulo bok + inne Ferrarki Pinina.jpg
Modulo 2 ferrarki.jpg
Modulo - detal nadwozia przód.jpg
Modulo - detal nadwozia.jpg
Modulo - jakieś węże.jpg

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 10 wrz 2010, 18:40
autor: krzysztof57
Jezeli mozna sie Jarku podpiac pod temat. Znaleziona w sieci prezentacja zdjec tego ponadczasowego, już 40-letniego pojazdu!


Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 13 wrz 2010, 14:56
autor: Nat
Dziś Maserati Birdcage (czyli klatka dla ptaszka :) ).
Najsampierw protoplasta - przepiękny Maserati Birdcage sprzed półwiecza
==>Artykuł plus galeria<==

A następnie właściwy Birdcage...

Projekt z roku 2005.
Materiał, z którego został zbudowany: włókno węglowe, aluminium i Nomex.
Silnik V12, 5998 cm3. Ponad 700 KM.
Waga: ok 1500 kg.
Napęd tylny, z tył posadowiona skrzynia biegów (6 biegów, sekwencja).
M birdcage przód.jpg
M birdcage przód swiatła.jpg
M birdcage bok.jpg
M birdcage tył.jpg
M birdcage tył bok.jpg
M birdcage rozwarte.jpg
M birdcage otwarte.jpg
M birdcage konsola.jpg
M birdcage interior.jpg
M birdcage góra.jpg

P.S. Jak najbardziej zachęcam do podpinania się pod temat. :D

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 13 wrz 2010, 20:41
autor: Mariusz91
Czasami to się jednak ciesze ze nie wpuszczają takich aut do produkcji ;)

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 15 wrz 2010, 9:28
autor: Gros
Nat pisze:Dziś Maserati Birdcage (czyli klatka dla ptaszka :) ).
Najsampierw protoplasta - przepiękny Maserati Birdcage sprzed półwiecza
==>Artykuł plus galeria<==

A następnie właściwy Birdcage...

Projekt z roku 2005.
Materiał, z którego został zbudowany: włókno węglowe, aluminium i Nomex.
Silnik V12, 5998 cm3. Ponad 700 KM.
Waga: ok 1500 kg.
Napęd tylny, z tył posadowiona skrzynia biegów (6 biegów, sekwencja).

P.S. Jak najbardziej zachęcam do podpinania się pod temat. :D
ciekawa stylizacja ale mało realna może za kilka latek -A co do Ferrari to auto z klasa i tworzone przez pasjonata fanatyka sportu samochodowego to styl

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 17 wrz 2010, 10:45
autor: Nat
Wracamy do nietypowych konstrukcji Ferrari, choć ten pojazd nie jest ani young~, ani tym bardziej oldtimerem (ale nie ma sensu zakładać nowego tematu, a pokazać warto).
Ladies & Gentlemen
Ferrari V4 superbike.
- Silnik na bazie V12 z Ferrari Enzo.
- kształt wydechu oraz manetki itp (hand controls) przeszczepione z myśliwca F16, przyciski na kierownicy łudząco podobne do tych znanych z kierownicy F1
- pogodoodporny ekran dotykowy sterujący funkcjami motocykla, wysokiem klasy Hi-Fi.

No i niesamowity design (by Amir Glinik, Żyd prawdopodobnie z okolic Rzeszowa, dziś obywatel Izraela).
Dostępne kolory - rosso i gialo.
V4 superbike.jpg
V4 superbike 2.jpg
V4 superbike 3.jpg
V4 superbike silnik.jpg
V4 superbike silnik2.jpg
Motocykl_Ferrari.jpg
V4 superbike naked.jpg
V4 superbike z góry.jpg
ferrari_v4 przód.jpg
ferrari_v4_motocykl.jpg

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 27 wrz 2010, 11:28
autor: Nat
Ktoś ostatnio obawiał się kierownicy o jednym punkcie zaczepienia.
Co powiecie na takie cudo :)

Obrazek

Jest to kierownica konceptu Maserati o nazwie Boomerang z roku 1971...

Obrazek

Wielce podobnego do Lancii Stratos Zero...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Więcej informacji o Maserati Boomerang znajdziesz np. tutaj: :link:

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 07 paź 2010, 15:33
autor: Nat
Trochę inne auta Lamborghini...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Lambo Chetah (gepard)
Terenówka zbudowana na zlecenie firmy amerykańskiej (Mobility Technology International), która złapała zlecenie od US Army. I pomyśleć, że niewiele brakowało i zamiast w Humvee, Polacy w Afganistanie i Iraku mogliby jeździć Lamborghini... Jednakże MTI nie dogadało się z Lambo i projekt nie został ukończony. A dokładniej - został zastopowany po pewnym skandalu. Otóż MTI dokładnie zdefiniowało produkt, a lambo go stworzyło wg instrukcji. Okazało się, że powstała kopia znanego już skądinąd auta FMC XR 311.
Obrazek
Obrazek
Oczywiście, jak to w Ameryce, genewska prezentacja Lamborghini Cheetah w roku 1977 spowodowała spór sądowy i projekt upadł.
Projektowany w USA, Cheetah miał niestety amerykański, dość słaby jak na tę pojemność silnik o poj. 5,9 litra i mocy... 183 KM (z Chryslera), jak to w Ameryce miał też... automatyczną skrzynię biegów (3 biegi) i oczywiście napęd 4X4. Silnik, jak w supersamochodach, był z tyłu, co powodowało, że auto było mocno niestabilne w warunkach drogowych.
Nadwozie było stworzone ze... szklanej włókniny.
Mimo to auto było za ciężkie, jak na silnik który miało. Być może tez dlatego, że miało ochronę chłodnicy za pomocą podczerwieni (nie pytajcie, co to), oraz mogło jeździć z silnikiem całkowicie zanurzonym w wodzie.

Finalnie, US Army nie wybrało Lambo (Amerykanie do dziś są bardzo wsobni, więc nie miało szans, mimo produkcji w USA w Sant' Agata), a dodatkowo, podczas testów na pustyni w Arizonie, Amerykanie auto rozbili i nigdy go nie oddali.

Cena Chetaha: 25 000 ówczesnych dolarów.

Ciekawostki:
Koszty, które poniosło Lambo w związku z Cheetachem były tak duże, że fabryka w Sant' Agata zbankrutowała. Co jest złą informacją dla... BMW. Piękny (projekt Giugiaro, tego od m.in. Lancii Delty i Poloneza) model BMW M1 miał być (a nie mógł) produkowany własnie Sant' Agata, co spowodowało jego komercyjną klęskę.

Auto dobrze jeździło... przede wszystkim na pustyni. Nic dziwnego, ze folder wyprodukowano również po arabsku. Do żadnej sprzedaży (choćby z przyczyny wyprodukowania tylko jednego egzemplarza) nie doszło.

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 11 paź 2010, 15:23
autor: Nat
Pora na Ferrari...
Ladies & Gentlemen, oto Ferrari P6 concept wykonany przez Pinin Farinę.
F P6 Pinin front.jpg
F P6 Pinin front 2.jpg
F P6 Pinin front L side.jpg
F P6 Pinin L side.jpg
F P6 Pinin rear.jpg
F P6 Pinin rear L side.jpg
F P6 Pinin rear R side BW.jpg
F P6 Pinin detail.jpg
F P6 Pinin przed domem.jpg
F P6 Pinin sea side.jpg

Po raz pierwszy zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Turynie w 1968 roku.
Zaledwie trzylitrowy silnik to oczywiście widlasta dwunastocylindrówka o kącie rozwarcia 60° . Osiągała moc 500 KM (według niektórych źródeł 400 KM) przy 9200 obr/min
Auto nigdy nie wyszło poza concept, ale stanowiło bazę do budowy, 3 lata później, Ferrari 365 BB...

Obrazek
Ferrari 365 Berlinetta Boxer.

... które z tyłu, jako żywo, przypomina Lancie Betę Monte Carlo/Scorpion...
Obrazek

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 19 paź 2010, 10:43
autor: Nat
Lamborghini Raptor - concept z 1996 roku
Silnik: dwunastocylindrowy, widlasty o kącie pochylenia cylindrów 60?, pojemości 5707 cm3 i mocy 492KM @ 7000 obr/min (po dołożeniu sprężarki - 620 KM)
Usytuowanie silnika: Centralnie, wzdłużnie
Masa: 1350 kg
DłxSzerxWys (cm): 438 x 202 x 110
Rama: Rurowa wykonana ze stali i karbonu
Konstrukcja nadwozia: Panele z włókien węglowych
Rozmiar opon przód / tył: 245/35 ZR 20 / 335/30 ZR 18
Rozmiar felg przód / tył: 18 cali / 18 cali
Design: Zagato i Alain Wicki
Lambo raptor.jpg
Lambo Raptor Zagato tył.jpg
lamborghini_raptor.jpg
raptor drajwer.jpg
raptor otwiera się.jpg
raptor otwarty.jpg
raptor z Pebble beach.jpg
pebble raptor1.jpg
pebble raptor2.jpg
pebble raptor3.jpg
pebble raptor4.jpg
pebble raptor5.jpg

Auto zbudowane na bazie Diablo VT (widać ;) )
Prace nad nim trwały rekordowo krótko - 4 miesiące! Czy to dlatego... zapomnieli o drzwiach, a by wysiąść trzeba "rozpiąć" całe nadwozie? :lol:
Miało to też zalety - dach można było zdjąć przerabiając pojazd na roadster. Szczególnie, że był lekki - jak i całe nadwozie, wykonane z włókien węglowych.

Nazwa nie na darmo przywodzi na myśl samolot F22 (Raptor) - kokpit auta przypominał wnętrze myśliwca.
Obrazek

Finalnie lamborghini nie zdecydowało się na produkcję pojazdu, a jedyny egzemplarz Raptora został sprzedany za około 220 000 dolarów kolekcjonerowi z USA.

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 26 paź 2010, 14:58
autor: Nat
Hihi: Renault AvanTime wymięka!

Lamborghini Genesis - sportowy minivan by Lamborghini:

Przedstawiony oczywiście Turynie, w roku 1988. Silnik V12 gaźnikowy 455KM @7000 obr/min. 501 Nm przy 5200 obr./min z Countacha posadowiony był, nieomal jak w Jelczu Ogórku, pomiędzy/nad przednimi fotelami...
Napędzał tylne koła za pośrednictwem zaledwie trójbiegowej skrzyni automatycznej od Chryslera...
Z tyłu było miejsce dla trzech osób, ale nie w rzędzie, lecz w kształcie strzały, fotele były obracane...
Główny projektantem był Marc Deschamps, główny dizajner Centro Stile Bertone.
Wymiary: wysokości: 2650mm długość tylko: 4475 mm, szerokość aż 2000 mm.
Jak były otwierane drzwi przednie - widać "gullwing", tylne były przesuwane.
Auto ważyło 1800 kg.
Niestety powstał tylko jeden, prototypowy egzemplarz.
Galeria:
88bertone_lamborghini_genesis_3.jpg
88bertone_lamborghini_genesis_7.jpg
1988_Bertone_Lamborghini_Genesis_Turin88.jpg
genesis5.jpg
genesisi.jpg
od tył w środku.jpg
genesis3.jpg

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 26 paź 2010, 15:18
autor: Gros
ciekawe aoto szkoda że teraz vany to padaczki klepane na jedno kopyto

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 05 kwie 2011, 12:41
autor: Nat
My mieliśmy Wałęsę, a w tym samym czasie, w dalekiej Italii...

Lamborghini Athon z 1980.
Athon to imię egipskiego boga piasku. auto zaprojektowane przez Bertone. Athon był napędzany przez trzylitrowy gaźnikowy silnik V8 16V o mocy 260 KM przy 7500 obr./min i momencie 273 Nm przy 5750 obr./min. RWD. masa auta to zaledwie 1350 kg, stąd stosunek masy do mocy to tylko 5,2 kg / KM. Firma Lamborghini podówczas właśnie bankrutowała, więc wielkość produkcji wyniosła: 1 sztuka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 05 kwie 2011, 15:04
autor: skyblu
Athon- sadziełm , że XM był jedyny, a tu proszę :D

Re: O Ferrari, Lamborghini i Maserati

: 07 kwie 2011, 10:59
autor: Nat
Skyblu, był taki trend w latach 80 (i końcówce 70) u Włochów z ksztaltem klina. Też okrutnie mi się podoba. Porównaj mój temat np. o Stratos Zero.

Galeria z muzeum Lamborghini w Santha Agata :link:
Obrazek