"Powrót" Lancii Stratos.

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: broker » 29 sie 2011, 19:52

KTM X-Bow Stratosferica w hołdzie dla Lancii Stratos [wideo]

:link:


Obrazek


Obrazek
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Stratos stara i nowa

Post autor: Claromonte » 17 paź 2011, 16:28

:link:

nowa mogłaby być ładniejsza , jak na Lancię

Awatar użytkownika
Barton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 319
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
Imię: Bartek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zatrzęsienie Stratosów :)

Post autor: Barton » 18 paź 2011, 11:59

Autokult
Ciekawe ile tych Stratosów to są oryginalne modele, a ile to repliki.
Jedno jest pewne wszystkie wyglądają i brzmią świetnie :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Zatrzęsienie Stratosów :)

Post autor: Nat » 18 paź 2011, 12:17

Drogowych stratosów (stradale) powstało czterysta dziewięćdziesiąt parę.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: FXX » 24 paź 2011, 20:56

A nie dokładnie 500? Wydaje mi się, że właśnie tyle potrzeba było aby uzyskać homologację.
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: grzole » 24 paź 2011, 23:11

Kilka poszło na crash testy, część karoserii zostało tylko ricambi originale (buda jako część zapasowa - nie tylko polska przypadłość minionych lat).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: solarzmr » 25 paź 2011, 0:07

FXX pisze:A nie dokładnie 500? Wydaje mi się, że właśnie tyle potrzeba było aby uzyskać homologację.
Oczywiście nie wszystkie trafiły do sprzedaży...
Dokładnie 500 ich nie było. Najbardziej prawdopodobną liczba jest 491 lub 492 sztuki. Kiedyś Bertone podało że wyprodukowano ich 1500. A tak naprawdę liczba nie jest znana na 100% ze względu na braki w papierach, oraz luźne podejście do numeracji podwozi, często te z większymi numerami były wyprodukowane wcześniej od tych z mniejszymi, a dodatkowo były braki w numeracji. Jeśli chodzi o homologację to z tego co pamiętam Włosi żeby ją uzyskać zastosowali sprytny manewr i pokazali komisji część wyprodukowanych samochodów na parkingu, a następnie przeprowadzili te same samochody na inny parking i pokazali jako resztę produkcji, nie jestem tylko na 100% pewien czy dotyczyło to Stratosa czy którejś z późniejszych Lancii 037 lub Delty S4. Musiałbym poszperać w materiałach, gdzieś to miałem.

Jeśli chodzi o sprzedaż wyprodukowanych Stratosów to mieli z tym problem i część z tych samochodów stała w salonach po kilka lat jako maskotki. Zresztą granatowy Stratos, jedyny w Polsce, z tego co pamiętam też był takim leżakiem magazynowym, a potem trafił do kolekcji pana który się nazywa Christian Hrabalek i jest posiadaczem największej kolekcji Stratosów na świecie (chyba 11 sztuk), a następnie do Polski.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: Nat » 25 paź 2011, 10:52

Też słyszałem, że Włosi zachachmęcili na 8-9 sztuk, stąd mniejsza faktyczna produkcja.
Generalnie większość źródeł podaje liczbę 492, ale jak było naprawdę, to pewnie jeden Agnelli, ai to nie jest pewne, znając włoską organizację oraz to, że podówczas Lancia była świeżutkim nabytkiem FIATa.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

michalkorczak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: michalkorczak » 26 paź 2011, 1:38

Hejka - Jestem tu nowy ale mam szalony pomysł i marzenie żeby połączyć Poldka z silnikiem 3,0 z skrzynią i napędem od Włocha. Czyli tanio, nowocześnie oraz oryginalnie - z tyłu. To tylko połącznie do kupy - jak to zrobić?
Sprawdzałem wszędzie - w muzeum, FSO i allegro... Potrzebuje planu przekrojów Poldka by zaprojektować przejście...
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, 8:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: Nat » 26 paź 2011, 15:24

Wszystko się da, tylko pytanie o koszt i sens.
Polecam na forum (i w necie) artykuły o stratopolonezie oraz sprawozdanie z ostatniego zlotu LKP.
Na torze spotkaliśmy tam poloneza z silnikiem 2,0 turbo Lancii, rozkręconego do jakichś niebotycznych setek koni mechanicznych.

Obrazek
Obrazek

Ale nowego Stratosa (zgodnie z tytułem wątku) z tego nie zrobisz.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

michalkorczak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: michalkorczak » 27 paź 2011, 23:45

Bardzo dziękuję za odpowiedź!

To super połączenie. Ja mam jednak wątpliwości o montaż tej 2,0 turbo. Otóż prosta wymiana silnika na większy i silniejszy wymaga znacznych dodatkowych kosztów. Montaż z przodu wymaga wzmocnień całej konstrukcji wzdłuż auta oraz nowego przeniesienia napędu. Konstukcja poltka jest za słaba.
Jednak montaż z tyłu jak w Stratku jest doskonałe. Nie wymaga specjalnego napędu (właśnie weźmiemy cały silnik zawieszenie, skrzynię oraz napęd z takiej lancii czy alfy przednionapędowej). Wystarczy tylko wykonać przejściówkę z punktów wspornych układu napędowego z punktami przeniesienia ciężaru alfy.

Dlatego upieram się przy koncepcji stratka i uważam, że koszt będzie niższy niż przedstawionej lancii 2,0t. Przykładowe koszty:

1.Polonez - 2500 PLN (plus naprawy podstawowe i kosmetyka) 3500 PLN*
2. komplet napędu - 3000 - 4000 PLN
3. Koszt przejścia oraz montaż itd itd - 4000 PLN?

Wydaje się, że za 20 patyków można mieć małe Ferrari z Peerelu :)

Co ty na to? Co uważasz?

Będę dalej pytał tych konstruktorów (skąd mają na to kasę :) ) co mam dalej robić.

* - http://allegro.pl/polonez-1989r-1-6-mod ... 20493.html
** - http://allegro.pl/alfa-romeo-164-silnik ... 79128.html

Awatar użytkownika
wojtekwrc
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 16 paź 2011, 19:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Wieruszów

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: wojtekwrc » 28 paź 2011, 8:33

Powiem wam tyle.... Jeździłem tym Polonezem z silnikiem Lancii.... Właściwie to kolegi jest.. W pewnym momencie osiągał moc około 400KM...... Oprócz tego Poloneza ma jeszcze Mirafiori z takim silnikiem podkręconym do 300KM...Lecz wg. mnie ta moc jest niewykorzystana ponieważ Polonez ma lekki tył i gubi przyczepność...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 9:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nazwy własne, w szczególności na forum motoryzacyjnym, piszemy z wielkich liter :)

michalkorczak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: michalkorczak » 31 paź 2011, 10:20

Hej! Czy ktoś może mi doradzić jak zaprojektować przejściówkę tylnego zawieszenia i napędu?

Pozdrawiam,
Mike

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: Nat » 31 paź 2011, 13:56

wojtekwrc pisze:Powiem wam tyle.... Jeździłem tym Polonezem z silnikiem Lancii.... Właściwie to kolegi jest.. W pewnym momencie osiągał moc około 400KM...... Oprócz tego Poloneza ma jeszcze Mirafiori z takim silnikiem podkręconym do 300KM...Lecz wg. mnie ta moc jest niewykorzystana ponieważ Polonez ma lekki tył i gubi przyczepność...
Mieliśmy okazję podziwiać go w akcji, na torze.
I podziwiać jego spore kłopoty z trakcją.
Sensowne "prlowskie auto z wielusetkonna duszą" to chyba tylko auto zachodnie z JEDYNIE karoserią prlowskiego wyrobu samochodowego.
Udany (podobno) przykład poniżej:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

michalkorczak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2011, 1:27
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: "Powrót" Lancii Stratos.

Post autor: michalkorczak » 31 paź 2011, 20:43

Przepraszam ale to chyba żart.
Bez względu jak słabą trakcję ma każda odmiana Poloneza - Polonez Stratos to wyjątek!
Jest wspaniały, ma miejsce w muzeum techniki i nie wygląda jak porsze z doklejonymi częściami obudowy.
Polonez-Stratos to 50-50 PRL - Ferrari!
I chwała mu za to!
:P
Więc jak ktoś ma pomysł jak to zrobić to bardzo proszę: michalkorczak@o2.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”