Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: blejku » 28 cze 2010, 13:53

Witam i prosze o porade
Historia jest taka ze na poczatku nie bylo silnika krokowego tylko obejscie powietrza biegu jalowego regulowane bylo recznie zaworkiem.sprawowalo sie to tak sobie bo zimny silnik albo przygasal, albo po nagrzaniu mial za wysokie obroty.
Pozniej byl silnik krokowy od Opla Omegi i bylo juz prawie dobrze na gazie jak i benzynie,chociaz na gazie obroty jalowe byly ciut za wysokie a silnik przygasal czasem zaraz po odpaleniu.
Teraz wymienilem silnik krokowy na orginalny VAE i na benzynie jest idealnie natomiast po przelaczeniu na gaz obroty bardzo wolno spadaja..praktycznie stoja na 2.5 tys i powoli spadaja do 900.. : cenzura : po odpieciu vae jest ok..wiec czemu on tak przytrzymuje...przeciez przy zamknieciu przepustnicy pojawia sie hamowanie silnikiem i nie bierze info z LAMBDY wiec nawet jesli mieszanka bylaby za bogata gazowa powinno zejsc..
Silnik opla mial inna charakterystyke tych calych przeslon w srodku..

Pokombinuje ze skladem mieszanki gazu..a jak nie..to dodam wylacznik krokowego przy pracy z LPG...chociaz wolalbym tego uniknac.

Prosilbym o rade

instalacja BLOS bez krokowego, reduktor 140hp cometa ogolnie nie ma problemow z ta instalacja

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: KGB » 28 cze 2010, 19:27

co ty kolego tworzysz ?
napisz konkretnie co jak masz podlaczone ,bo te teorie o hamowaniu silnikiem na blosie zbijaja z tropu ,

prawdopodobnie masz na blosie za bogata mieszanke i dlatego jest problem ze schodzeniem z obrotow

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: blejku » 28 cze 2010, 19:49

Po kolei..filtr powietrza, (zeby bylo dokladnie) wyprowadzenie odmy....blos...przepustnica.za blosem..a przed przepustnica odejscie powietrza na silnik krokowy wchodzace dalej w przepustnice w przewidziane na to miejsce..
Reduktor rozkrecony dosc mocno ale wskazania z sondy labda pokazuja poprawna mieszanke na jalowych jak i przy 3tys obr
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: KGB » 28 cze 2010, 20:36

to widac ,ze krokowiec nie nadaza z zejsciem z obrotow - tylko pytanie ,kto go prosil o otwarcie podczas jazdy ,
mozesz przelozyc chwyt powietrza za blosem ,ale wtedy bedzie problem z gasnieciem silnika ,mozesz zubozyc mieszanke na blosie dla wolnych obrotow ,ale to nie pomoze wiele - troche szybciej powinien schodzic z tych 2.5krpm ,
jezeli masz czujnik VSS przy tym wtrysku to mozesz go odpiac i to powinno pomóc - ale nie wiadomo czy go masz,

mozesz tez sposobem partyznanckim przy pomocy tego zaworka do regulacji ustalic limit przeplywu ,ktory pozwoli na zimnym silniku podniecs obroty wystarczajaco do pracy ,ale nie za duzo ,
wtedy zjawisko zchodzenia z obrotow na gazie powinno znacznie przyspieszyc

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: blejku » 28 cze 2010, 22:05

nie ma w tym ukladzie czujnika vss. tzn jest ale dla klimatyzacji :-D
zaworek zostal zlikwidowany kiedy zostal zalozony silnik krokowy ale ograniczajac mozliwa dawke powietrza dla krokowego pozbawie sie ssania a przynajmniej zaburze jego dzialanie w sklarnie niskich temperaturach to raz..a dwa ten uklad tak ma ze moze podniesc obroty nawet do 3 tys i koryguje tez ilosc powietrza przy małym wcisnieciu pedalu gazu-otwarciu przepustnicy .koryguje sobie ten typ tak ma..
odnosnie hamowania silnikiem..to nie jest bez logiki bo:
przykladowo silnik ma 3 tys obr i przy zamknieciu przepustnicy przechodzi w tryb hamowania...nie bierze pod uwage wskazan z lambdy wiec nie wie jaka ma mieszanke i nawet go tyo nie interesuje bo wylaczaja sie wtryski...
wiec na gazie powinien zejsc tez szybko z obrotow...chyba ze pozostawia duzo powietrza z VAE...tego nie sprawdzilem jeszcze.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: KGB » 28 cze 2010, 22:26

co do typu to wiem ,ze tak ma ,bo walczylem z tym w 2.0 20v - oszalal po wymianie silnika i trzymal 3krpm

a co do hamowania silnikiem to wlasnie o wtryski sie rozchodzi - one sie wylaczaja i silnik zejdzie z obrotow ,
ale nie wiadomo co sie dzieje z krokowcem ,a wyglada na to ze jest otwarty ,a jak jest otwarty to zasysa mieszanke z blosa ,

w sumie czeka mnie pewnie ta sama walka ,bo na razie mam seryjnie podlaczona odme ,wiec pewnie troche dmucha do krokowca ,ale jak ja przeniose to moze byc nieciekawie ,
akurat u mnie w Kappie obroty opadaja troche ospale, ale zarowno na benzynie i na gazie ,wiec tak pewnie ma byc ,
zobacze jak bedzie na gazie po odpieciu odmy

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: blejku » 28 cze 2010, 22:58

hm...no troche ospale na beznynie ale dwufazowo...szybko do 1.2 tys i pozniej wyrownoje do 900.
no moze i tak ze jest otwarty...podlacze pod kompa jak bedzie czas i zobacze... a jak nic nie wymysle to podlacze sie pod sterownik gazu tak zeby wylaczal krokowy przy pracy na gazie a ustale jakos jalowe gazu obejsciowym na przepustnicy...
cholera..jak nie urok to... : cenzura :
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: KGB » 28 cze 2010, 23:44

jak chcesz sterownikiem gazu odlaczac krokowy ? uzyjesz przekaznika wbudowanego emulatora ,czy jakis inny patent ?
po odlaczeniu zasilania krokowy nie zajmie pozycji zamknietej - no chyba ze nie masz krokowego ,tylko elektrozawor sterowany PWM lub wartoscia pradu

moze prosciej byloby rozwidlic chwyt powietrza na czesc chwytajaca mieszanke z blosa i czesc chwytajaca czyste powietrze ,
w ten sposob na benzynie ssanie dzialaloby normalnie ,a na gazie mieszanka by sie zubazala i pomagaloby to przy zejsciu z obrotow ,
niedogodnosc slabego ssanie na gazie zima nie bylaby tak dokuczliwa ,jezeli rozgrzewasz auto na benzynie ,
oczywiscie rozwiazanie nie byloby idealne ,ale zawsze to prosty sposob

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: blejku » 29 cze 2010, 10:31

Krokowe w tych silnikach są PWM wlasnie i zajmuja pozycje zamknieta po odlaczeniu zasilania.
Wystarczy wiec przekaznik.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: KGB » 29 cze 2010, 12:16

to w takim przypadku prosta sprawa - nawet zwykly przekaznik zalaczny od elektrozaworu gazu

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v 139Km BLOS problem z jalowymi obrotami

Post autor: blejku » 30 cze 2010, 0:05

Trzeba bedzie pokombinowac...dzieki za zainteresowanie tematem

Jeszcze jedna sprawa ktora zauwazylem..
pisales ze obroty schodza niechetnie...czy podlaczales ecu pod kompa diag? dlaczego pytam...mialem niby orginalna przepustnice..zamalowane srubki itd...nie bylo dobrego hamowania silnikiem ale kiedys zaczalem sie tym interesowac no i niestety wnioski sa takie ze kat dla zamknietej przepustnicy musi byc w okolicach od 0 do chyba 3-4 st nie pamietam,moge sprawdzic...wiadomo ze z tolerancja..zeby nie bylo -1 . bylo okolo 13 i jest to za duzo...komputer 4q6. dopiero po zmiejszeniu pojawilo sie CUTOFF w euroscan przy puszczeniu gazu i prawidlowe hamowanie silnikiem.. nie wiem czemu wartosci podawane tutaj przez kolegow sa tak duze w ok 13 st...tez mialem tak fabrycznie...a komputer wariowal
Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”