Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 19 lut 2014, 9:46

Wężyki wymienione
jednak sztanga od turbo chodzi tak samo schodkowo przez zawór jak i z jego pominięciem?
Tzn. nie jest to płynny ruch tylko wychodzi takimi skokami jak podpinam wężyk i go odłączam niezależnie czy przez zawór czy bezpośrednio.
pozdr
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 9:57 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Ramzes_II » 19 lut 2014, 12:29

turbo kwalifikuje się do rozbiórki i czyszczenia VNT.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 19 lut 2014, 13:04

tylko ze teoretycznie turbo jest nowe:/ jedynie pojezdzilem na nim moze z 1000 km dla testow ale tak jak pisalem wg mnie mocy za malo chyba ze turbo zostalo zle zrobione?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Ramzes_II » 19 lut 2014, 15:06

sztanga musi zdecydowanie i płynnie wsuwać się i wysuwać. Nie może tego robić skokami.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 22 lut 2014, 19:05

hej
podaję link do filmiku jak to działa u mnie:
https://www.youtube.com/watch?v=RiytGIe ... XFwYfuIPmg
nie do końca dobrze to widać na filmiku, ale wygląda to tak, że po włączeniu silnika gruszka cofa się stopniowo do końca wychylenia, a po zgaszeniu jakieś kilka sekund zaworek bzyczy i dopiero potem gruszka żadnych schodków jednym szybkim ruchem sztanga wraca do swojej pozycji
czy winy szukać od razu w geometrii czy może się coś jeszcze dziać z drugim zaworem (tym od grodzi silnika) czy rurki podciśnienia gdzieś głębiej?
ten zaworek nad chłodnicą jest juz nowy
pozdr i dzięki za odpowiedzi
ę i ą:)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Ramzes_II » 22 lut 2014, 19:33

Wężyki za silnikiem na akumulatorze podciśnienia sprawdź. Po wężyku od zaworku dojdziesz do kłębka :) tam za silnikiem lubią na zagięciach przy samym akumulatorze podciśnienia pękać wężyki.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 25 lut 2014, 0:01

hej
wziąłem się za sprawdzanie wężyków i od razu odkryłem niepokojącą rzecz: odłaczona wtyczkę nie mam pojęcia od czego
wtyczka wychodzi spod czarnej skrzyneczki na grodzi silnika i jest luźna
szukałem gdzie ona mogła by wchodzić ale nie widzę żadnego wolnego gniazda
od czego może być ta wtyczka?
załączam zdjęcie:
Obrazek
czy jest w ogóle możliwe, żeby istniała luźna wtyczka nie mająca swojego zastosowania?
pozdr
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 0:22 przez lesny_83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: wojciech711 » 25 lut 2014, 0:07

czarna skrzynka , to chyba automat-sterownik od grzania świec
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 25 lut 2014, 0:22

a ta wtyczka to od czego może być bo ona nie wychodzi z tego sterownika tylko spod niego z grodzi silnika
pozdr

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: wojciech711 » 25 lut 2014, 0:27

a wpiąć się jej nie da do tego sterownika
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 25 lut 2014, 0:34

nie bardzo widzę jakieś wolne gniazdo, jakieś kable już są do niego podpięte
pozdr

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: wojciech711 » 25 lut 2014, 0:41

to się poddaję , miałem Lybrę kiedyś i teraz z perspektywy tego zdjęcia ciężko mi ocenić gdzie ja podpiąć
raczej nie powinna być wolna 8-O
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: stabraf » 25 lut 2014, 0:46

Gdyby to miało być od przekaźnika świec to z wypiętą wtyczką by mu autko nie zapaliło ;)
Może to od opcjonalnego podgrzewacza filtra paliwa :roll: albo jakiś czujnik wody w paliwie...

Awatar użytkownika
wojciech711
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1233
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
Skype: wojciec711
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: wojciech711 » 25 lut 2014, 0:51

i teraz mnie oświeciło 8-O Andrzeju masz rację z tą opcja podgrzewania filtra paliwa :D
kiedyś miałem ten sam dylemat :-? i jakiś mądry mechanik stwierdził że to opcja w przypadku podgrzewania filtra paliwa
ponoć w alfie 166 z tym silnikiem on występuje
JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013 :D
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011 :)
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: stabraf » 25 lut 2014, 0:54

A widzisz :) to pewnie toto ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”