Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji ?
Moderator: stabraf
- Tenenberg
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lip 2005, 0:00
- Lokalizacja: Lublin/Nałęczów
Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji ?
Pod uwagę biorę sedany z silnikami: 1.8, 2.0, 1.9 JTD, 2.4 JTD. Plusy i minusy tych silników znam. Sporo czytałem, rozmawiałem z użytkownikami. Silniki benzynowe byłyby użytkowane wraz z sekwencyjną instalacją gazową.
Pragnę zebrać jak najwięcej opinii na temat jazdy i eksploatacji różnych wersji tego auta. Jak kształtuje się u Was poziom spalania w zależności od wersji auta ? Liczę koszty przejechania stu kilometrów, co jest akurat łatwe znając średni poziom ich spalania, choćby na podstawie danych z autocentrum.pl. Podpowiedzcie mi proszę, jak się kształtują realne pozostałe koszty eksploatacji ?
Czy można gdzieś zerknąć na czasy "elastyczności" różnych wersji silnikowych - chodzi mi o dane, niekiedy w testach prezentowane
Silniki pięciocylindrowe kuszą. Tak samo JTD i możliwość ich tuningu
Mam dylemat którą jednostkę silnikową wybrać Pomijam fakt, że ważny jest ogólny stan auta, lecz mam czym jeździć więc wole poświęcić więcej czasu na szukanie i później być zadowolonym z zakupu
Pragnę zebrać jak najwięcej opinii na temat jazdy i eksploatacji różnych wersji tego auta. Jak kształtuje się u Was poziom spalania w zależności od wersji auta ? Liczę koszty przejechania stu kilometrów, co jest akurat łatwe znając średni poziom ich spalania, choćby na podstawie danych z autocentrum.pl. Podpowiedzcie mi proszę, jak się kształtują realne pozostałe koszty eksploatacji ?
Czy można gdzieś zerknąć na czasy "elastyczności" różnych wersji silnikowych - chodzi mi o dane, niekiedy w testach prezentowane
Silniki pięciocylindrowe kuszą. Tak samo JTD i możliwość ich tuningu
Mam dylemat którą jednostkę silnikową wybrać Pomijam fakt, że ważny jest ogólny stan auta, lecz mam czym jeździć więc wole poświęcić więcej czasu na szukanie i później być zadowolonym z zakupu
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 17:37 przez Tenenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
Fotografia z Pasją - http://www.wojcikmichal.pl
A world without music
is like a world without oxygen ...
A world without music
is like a world without oxygen ...
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedzi na tym forum skorzystaj z opcji szukaj. Co do kosztow eksploatacji to ostatnio tez sie nad tym rozpisywalem. kliknij tutaj
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
- Tenenberg
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lip 2005, 0:00
- Lokalizacja: Lublin/Nałęczów
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Zobacz ile lat już zaglądam na to forum. Opcja szukaj nie jest mi obca. Napiszesz coś w temacie od siebie ? Dzięki za link - to już też jakiś czas temu czytałem.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 17:38 przez Tenenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
Fotografia z Pasją - http://www.wojcikmichal.pl
A world without music
is like a world without oxygen ...
A world without music
is like a world without oxygen ...
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Nigdy innej wersji jak 1.9 nie uzytkowalem wiec nie bede pisal czegos o czym nie mam pojecia. Co do mojej Lybry jestem super zadowolony tak jak juz pisalem.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
- Tenenberg
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lip 2005, 0:00
- Lokalizacja: Lublin/Nałęczów
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
A może obliczałeś albo możesz podać średnie spalanie w różnych warunkach ?Dudi pisze:Koszty eksploatacji 1.9JTD
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Pokonuję około 3500 km miesięcznie. Głównie trasa (jakieś 80%). Średnia prędkość około 80-82 km/h. Spalanie 6-6,2l/100km.Tenenberg pisze:A może obliczałeś albo możesz podać średnie spalanie w różnych warunkach ?Dudi pisze:Koszty eksploatacji 1.9JTD
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
a ile km chcesz robic rocznie ? zdecyduj sie ,czy chcesz duzo mocy ,czy niskie spalanie ,bo razem sie wykluczaja ,
jak masz jezdzic duzo ispokojnie to po co ci nadmiar mocy ,ktorego nie uzyjesz ? ,
nie wiem jak ceny diesli ,ale zazwyczaj albo sa wyzsze ,albo przebieg ogromny ,albo cos do wymiany na szybko ,
w benzyniakach za to przy 1.8 masz tansza instalacje gazową i nizsze spalanie ,przy 2.0 masz drozsza instalacje ,troche wyzsze spalanie ,w razie awarii moze drozsze czesci ,ale to pomijalne ,
w kazdym razie przy 2.0 inwestujesz wzgledem 1.8 glownie w to ,ze nie musisz przekraczac 5000rpm ,zeby miec takie same osiagi ,a zywotnosc silnika wieksza
a tak wogole ,to znajdz dobra bude - nie wiem skad wy bierzecie tyle tych aut do wyboru ,jak mozecie jeszcze w silnikach przebierac
jak masz jezdzic duzo ispokojnie to po co ci nadmiar mocy ,ktorego nie uzyjesz ? ,
nie wiem jak ceny diesli ,ale zazwyczaj albo sa wyzsze ,albo przebieg ogromny ,albo cos do wymiany na szybko ,
w benzyniakach za to przy 1.8 masz tansza instalacje gazową i nizsze spalanie ,przy 2.0 masz drozsza instalacje ,troche wyzsze spalanie ,w razie awarii moze drozsze czesci ,ale to pomijalne ,
w kazdym razie przy 2.0 inwestujesz wzgledem 1.8 glownie w to ,ze nie musisz przekraczac 5000rpm ,zeby miec takie same osiagi ,a zywotnosc silnika wieksza
a tak wogole ,to znajdz dobra bude - nie wiem skad wy bierzecie tyle tych aut do wyboru ,jak mozecie jeszcze w silnikach przebierac
- Tenenberg
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lip 2005, 0:00
- Lokalizacja: Lublin/Nałęczów
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
To nie jest proste pytanie w moim przypadku. Mimo ze bywalo i 50 tys km pare lat temu, to obecnie co raz mniej i w tym roku chyba bedzie to okolo 20 tys km. Tyle musze przyjac, bo zycie plata figle i nie wiem czy bede dalej mieszkal w Lublinie i Naleczowie czy tylko w Naleczowie.KGB pisze:a ile km chcesz robic rocznie ?
Nie patrze na moc a raczej na moment obrotowy i jego dostepnosc od niskich obrotow. Cenie sobie elastycznosc auta. Jezdzilem roznymi autami: od primery 150 konnej, przez TDi, CDTi, hondowskie wysokoobrotowce, po 2.4 jtd w alfie i wiele innych.KGB pisze:zdecyduj sie ,czy chcesz duzo mocy ,czy niskie spalanie ,bo razem sie wykluczaja , jak masz jezdzic duzo ispokojnie to po co ci nadmiar mocy ,ktorego nie uzyjesz ? ,
Boje sie wariatorów w tych silnikach - ale wiadomo ze kazdy ma jakies bolaczki, jak chocby wtryski, turbo czy dwumas w JTD.KGB pisze:nie wiem jak ceny diesli ,ale zazwyczaj albo sa wyzsze ,albo przebieg ogromny ,albo cos do wymiany na szybko , w benzyniakach za to przy 1.8 masz tansza instalacje gazową i nizsze spalanie ,przy 2.0 masz drozsza instalacje ,troche wyzsze spalanie ,w razie awarii moze drozsze czesci ,ale to pomijalne ,
w kazdym razie przy 2.0 inwestujesz wzgledem 1.8 glownie w to ,ze nie musisz przekraczac 5000rpm ,zeby miec takie same osiagi ,a zywotnosc silnika wieksza
Co rozumiesz przez "dobra bude" ? To ze jest wiele po przejsciach ?KGB pisze:a tak wogole ,to znajdz dobra bude - nie wiem skad wy bierzecie tyle tych aut do wyboru ,jak mozecie jeszcze w silnikach przebierac
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Opowiem ci z mojego punktu widzenia. Też wcześniej czytałem zarówno autocentrum jak i to forum. Czytałem ile palą te Lybry i cieszyłem się, że 2.4 JTD pali w takim dużym i zakorkowanym mieście jak Wrocław tylko 8,5 litra / 100 km. Ja mieszkam bowiem kolo Wrocławia w małym mieście i wiesz co się okazuje? Że mi po samym mieście 100 km wychodzi zawsze około 10 litrów... Jak jadę naprawdę spokojnie, to komputer pokazuje 8 z hakiem, ale nich trochę pocisnę jak się wkurzę na skrzyżowaniu (u mnie w Brzegu ludzie się lubują jeździć 30-40 km/h) to zaraz rośnie do około 10 litrów. Jadę na stacje i wychodzi te 10 litrów. Także to czytanie i słuchanie innych nie zawsze się sprawdzaTenenberg pisze:Pragnę zebrać jak najwięcej opinii na temat jazdy i eksploatacji różnych wersji tego auta. Jak kształtuje się u Was poziom spalania w zależności od wersji auta ? Liczę koszty przejechania stu kilometrów, co jest akurat łatwe znając średni poziom ich spalania, choćby na podstawie danych z autocentrum.pl. Podpowiedzcie mi proszę, jak się kształtują realne pozostałe koszty eksploatacji ?
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Wariator to tylko 400zł, wymieniony z rozrzadem...sprawdz ceny dwumasy, turbiny, pompy.....Tenenberg pisze: Boje sie wariatorów w tych silnikach - ale wiadomo ze kazdy ma jakies bolaczki, jak chocby wtryski, turbo czy dwumas w JTD.
QV...soon:)
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
W 2,0 20V w Lybrze nie ma problemu z wariatorem.Tenenberg pisze:Boje się wariatorów w tych silnikach - ale wiadomo ze każdy ma jakieś bolączki, jak chocby wtryski, turbo czy dwumas w JTD.KGB pisze:nie wiem jak ceny diesli ,ale zazwyczaj albo sa wyzsze ,albo przebieg ogromny ,albo cos do wymiany na szybko , w benzyniakach za to przy 1.8 masz tansza instalacje gazową i nizsze spalanie ,przy 2.0 masz drozsza instalacje ,troche wyzsze spalanie ,w razie awarii moze drozsze czesci ,ale to pomijalne ,
w kazdym razie przy 2.0 inwestujesz wzgledem 1.8 glownie w to ,ze nie musisz przekraczac 5000rpm ,zeby miec takie same osiagi ,a zywotnosc silnika wieksza
W ogóle to w Lybrze bardzo bezawaryjny silnik.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Nat pisze:W 2,0 20V w Lybrze nie ma problemu z wariatorem.Tenenberg pisze:Boje się wariatorów w tych silnikach - ale wiadomo ze każdy ma jakieś bolączki, jak chocby wtryski, turbo czy dwumas w JTD.KGB pisze:nie wiem jak ceny diesli ,ale zazwyczaj albo sa wyzsze ,albo przebieg ogromny ,albo cos do wymiany na szybko , w benzyniakach za to przy 1.8 masz tansza instalacje gazową i nizsze spalanie ,przy 2.0 masz drozsza instalacje ,troche wyzsze spalanie ,w razie awarii moze drozsze czesci ,ale to pomijalne ,
w kazdym razie przy 2.0 inwestujesz wzgledem 1.8 glownie w to ,ze nie musisz przekraczac 5000rpm ,zeby miec takie same osiagi ,a zywotnosc silnika wieksza
W ogóle to w Lybrze bardzo bezawaryjny silnik.
a ty jezdzisz nia wogole ,ze takie bajki opowiadasz ?
Tenenberg
wariator mozna naprawic za 15-20pln w razie czego ,
silnik nie krecony powyzej 6krpm ma szanse jezdzic ,po za tym nie wyroznia sie niczym ...pozytywnym ,choc niektorym podoba sie bardzo dzwiek 5cyl ,
sam osobiscie nie zwracam na to uwagi,
jezeli obawiasz sie kosztow napraw, to zdecydowanie bardziej balbym sie na twoim miejscu diesla
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
Szczegolnie przy cenach benzyny z dnia 4.05.2010 1.9JTD zeby spalil 6l to trzeba na prawde wstawiac w piz**... (mowie o wersji 115KM) Gdybys jezdzil 1.9JTD i 2.0 za nim to roznica w spalaniu na bank wynosi min 2l (paliwa tanszego o 40gr)KGB pisze: jezeli obawiasz sie kosztow napraw, to zdecydowanie bardziej balbym sie na twoim miejscu diesla
10000km: 100x6lx4,3zl=2580zl dla Diesla
100x8lx4,7zl=3760zl dla benz
3760-2580zl=1180zl roznicy na 10000km
Jesli pomnozymy to x10 to mamy blisko 12tys zl. Nie sadze zeby na dystansie 100000km roznica w kosztach eksploatacji wynosila 12tys zl. 2 tys to pewnie roznica w zakupie Diesla(wiadomo drozsze) ale 10 tys nie wydasz na turbine wtryski i dwumas a reszta moze sie zepsuc tak samo w Dieslu jak i w benzynowce.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Jaka wersja silnikowa Lybry ? Jakie koszty eksploatacji
chyba po trasie liczysz to spalanie ,ale niech ci bedzie po trasie,
jak bylo napisane przez autora ,benzyniaki beda z gazem ,wiec 10l po 2.20pln ,czyli 2200pln za 10kpln ,
wiec roznica 4000pln na korzysc benzyniaka
regeneracja wtryskiwaczy w CR to ~500pln /szt,
nie mowie ,ze koszty napraw to jakas ogromna roznica ,ale w dieslu sa takie skompensowane w jednym rzucie i jezeli ktos boi sie wariatora za 400pln ,to w dieslu musi sie bac wielu elementow powyzej 400pln
jak bylo napisane przez autora ,benzyniaki beda z gazem ,wiec 10l po 2.20pln ,czyli 2200pln za 10kpln ,
wiec roznica 4000pln na korzysc benzyniaka
regeneracja wtryskiwaczy w CR to ~500pln /szt,
nie mowie ,ze koszty napraw to jakas ogromna roznica ,ale w dieslu sa takie skompensowane w jednym rzucie i jezeli ktos boi sie wariatora za 400pln ,to w dieslu musi sie bac wielu elementow powyzej 400pln